fbpx

Hasła reklamowe


Niemal każdy zna chociaż jedno chwytliwe hasło reklamowe, które na stałe wbiło się w pamięć – „No to Frugo”, „Z Kasią ci się upiecze” czy „Ja jestem Sprite, ty jesteś pragnienie”. Hasła reklamowe są skuteczne ze względu na potencjalną łatwość w zapamiętaniu i kojarzenie z marką. Wbrew pozorom jednak stworzenie chwytliwego hasła, które będzie reklamowało brand nie jest prostym zadaniem i wymaga sporej dozy kreatywnego myślenia. Dlatego zdecydowanie bardziej opłaca się oddelegowanie wymyślania właściwego hasła profesjonalistom, którzy na co dzień zajmują się kreatywną pracą ze słowem. Jakie korzyści możesz zyskać, mając chwytliwy slogan promujący twoją markę?

Chwytliwe hasła reklamowe i slogany – dlaczego są tak ważne w marketingu?

Slogany reklamowe są niezwykle ważne, bo często w jednym zdaniu celnie opisują całą genezę danej marki. Oczywiście każdy zna takie przykłady, jak „Just do it” „I’m lovin it” czy „Red Bull doda ci skrzydeł!”. W wielu przypadkach slogan reklamowy nie ma w sobie nawet nazwy marki, a i tak wiadomo, o jaką firmę chodzi. Hasła reklamowe, których podaliśmy przykłady są krótkie, zwięzłe i przede wszystkim proste – mówią wszystko to, co ma być powiedziane, działają na wyobraźnię i sprawiają, że marka zaczyna kojarzyć się z konkretnymi wartościami. Ponadto, są łatwe do powtórzenia, jak anegdoty, którymi ludzie bez przerwy się wymieniają.

Ponadto śmieszne hasła reklamowe są w stanie sprawić, aby ludzie samodzielnie zaczęli wyszukiwać daną markę, czy też żeby zaczęli o danej marce mówić w social mediach. Bycie udostępnianym w Internecie jest doskonałą reklamą, wartą naprawdę wiele tysięcy złotych, którą Ty możesz zyskać stosunkowo niewielkim kosztem. Jeden prosty tekst może więc sprawić, by każdy zaczął mówić o Twojej firmie! I na odwrót – nudne lub na siłę kontrowersyjne hasło reklamowe, może przysporzyć mnóstwo kłopotów Tobie i Twojej marce.

Naming – jak tworzyć nazwy marek i produktów, które zapadną w pamięć?

Naming to kolejny przykład krótkiego tekstu, który pomoże zaistnieć marce i jej produktom w świadomości klientów. Naming to inaczej tworzenie nazw, które będą zachęcać potencjalnych klientów do odwiedzenia strony czy zakupu produktów. Odpowiednie tworzenie nazw jest kluczowe, nie tylko dlatego, aby marka mogła zostać zapamiętana, ale także dlatego, aby zaistniała w świadomości klientów.

Przede wszystkim nazwy powinny być proste i zrozumiałe. Najlepiej użyć do tego słów, które będzie zapamiętane nawet po jednym usłyszeniu. Trzeba jednak pamiętać o tym, aby sprawdzić dokładnie znaczenie słów, których chce się użyć, bo mogą one mieć w różnych kontekstach czy językach różne znaczenie. Nie raz zdarzało się tak, że marka chcąca wejść na zagraniczny rynek, musiała wymyślać nową nazwę, ponieważ ta używana w rodzimym kraju, okazywała się być niecenzuralna bądź przesadnie śmieszna.

I pomimo tego, że zasady tworzenia nazw wydają się być proste, to zdecydowanie lepiej jest oddać ich tworzenie profesjonalnym copywriterom takim, jak my, którzy mają odpowiednią wiedzę o słowie, nie ulegają modowym trendom w tworzeniu nazw (tak, jak swego czasu wiele firm miało nazwę z końcówką –ex czy –pol, która już wcześniej się nie wyróżniała, a obecnie jest przedmiotem żartów ze strony młodych ludzi ) i dobrze wiedzą, jak wypozycjonować firmę w wyszukiwarkach, aby ta trafiała do nowych klientów autentycznie zainteresowanych produktem. Tworzymy także krótkie infografiki oraz ciekawe treści na ulotki reklamowe – sprawdź!

Przykłady napisanych przez nas sloganów i wymyślonych nazw: