Prowadzenie bloga firmowego. Dlaczego warto?


Prowadzenie bloga firmowego jest dobrym sposobem na wypromowanie swojej marki, a tym samym strony internetowej. Bardzo ważne jest jednak regularne dodawanie nowych treści, co dla wielu może okazać się wyzwaniem. Pamiętajmy jednak, że przynosi to spore korzyści – nie tylko w zakresie pozycjonowania. Jeśli jednak zastanawiasz się nad tym, czy prowadzenie bloga jest korzystne i czy zaangażowanie swojego czasu w tworzenie wartościowych treści przyniesie Ci jakiekolwiek profity, to musisz zapoznać się z naszym artykułem.

Prowadzenie bloga firmowego i jego zalety

Prowadzenie bloga wspiera Twoją relację z klientami

Odpowiednie prowadzenie bloga firmowego zwiększa Twoje szanse na polepszenie relacji z klientami i, co najważniejsze, pozwala zbudować wzajemne zaufanie, które jest niezbędne.

Jednym ze sposobów na budowanie właściwych relacji z klientami jest wysyłanie newsletterów. Pamiętaj jednak, by adresy mailowe klientów pozyskiwać w sposób legalny. Możesz to dokonać właśnie dzięki firmowemu blogowi. Odpowiednie zaprojektowanie i umieszczenie wyskakujących okienek umożliwi Ci stworzenie bazy użytkowników, a to z kolei pozwoli Ci na bieżące informowanie ich o wszelkich promocjach i nowościach w Twoim serwisie.

Przygotowując odpowiednie artykuły na bloga, masz okazję przekazać klientom wiedzę. Jest to jeden ze sposobów, abyś mógł pokazać się jako profesjonalista – firmy mające doświadczenie, ale i odpowiednią znajomość swojej branży są lepiej postrzegane przez klientów. Tworzenie poradników, instrukcji czy wszelkich innych słowników pozwoli Twoim klientom lepiej zrozumieć branżę, w której działasz. Jeśli na Twoim blogu nie znajdą się konkretne informacje, których oczekiwać będą czytelnicy, klienci znajdą je na stronie konkurencji i to tam dokonają zakupu.

Blog to również szansa rozwiązania problemu w zakresie kontaktu z obsługą klienta. Wiele osób przed dokonaniem zakupu pragnie rozwiać wszelkie wątpliwości związane z oferowanymi przez Ciebie produktami czy usługami. Stworzenie na blogu zakładki FAQ pozwoli Ci na przygotowanie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytanie. Warto jednak wspomnieć, że oszczędzi to pracy Twoim pracownikom, ale też usprawni zakupy klientom.

Jeśli zdecydujesz się na prowadzenie bloga firmowego, powinieneś zadbać również o umożliwienie komentowania tworzonych prze Ciebie artykułów. Jest to świetny sposób na poznanie opinii odbiorców, ale też ich oczekiwań. Pojawiające się komentarze i opinie to również okazja do nawiązania relacji – odpowiadając na komentarze klientów, możesz ustosunkować się do ich wypowiedzi, rozwiać wszelkie wątpliwości bądź też zaprosić do kontaktu mailowego. Pamiętaj również, że pojawiająca się w komentarzach konstruktywna krytyka pozwoli Ci rozwinąć swój biznes i dopasować do potrzeb i oczekiwań klientów.

Blog pozwoli Ci skutecznie realizować strategię link buildingu

Wysokiej jakości teksty, wyczerpujące dogłębnie przedstawiony temat, mogą stać się treścią, która w naturalny sposób będzie promowana przez użytkowników sieci. Ciekawe i przydatne artykuły, dość często udostępniane na tablicy w social mediach, dają wyszukiwarkom znać, że warto podnieść pozycję właśnie tego serwisu. Ponadto wielu recenzentów chętnie umieszcza linki do wartościowych treści na swoich witrynach internetowych, a to również ma ogromny wpływ na postrzeganie Twojego serwisu.

Pamiętaj także, że wyszukiwarki takie jak Google o wiele lepiej oceniają serwisy, na których treści są regularnie aktualizowane. Rosnąca liczba podstron Twojego serwisu będzie dla nich znakiem, że rozwijasz się i odpowiadasz na potrzeby swoich klientów. Umieszczanie świeżych tekstów sprawi, że Twój serwis będzie mieć większe szanse na zajęcie wyższego miejsca w rankingu.

Blog to świetne miejsce na opowiedzenie historii marki

Ostatnimi czasy coraz popularniejszy staje się storytelling, czyli opowiadanie historii dotyczących marek. Blog firmowy jest świetnym miejscem na stworzenie takich opowieści na temat własnej firmy i marki. Umożliwia on zaprezentowanie strategicznego przekazu czy też nietypowej historii, która wiąże się wyłącznie z Twoją marką, albo wartości, którymi kierujecie się w firmie. Przedstawienie firmy w odpowiedni, interesujący sposób sprawi, że zostaniecie zapamiętani. Musisz wiedzieć, że zapamiętanie Twojej marki to bardzo ważny element mający ogromny wpływ na podejmowane decyzje zakupowe przez klientów.

Jest to proste i tanie rozwiązanie

Stale rozwijający się internet to świetny sposób na prowadzenie bloga – jego codzienna aktualizacja jest bardzo prosta i w zależności od wybranych rozwiązań może okazać się dość tania.

Wiele osób porównuje blogowanie do maratonu. Jeśli liczysz, że blog przyniesie Ci błyskawiczny wzrost zysków, to niestety przeliczysz się. Na efekty niestety będziesz musiał „chwilę” poczekać. Największe korzyści w blogowaniu przynoszą nie najnowsze wpisy, ale te, które znajdują się na niej już jakiś czas. Pamiętaj, że wpisy będą potrzebowały czasu na zdobycie lepszej pozycji w wyszukiwarce. Jeśli chcesz więc zwiększyć zainteresowanie Twoją marką – nie czekaj, tylko działaj już dziś.

W innym artykule pisaliśmy o tym, jak tworzyć treści, które wyróżnią Twój biznes. Możesz przeczytać go klikając tutaj: 5 zasad tworzenia treści.


Informacje o autorze wpisu:

Darek

Darek

Założyciel i copywriter strony Pasja Pisania.pl

Nadal dużo pisze, ale też koordynuje pracę zespołu, dbając tym samym o wzorowe relacje z klientami. Nie straszne mu ASAPy i deadline’y. Chętnie dzieli się wiedzą oraz doradza klientom. Lubi pisać, pracując w edytorze tekstu czuje się jak przysłowiowa ryba w wodzie. Działając jako freelancer wykonywał zlecenia dla największych firm w Polsce, obecnie robi to wspólnie ze swoim zespołem. Nieustannie otwarty na współpracę z mniejszymi przedsiębiorcami. Prywatnie miłośnik dobrej kawy, pizzy oraz piłki nożnej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *