Blog Pasja-Pisania


 

Sprzedaż napędzana słowem jest już nie tylko modna, ale wręcz konieczna. Każdy produkt i prawie każda usługa może być dziś sprzedana przez internet. Właściciele przedsiębiorstw powinni zatem pomyśleć o dokonaniu zmian, które pozwolą im zaistnieć nie tylko na rynku krajowym, ale i zagranicznym, np. niemieckim. W takiej sytuacji pomocny może się okazać copywriter niemieckojęzyczny. W naszym zespole pracuje dwóch copywriterów niemieckojęzycznych.Czytaj dalej
Jesteśmy świeżo po konferencji Fitness Marketing Day na której Darek, właściciel pasja-pisania.pl, wystąpił w roli prelegenta opowiadając uczestnikom o tym, czy warto dbać o teksty www na stronie internetowej?Czytaj dalej
Możesz znać się na wielu tematach, możesz pisać sporo i dobrze, możesz płynnie poruszać się w kwestiach researchu, możesz podjąć się każdej tematyki – świetnie, masz przesłanki by być dobrym copywriterem. Brakuje jeszcze jednego – potrzebujesz do swojej pracy dobrego korektora do tekstów i redaktora. Bez korektora może  „oddasz” dobry tekst, ale pracując z korektorem wyślesz klientowi wzorowy tekst.Czytaj dalej
To będzie wpis nieco odmienny, niż pozostałe. Mniej branżowy, bardziej wizerunkowy. Mniej specjalistyczny, a bardziej luźny. Zdecydowanie mało zawodowy, o wiele bardziej prywatny. Wpis o drużynie piłkarskiej, której sponsorem jest Pasja-Pisania.pl, o drużynie, której nazwa to „Afera Neonowa”. Nieco chcemy pożartować, nieco się pochwalić, a i trochę podbudować morale, bo wiemy, że stać nas na wiele.Czytaj dalej
Dość regularnie słyszę od klientów pytanie: jak często pisać nowe teksty na stronie www? Brak nowych treści powoduje, że użytkownicy najpierw się nudzą, a kolejny krok stanowi już jej porzucenie na rzecz innej. Dla samego SEO warto też zadbać o odpowiednią optymalizację tekstów.Czytaj dalej
Nie każdy użytkownik strony internetowej jest równocześnie potencjalnym klientem zainteresowanym naszą ofertą i decydującym się na zakup. Wejście na stronę jest dopiero początkowym etapem złożonego procesu sprzedaży. Odbiorca trafia do naszego lejka sprzedażowego, a następnie – dzięki podejmowanym przez nas odpowiednim działaniom marketingowym – „przesuwa się” ku jego dołowi. Wychodzi z niego tylko wtedy, kiedy zdecyduje się na dokonanie zakupu. W tym artykule dowiesz się co to jest lejek sprzedażowy.Czytaj dalej
To, co dla firmy jest ważne, u dziennikarzy nie wzbudza żadnego zainteresowania. Taka informacja prasowa trafia do puli 90% komunikatów prasowych, które nigdy nie zostały i z pewnością nie będą opublikowane. W tej szarej rzeczywistości jest jednak światło, czyli dobrze napisana informacja prasowa, ciekawa z punktu widzenia dziennikarza. Czytaj dalej
„Proszę napisać teksty reklamowe. Tego i tak nikt nie czyta, ale niech będzie” – często wielu copywriterów zderza się z takim argumentem i słusznie, bądź nie (o tym nieco dalej) przyznają rację.  Owszem, wysiłek wcale nie jest mały i prosty, bo dobry tekst reklamowy to często skomplikowana układanka, która potrafi zająć cały dzień. Finalnie może się jednak okazać, że gra jest warta przysłowiowej świeczki.Czytaj dalej
Czas pędzi nieubłaganie. W zespole Pasja-Pisania jesteśmy mocno rozpędzeni i każdego dnia realizujemy zlecenia dla naszych klientów. W ostatnim czasie dostarczyliśmy klientom teksty o długości łącznej kilku milionów znaków ze spacjami. Co jeszcze? Część naszego teamu biega ekstremalnie, pokazując, że nie ma rzeczy niemożliwych.Czytaj dalej
Wiele osób zastanawia się nad tym, kim jest copywriter i jakie relacje łączą tego profesjonalistę z SEO? Czym tak na dobrą sprawę zajmuje się osoba określająca siebie mianem copywitera? W jaki sposób praca tej osoby przyczynia się do lepszej widoczności stron internetowych w wyszukiwarkach? Kim w ogóle jest copywriter seo?Czytaj dalej
Kontrowersyjny oraz wzbudzający wiele emocji, w kilku słowach prezentujący najważniejsze wartości firmy, wyróżniający się wysublimowanym językiem – slogan reklamowy to po prostu wizytówka Twojej marki. Musi odzwierciedlać jej charakter, temperament, mówić jak najwięcej przy pomocy jak najmniejszej liczby słów.Czytaj dalej
