Paradoksalnie to właśnie dobra treść jest kluczem do Twojego sukcesu.

Nawet jeśli w to nie wierzysz, przypomnij sobie reklamy, które utkwiły Ci mocno w pamięci. Każda z nich – niezależnie, czy była to reklama bilboardowa, reklama video, reklama w radio, artykuł sponsorowany, czy nawet ulotka – miała jakąś określoną treść.

Content marketing to rozwiązanie na dłużej. Tutaj nie kupujesz reklamy z emisją na 7 lub 14 dni. Tutaj inwestujesz w rozwiązanie na lata. Twój tekst będzie „pracował” znacznie dłużej.

Treść jest zawsze

Za każdym razem jednak była treść. Była w 1991 roku, kiedy w Polsce pojawił się Internet, była w 1995 roku, kiedy wystartował pierwszy portal Internetowy, była w 2001 roku, kiedy wystartowała pierwsza telewizja informacyjna, a także w 2005 roku – w momencie, kiedy dostęp do Internetu zaczął gwałtownie rosnąć.

Ta treść jest obecna także dziś – jeszcze bardziej wyraźna, jeszcze bardziej ważniejsza, jeszcze bardziej potrzebna niż kiedyś. Mówią o tym wszyscy – na lewo i prawo, począwszy od najważniejszych osób w Google, po osoby związane z marketingiem internetowym na całym świecie i wreszcie użytkownicy – Twoi klienci – którzy nic nie kupią, jeśli nie otrzymają dobrej treści. Być może przełkną oni kiepski layout strony internetowej, być może przymrużą oko na długie ładowanie się witryny, ale nie wybaczą Ci braku tekstu na stronie internetowej.

Chodzi o teksty bezpośrednio na strony internetowe, ale też szeroko pojęte tworzenie innych treści: content marketing, hasła reklamowe, opisy produktów na potrzeby sklepów internetowych, treści ulotek oraz wizytówek, treści e-maili (e-mail marketing), teksty na landing page, teksty zapleczowe, precle, do katalogów, artykuły dziennikarskie, artykuły publicystyczne, artykuły sponsorowane, felietony, wywiady, newslettery, teksty okolicznościowe, czy też scenariusze spotów.

Twoje treści muszą:

  • Być wartościowe,
  • Być unikalne,
  • Przyciągać uwagę,
  • Zdobywać zaangażowanie.

PROFESJONALIZM

Chodzi o dobre treści internetowe

Prawie każdy mężczyzna potrafi wymienić opony w samochodzie, ale wulkanizator zrobi to najlepiej. Prawie każdy z nas będzie potrafił przyrządzić dobre spaghetti, ale w restauracji włoskiej i tak będzie lepsze. Podobnie jest z dobrymi tekstami na strony internetowe – copywriter z doświadczeniem to najlepsze rozwiązanie.

W pracy copywritera potrzebna jest rutyna. Dobry copywriter czytając inny tekst bez problemu wyczuje fachowe pióro, ze 100% pewnością będzie wiedział, że tekst został stworzony przez fachowca. Wymieniając klocki hamulcowe w samochodzie kolegi (trzymając się analogii motoryzacyjnej) być może Twój znajomy nie zorientuje się, że można było to zrobić lepiej, ale doświadczony pracownik dobrego warsztatu samochodowego z pewnością zobaczy, że praca – choć została wykonana – de facto jest pracą wykonaną „na kolanie”. Podobnie jest z copywritingiem. Dobre, skuteczny teksty dla Twojego biznesu!

Dzięki dobrym treściom:

  • Budujesz markę,
  • Wzmacniasz obecność w Internecie,
  • Edukujesz swoich klientów,
  • Posiadasz teksty pisane dla ludzi, a nie dla robota wyszukiwarki,
  • Jesteś w roli eksperta,
  • Wzbudzasz emocje,
  • Kreujesz styl życia swojej marki.

Jak napisać dobry tekst, czyli tekst na szóstkę

Wiele osób pyta, jak napisać dobry tekst.
Dla mnie dobry tekst składa się co najmniej z sześciu filarów

Rzeczowy

Tekst musi być rzeczowy – wiele zależy od specyfikacji zamówienia. W jednym zleceniu tekst rzeczowy może zając kilkanaście stron, w innym dwie, trzy strony. Zawsze chodzi jednak o rzeczowość i zwięzłość.

Atrakcyjny

Tekst musi być atrakcyjny – jeśli tekst jest atrakcyjny chce się go czytać do końca. Oryginalna, unikalna treść, ciekawe podejście do tematu, merytoryczność – to elementy, które wpływają na atrakcyjność tekstu.

Użytkowy

Uważasz, ze tekst, który właśnie czytasz przyda Ci się w jakiś sposób? Jeśli dowiedziałeś się czegoś więcej, coś Ci dało do myślenia, to z pewnością stworzyłem tekst użytkowy. I o to chodzi. Teksty użytkowe – odpowiadające idealnie na oczekiwania czytelnika – są najbardziej popularne w sieci.

Przejrzysty

Tekst musi być przejrzysty – bo przejrzysty to taki, który ma „ręce i nogi”. To teksty, które posiadają akapity, boldy, śródtytuły oraz wyliczenia.

Czytelny

Tekst musi być czytelny – bo czytelny tekst to zrozumiały tekst. Chodzi o wyrównanie tekstu do lewej strony, zastosowanie odpowiedniej czcionki i koloru, chodzi również o tworzenie prostych zdań zawierających maksymalnie do 20 słów.

Konwertujący

Tekst musi konwertować – dobry tekst daje do myślenia, pobudza do dialogu. Jak to zobić? Chociażby poprzez pisanie na „Ty”, przewidywanie pytań odbiorców, czy też poprzez częste używanie czasowników, które nadają dynamizmu i są nośnikiem informacji.

Daj odbiorcom jakość, to najlepszy rodzaj reklamy!
Zamów profesjonalne treści, które zwiększą Twoją sprzedaż.

© 2024 pasja-pisania.pl | Wszelkie Prawa Zastrzeżone | Polityka Prywatności