Dlaczego warto


Paradoksalnie to właśnie dobra treść jest kluczem do Twojego sukcesu. Nawet jeśli w to nie wierzysz, przypomnij sobie reklamy, które utkwiły Ci mocno w pamięci. Każda z nich – niezależnie, czy była to reklama bilboardowa, reklama video, reklama w radio, artykuł sponsorowany, czy nawet ulotka – miała jakąś określoną treść.

Droga do sukcesu w biznesie jest długa. Jak przedsiębiorca doskonale wiesz, że potrzeba czasu, cierpliwości, rozważnego planowania wydatków, a i tak zwrot z inwestycji nie zawsze pojawia się od razu.

Jeszcze 10 lat temu Internet w Polsce wyglądał całkowicie inaczej. W 2005 roku raczkował Facebook, startował You Tube, nie było Twittera, a polskim portalom internetowym było bardzo daleko do dzisiejszej formy. W międzyczasie gwałtownie wzrosła ilość użytkowników Internetu, coraz częściej zaczęliśmy kupować w sieci, a bankowość internetowa stała się powszechna. Do tego pojawiły się strony mobilne, a także strony responsywne, a papier odszedł do lamusa.

Treść jest zawsze

Za każdym razem jednak była treść. Była w 1991 roku, kiedy w Polsce pojawił się Internet, była w 1995 roku, kiedy wystartował pierwszy portal Internetowy, była w 2001 roku, kiedy wystartowała pierwsza telewizja informacyjna, a także w 2005 roku – w momencie, kiedy dostęp do Internetu zaczął gwałtownie rosnąć. Ta treść jest obecna także dziś – jeszcze bardziej wyraźna, jeszcze bardziej ważniejsza, jeszcze bardziej potrzebna niż kiedyś.  Mówią o tym wszyscy – na lewo i prawo, począwszy od najważniejszych osób w Google, po osoby związane z marketingiem internetowym na całym świecie i wreszcie użytkownicy – Twoi klienci – którzy nic nie kupią, jeśli nie otrzymają dobrej treści. Być może przełkną oni kiepski layout strony internetowej, być może przymrużą oko na długie ładowanie się witryny, ale nie wybaczą Ci braku tekstu na stronie internetowej.

Chodzi o teksty bezpośrednio na strony internetowe, ale też szeroko pojęte tworzenie innych treści: content marketing, hasła reklamowe, opisy produktów na potrzeby sklepów internetowych, treści ulotek oraz wizytówek, treści e-maili (e-mail marketing), teksty na landing page, teksty zapleczowe, precle, do katalogów, artykuły dziennikarskie, artykuły publicystyczne, artykuły sponsorowane, felietony, wywiady, newslettery, teksty okolicznościowe, czy też scenariusze spotów.

Po co Ci dobre treści

Chodzi o dobre treści internetowe. Prawie każdy mężczyzna potrafi wymienić opony w samochodzie, ale wulkanizator zrobi to najlepiej. Prawie każdy z nas będzie potrafił przyrządzić dobre spaghetti, ale w restauracji włoskiej i tak będzie lepsze. Podobnie jest z dobrymi tekstami na strony internetowe – copywriter z doświadczeniem to najlepsze rozwiązanie.

W pracy copywritera potrzebna jest rutyna. Dobry copywriter czytając inny tekst bez problemu wyczuje fachowe pióro, ze 100% pewnością będzie wiedział, że tekst został stworzony przez fachowca. Wymieniając klocki hamulcowe w samochodzie kolegi (trzymając się analogii motoryzacyjnej) być może Twój znajomy nie zorientuje się, że można było to zrobić lepiej, ale doświadczony pracownik dobrego warsztatu samochodowego z pewnością zobaczy, że praca – choć została wykonana – de facto jest pracą wykonaną „na kolanie”. Podobnie jest z copywritingiem. Dobre, skuteczny teksty dla Twojego biznesu!

 


 

Twoje teksty muszą:

  • Być wartościowe,
  • Być unikalne,
  • Przyciągać uwagę,
  • Zdobywać zaangażowanie.

Content marketing to rozwiązanie na dłużej. Tutaj nie kupujesz reklamy z emisją na 7 lub 14 dni. Tutaj inwestujesz w rozwiązanie na lata. Twój tekst będzie „pracował” znacznie dłużej.

Dzięki dobrym treściom:

  • Budujesz markę,
  • Wzmacniasz obecność w Internecie,
  • Edukujesz swoich klientów,
  • Posiadasz teksty pisane dla ludzi, a nie dla robota wyszukiwarki,
  • Jesteś w roli eksperta,
  • Wzbudzasz emocje,
  • Kreujesz styl życia swojej marki.

Jak napisać dobry tekst, czyli tekst na szóstkę

Wiele osób pyta, jak napisać dobry tekst. Dla mnie dobry tekst to kilka, co najmniej sześć wytycznych.

  • Tekst musi być rzeczowy – wiele zależy od specyfikacji zamówienia. W jednym zleceniu tekst rzeczowy może zając kilkanaście stron, w innym dwie, trzy strony. Zawsze chodzi jednak o rzeczowość i zwięzłość.
  • Tekst musi być atrakcyjny – jeśli tekst jest atrakcyjny chce się go czytać do końca. Oryginalna, unikalna treść, ciekawe podejście do tematu, merytoryczność – to elementy, które wpływają na atrakcyjność tekstu.
  • Tekst musi być użytkowy – uważasz, ze tekst, który właśnie czytasz przyda Ci się w jakiś sposób? Jeśli dowiedziałeś się czegoś więcej, coś Ci dało do myślenia, to z pewnością stworzyłem tekst użytkowy. I o to chodzi. Teksty użytkowe – odpowiadające idealnie na oczekiwania czytelnika – są najbardziej popularne w sieci.
  • Tekst musi być przejrzysty – bo przejrzysty to taki, który ma „ręce i nogi”. To teksty, które posiadają akapity, boldy, śródtytuły oraz wyliczenia.
  • Tekst musi być czytelny – bo czytelny tekst to zrozumiały tekst. Chodzi o wyrównanie tekstu do lewej strony, zastosowanie odpowiedniej czcionki i koloru, chodzi również o tworzenie prostych zdań zawierających maksymalnie do 20 słów.
  • Tekst musi konwertować – dobry tekst daje do myślenia, pobudza do dialogu. Jak to zobić? Chociażby poprzez pisanie na „Ty”, przewidywanie pytań odbiorców, czy też poprzez częste używanie czasowników, które nadają dynamizmu i są nośnikiem informacji.

 

 

Daj odbiorcom jakość, to najlepszy rodzaj reklamy!

 

Przejdź do oferty