Co opłaca się bardziej – pisanie dla ludzi czy wyszukiwarek? Co przynosi więcej korzyści? Tworząc teksty dla swoich użytkowników, zyskujesz ich sympatię, zaufanie i przykuwasz uwagę. Koncentrując się na pozycjonowaniu jesteś w stanie osiągać wyższe pozycje w Google i tym samym jesteś bardziej widoczny w sieci.Czytaj dalej
Content marketing przyniósł sławę wielu firmom. Dostrzegli oni potencjał w treści – wartościowej, nasyconej wiedzą i będącej nośnikiem informacji, mającej na celu przekazywanie odbiorcom czegoś nowego, być może nawet odkrywczego. Promowanie wysokiej jakości contentu stało się domeną współczesnych marketingowców.Czytaj dalej
Content marketing coraz częściej wykorzystywany jest dla skutecznego pozycjonowania stron internetowych. Dzięki dostępności treści użytecznych dla czytelników, można zatem przyciągnąć ich uwagę, a co za tym idzie poprawić widoczność strony dla wyszukiwarek internetowych.Czytaj dalej
Działasz w segmencie e-commerce i zastanawiasz się jak zwiększyć sprzedaż? Dobrym rozwiązaniem jest optymalizacja treści w sklepie internetowym. Dobrze zaplanowana inwestycja szybko może się zwrócić. Dlaczego? Bo dobre treści to więcej odwiedzających, a więcej odwiedzających to rosnąca liczba zamówień.Czytaj dalej
Prowadzenie bloga przy dużym budżecie dostarczenie wartościowego contentu jest łatwe. Jednak dostarczenie przyzwoitych treści, kiedy wydatki mają być mniejsze może okazać się trudne. Okazuje się jednak, że jest to możliwe i można prowadzić bloga dla firmy z mniejszym budżetem. Czytaj dalej
Obecnie sprzedaż słowem jest jednym z najmodniejszych trendów. Jak się okazuje, nie jest to jedynie moda, a konieczność, z którą powinien liczyć się każdy przedsiębiorca. Dzieje się tak za sprawą, że praktycznie każde usługi można w tym momencie świadczyć przez Internet, a w nim aż roi się od nowo powstających firm. Konkurencji przybywa, zatem czas pomyśleć o zmianach, bez których bardzo trudno jest zaistnieć na współczesnym rynku.Czytaj dalej
Ostatnie tygodnie to dużo dobrej, intensywnej pracy – to jest to, co lubię. Brak przestojów, rozmowy z klientami, analiza ich potrzeb, wreszcie praca i pozytywna informacja zwrotna. Lubię ten rytm pracy – dzięki dobremu rozplanowaniu dnia jest czas na pracę i na odpoczynek, a co najważniejsze zlecenia zawsze dostarczane są na czas. Nie wiem, czy terminowy copywriter to rzadkość, ale wiem, że nie jest problemem być terminowym.Czytaj dalej
Dziś – żyjąc w pośpiechu – często zapominamy o tym, co najważniejsze. W ważnych chwilach życzymy sobie „przede wszystkim zdrowia”. Gdy ono jest, nasze zmartwienia odchodzą na dalszy plan i często nie myślimy o tych, którym „zdrowia zabrakło”. Warto zatrzymać się na chwilę i wpłacić symboliczną „złotówkę” tym, którzy tego potrzebują. Pasja-Pisania.pl dołączyła do firm wspierających ludzi w potrzebie.Czytaj dalej
Ile czasu poświęcasz na przeczytanie jednego artykułu w Internecie? Czy zazwyczaj poświęcasz na to 15 minut przy porannej kawie, czy może w biegu między spotkaniami biznesowymi 2-3 minuty? Wybierasz teksty krótkie i treściwe czy może skupiasz swoją uwagę na obszerniejszych treściach, które wymagają dłuższej lektury? Zastanów się dobrze i szczerze odpowiedz.Czytaj dalej
Aż 75% internautów korzysta z pierwszej strony Google, nie przechodząc do kolejnych. Może być to dużą mobilizacją dla blogerów, którzy walczą o swoich czytelników. Jeżeli rzeczywiście zależy nam na dużym ruchu u siebie na stronie i popularności w sieci, powinniśmy zawalczyć o wysoką pozycję w wyszukiwarkach. Nie bez powodu w ostatnich czasach tak dużo mówi się o pozycjonowaniu strony, słowach kluczowych i wysokiej jakości treści.Czytaj dalej
Na pojedyncze hasło marketing masz zapewne wiele skojarzeń. To szerokie pojęcie, które wiele za sobą kryje. Więcej kart odkryjemy, gdy wgłębimy się w jego struktury – i tak pojawia nam się marketing sportowy, polityczny, zapachowy i wreszcie marketing treści. O tym ostatnim właśnie w tym artykule.Czytaj dalej
Wyobraź sobie, że jesteś w stacjonarnym sklepie z materacami. Zrobiłeś research w sieci, ale migrujesz z online do offline i kupujesz stacjonarnie. Znasz swój budżet, znasz stawki za produkt, jednym tchem wymieniasz wszystkie atuty, jakie powinien mieć Twój przyszły materac. Za chwilę jednak i tak nie kupisz tego materaca, chociaż to będzie właśnie TEN JEDYNY.Czytaj dalej