Content marketing – definicja, historia, rozwój


Marketing wymaga wysokiej jakości treści – tylko taki sposób reklamy jest w stanie przynieść korzyści. Content marketing każdego kolejnego roku zyskiwał coraz więcej na popularności. Dziś można powiedzieć, że jest najważniejszym elementem działań marketingowych. Dzięki dobrym treściom możesz nie tylko zwiększyć sprzedaż, przekonać Klientów do swojej marki, ale też wspomóc działania SEO. Co warto wiedzieć o content marketingu?

Content marketing w pigułce od Pasji Pisania

Content marketing – czym jest?

Pasja pisania podjęła się omówienia tematu, jakim jest content marketing, który dla wielu osób pozostaje mało znanym pojęciem.

Definicja content marketingu, zaproponowana przez Content Marketing Institute brzmi:

Content Marketing to strategia, która oparta jest o tworzenie i dystrybucję wartościowych, istotnych i spójnych treści, które pozwalają pozyskiwać i utrzymać odpowiednio zdefiniowaną grupę docelową odbiorców. Content marketing to strategia, która ma przynieść wymierne korzyści instytucji, ją wykorzystującej.

Czy wiesz już, gdzie jest przysłowiowy haczyk? Content marketing to nie tworzenie treści, jakichkolwiek treści. To tworzenie wartościowych artykułów.

Content marketing – historia

W początkowym okresie tworzenia treści reklamowych w Internecie ważne było zawarcie w nich słów kluczowych oraz linków. Powstawały  teksty zwane dziś preclami – niskiej jakości teksty, których zadaniem było tylko i wyłącznie pozycjonowanie. Niestety, w takich miejscach zamiast wartościowej, użytecznej treści można było znaleźć bezsensownie tworzone treści, które zawierały jedynie połączenie setek(!) słów kluczowych. Dziś wiemy, że była to droga na skróty, która niestety nie poprowadzi za daleko, choć w tamtych czasach potrafiła przynieść korzyści.

Można powiedzieć, że na szczęście nie każda firma stawiała na pozycjonowanie. Nadal można było znaleźć w sieci treści wysokiej jakości a wszystko dzięki temu, że pewne instytucje nadal dbały o jakość. W tamtym momencie, jeszcze nie wiedzieli, że to ich klucz do sukcesu. Osiągnęli ogromne zyski w momencie, gdy algorytmy wyszukiwarek internetowych zostały zmienione i zaczęły zwracać uwagę nie tylko na słowa kluczowe, ale też na unikalną i użyteczną treść.

W krótkim czasie content marketing całkowicie zmienił swoją definicję – to już nie zwykła treść, lecz treść ekspercka, to już nie tylko sposób na wypozycjonowanie strony, ale też na zwiększenie sprzedaży i rozpoznawalności marki.

Content marketing stale się rozwija

Grupa Robocza Content Marketing i Reklama Natywna, działająca przy IAB Polska, przeprowadziła badanie w zakresie prowadzenia działań content marketingowych. Z badania wynika jasno, że z narzędzi content marketingu korzysta ponad 80% polskich firm, przy czym 1/3 z nich nie posiada przygotowanej strategii działania.

Osoby biorące udział w ankiecie stawiają na dystrybucję informacji poprzez social media, stronę internetową firmy oraz e-mailing. Wyniki badania wskazują również najskuteczniejsze narzędzie content marketingu – ankietowani uważają, że są to artykuły eksperckie i informacyjne. Zaledwie 8% badanych zleca tworzenie treści na zewnątrz. Obiecujący jednak jest fakt, że aż 40% badanych zadeklarowało znaczny wzrost wydatków na ten cel.


Informacje o autorze wpisu:

Darek

Darek

Założyciel i copywriter strony Pasja Pisania.pl

Nadal dużo pisze, ale też koordynuje pracę zespołu, dbając tym samym o wzorowe relacje z klientami. Nie straszne mu ASAPy i deadline’y. Chętnie dzieli się wiedzą oraz doradza klientom. Lubi pisać, pracując w edytorze tekstu czuje się jak przysłowiowa ryba w wodzie. Działając jako freelancer wykonywał zlecenia dla największych firm w Polsce, obecnie robi to wspólnie ze swoim zespołem. Nieustannie otwarty na współpracę z mniejszymi przedsiębiorcami. Prywatnie miłośnik dobrej kawy, pizzy oraz piłki nożnej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *