Opisy produktów


Internet daje możliwości zakupu niemal wszystkich produktów, jakie można sobie wyobrazić. Niestety, ludzie mają tendencję do tego, aby oceniać dane produkty po zapachu, dotyku czy po tym, w jaki sposób wyglądają. W Internecie są pozbawieni większości tych bodźców, dlatego tak ważne jest działanie na wyobraźnię. Stąd tak istotne są opisy produktów, które w obrazowy sposób są w stanie przekazać to, czego kupujący nie może poczuć. Ponadto, posiadanie opisanych produktów daje jeszcze inne korzyści, z których zdecydowanie warto skorzystać!

Dlaczego warto pisać opisy produktów?

Jeżeli wydaje ci się, że opis produktu można po prostu pobrać ze strony producenta, to możesz być zdziwiony, że Twój sklep internetowy nie jest wysoko w wynikach wyszukiwania i ludzie na niego najzwyczajniej w świecie nie trafiają. Roboty Googla, które skanują teksty na stronach internetowych najbardziej na świecie nie lubią powielonych treści, nawet jeżeli są one solidnie przygotowane przez samego producenta. Najlepiej sprawdzą się więc treści unikalne, które zaowocują sporymi korzyściami dla Ciebie i Twojej firmy.

Oryginalna, niepowielona treść dobrze wpływa na pozycjonowanie sklepu pod konkretne frazy kluczowe w wyszukiwarce Google oraz w innych wyszukiwarkach. Dzięki temu, Twój sklep może znaleźć się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce, z której będzie do Ciebie trafiać mnóstwo zainteresowanych produktem osób. Dzięki temu znacząco zwiększysz swoją sprzedaż, a co za tym idzie, także zyski ze sprzedaży.

Ponadto opisy produktów pozwalają wyróżnić się wśród konkurencji, która często powiela opisy ze stron producentów, co negatywnie przekłada się na ich pozycje w wyszukiwarkach. Wyróżnienie się jest niezwykle istotne, ponieważ pozwala na zaistnienie w świadomości konsumentów.

Pozwala klientom podjąć decyzję o zakupie danego produktu właśnie w tym konkretnym sklepie. Dobrze napisany opis pobudza wyobraźnię do pracy i pozwala wyobrazić sobie, jak dany produkt pachnie, jaki jest w dotyku i jakiej jest wielkości. Pozwala im poczuć dany produkt wszystkimi zmysłami – co oczywiście realnie nie jest możliwe w trakcie zakupów w Internecie.

Dodatkowo dobry opis produktu odpowiada na pytania, które mógłby mieć klient, gdyby kupował ten sam produkt stacjonarnie. Jak się sprawdza w użyciu, jaka jest jego jakość, faktura i dlaczego warto go mieć.

Nie można także zapomnieć o najważniejszym, czyli o tym, że dobry opis produktu opowiada dokładnie o danym produkcie – zarówno o jego technikaliach, jak i o tych mniej technicznych cechach.

Jakie powinny być opisy produktów w sklepie internetowym?

Przede wszystkim opisy produktów w e-sklepie powinny być unikatowe, aby treści nie powtarzały się w wyszukiwarce Google i by roboty Google chciały lepiej pozycjonować sklep. Unikalność to cecha, którą bezwzględnie powinny opisy posiadać, jeżeli chcesz, aby na twój sklep trafiało mnóstwo nowych, potencjalnych klientów zainteresowanych twoimi produktami.

Po drugie, opisy produktów w sklepie internetowym powinny być zachęcające – nie monotonne, zbyt techniczne lub całkowicie oderwane od rzeczywistości. Powinny pobudzać wyobraźnię i wzmóc w odwiedzającym sklep kliencie taki sam impuls zakupowy, jaki czuje się podczas zakupów stacjonarnych. Tylko dzięki temu osoba odwiedzająca twój sklep zmieni się w klienta i przejdzie przez cały proces zakupowy.

Oczywiście, opisy produktów powinny być także wartościowe – czyli powinny znaleźć się w nich autentyczne informacje o produkcie. W opisach nie należy kłamać, nie należy także naciągać rzeczywistości. W opisach nie można obiecywać tego, czego produkt nie daje. W tym artykule dowiesz się jak pisać opisy produktów w taki sposób, aby były zachęcające, ale jednocześnie, aby nie wprowadzały konsumenta w błąd.

Dlaczego warto oddać tworzenie opisów produktów profesjonalistom?

Profesjonaliści dobrze wiedzą, w jaki sposób wyważyć komunikat znajdujący się w treści opisów produktów. Umiejętnie stosują język korzyści, który pokazuje produkt z jak najlepszej strony.

Ponadto, profesjonaliści potrafią pisać w taki sposób, aby roboty Googla chętniej i wyżej umieściły cały sklep internetowy w wyszukiwarce. Dobierają właściwe słowa kluczowe, które pozwolą na to, aby sklep internetowy został znaleziony przez właściwą grupę docelową, która chętniej będzie korzystała z oferty sklepu i kupowała znajdujące się w nim rzeczy.

Jako firma zadbamy o to, by opisy produktów w Twoim sklepie internetowym były napisane przyjaźnie nie tylko dla robota Googla, który zajmuje się pozycjonowaniem w wyszukiwarkach, ale także dla użytkowników, którzy będą je czytać!

Przykłady opisów produktów, które napisaliśmy