Content marketing coraz częściej wykorzystywany jest dla skutecznego pozycjonowania stron internetowych. Dzięki dostępności treści użytecznych dla czytelników, można zatem przyciągnąć ich uwagę, a co za tym idzie poprawić widoczność strony dla wyszukiwarek internetowych.
Co daje content marketing
Korzyścią, które daje wprowadzenie content marketingu do strategii SEO danej strony internetowej jest wiele. Przede wszystkim unikalne treści pomagają w zdobyciu wyższej pozycji witryny w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych, a to dzięki temu, że zapewniają regularny poziom ruchu na stronie. Ponadto, ich efektywność jest znacznie bardziej trwała.
Poprzez zastosowanie użytecznych treści, można przyciągnąć nowych, potencjalnych klientów. Ci, zainteresowani znalezieniem rozwiązania swoich problemów, docenią merytoryczny artykuł. Takie teksty z pewnością pozwolą również na zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy, która od tej pory może być postrzegana, jako ekspert w swojej dziedzinie.
Pozytywną zmianą jest również to, że za pomocą content marketingu przekaz dociera do osób zainteresowanych daną dziedziną, co zwiększa jego oddziaływanie, a jednocześnie sprawia, że budowanie relacji z klientem jest znacznie ułatwione.
Content marketing i pozycjonowanie
Content marketing wydaje się być obecnie ściśle związany z pozycjonowaniem stron. Dobry, pod względem SEO, tekst to taki, który powiązany jest z kodem strony. Oznacza to, że takie elementy, jak: jego tytuł oraz nagłówki w treści muszą być związane ze źródłem strony. W nich powinny znaleźć się słowa kluczowe, które pomagają w pozycjonowania witryny. Te frazy muszą się także znaleźć w tekście, jednakże nie powinien on być nimi najeżony, ponieważ obecnie roboty Google są wyczulone na wszelkie tego rodzaju próby.
Pozycjonowanie i content marketing wiążą się jeszcze z jednym elementem. Dla potrzeb marketingu treści stwarza się unikalne artykuły, video, zdjęcia lub grafikę. Z natury rzeczy taki content, o ile jest użyteczny dla czytelników, pozycjonuje się o wiele lepiej. Internauci znacznie chętniej linkują je, polecają innym lub po prostu mają większą ochotę je czytać. Im bardziej tekst jest przydatny dla użytkownika, tym chętniej będzie przesyłany dalej. Z kolei, osoby, które trafiają na stronę generują na niej dodatkowy ruch. Tutaj znów pojawia się zależność, mówiąca o tym, że im bardziej interesujące teksty zostaną opublikowane, tym więcej osób na nie natrafi.
Content marketing i SEO uzupełniają się wzajemnie. Skutecznie pozycjonowanie wymaga dostarczenia odpowiedniej jakości treści, natomiast content marketing je dostarcza. Aby skutecznie poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania potrzeba artykułów i fraz kluczowych. Marketing treści je zapewnia.