Content marketing w e-commerce


Dzisiaj trudno o osiągnięcie dobrych wyników bez wcześniejszego wdrożenia działań związanych z content marketingiem. Content marketing w e-commerce stał się jednym z ważniejszych trendów, panujących aktualnie w marketingu. Właściwe zadbanie o treści wraz z ich prawidłową dystrybucją pozwoli każdej firmie na osiągnięcie wysokich wyników.

 

Content marketing w e-commerce

Jaki wpływ ma content marketing w e-commerce na osiągnięcie sukcesu?

Wydawać by się mogło, iż informacje zamieszczone wraz z oferowanym produktem nie są najważniejsze. Wielu osób sądzi, że skoro klient chce kupić dany towar, to wybierze go bez względu na sposób przedstawienia oferty. Nic bardziej mylnego. Chcąc zakupić profesjonalną odzież sportową, jako klient będziesz chciał zwrócić uwagę na wiele rzeczy. Nie tylko na dopasowanie odpowiedniego rozmiaru, koloru czy rodzaju ubrania do uprawianego sportu. Będziesz chciał poznać produkt w jak największym stopniu, tak by kupując go, posiadać o nim pełne informacje.

Kupując odzież sportową, chcesz, by nadawała się do Twojej dyscypliny – inna zapewne będzie przeznaczona do biegania, a jeszcze inna dedykowana do ćwiczeń na siłowni. Mając do wyboru zakupy w dwóch sklepach internetowych, z całą pewnością wybierzesz ten, w którym znajdziesz więcej informacji. Porady od specjalistów, dokładny opis i charakterystyka produktu pozwolą Ci dopasować zakup do Twoich potrzeb. To jest właśnie content marketing w e-commerce. Jeśli sklep internetowy posiada również porady w formie krótkich artykułów, to z pewnością chętniej będziesz z niego korzystać – poza zakupami zawsze będziesz mógł się czegoś dowiedzieć. Taka opieka nad klientem jest niezwykle ważna – jako klient będziesz czuł, że jesteś ważny dla sprzedawcy.

Teksty dla e-sklepu

Coraz częściej zakupy w sklepach internetowych wykonywane są w spokoju i w przemyślany sposób. Niewielu z nas robi zakupy pod wpływem chwili. Jako klienci dokonujący zakupów chcemy podejmować świadome decyzje, a takie możemy podjąć tylko wtedy, gdy posiadamy pełne informacje o produkcie, jaki planujemy kupić. Jednym słowem: podstawą w dzisiejszych czasach jest dokładny, rzetelny, ale i odpowiednio zredagowany opis produktu oraz zdjęcia go przedstawiające go zdjęcia z różnych perspektyw.

Same zdjęcia nie spełnią funkcji informacyjnej – choćby nie wiadomo jak dobre były, to dopiero właściwie przygotowany tekst jest w stanie wpłynąć na wszystkie zmysły klienta, i tym samym zachęcić go do potencjalnych zakupów. Właściwe opisy produktów to jedno, a przejrzystość strony/sklepu internetowego to drugie. Całość składa się na content marketing w e-commerce. O wiele przyjemniej robi się zakupy w sklepach, w których odnalezienie właściwych zakładek czy kategorii jest proste. Szybsze, bezproblemowe znalezienie szukanych produktów eliminuje powody do frustracji i nerwów klienta, a to z kolei przekłada się na decyzje zakupowe.

Pamiętaj jednak, iż w przekazie informacji, jakie masz stworzyć, najważniejsza jest unikalna treść – nie mogą to być opisy skopiowane z innych stron, np. stron producentów. Dlatego tam bardzo istotne są teksty dla e-sklepu.

A może blog dla sklepu internetowego?

Jak już wspomniano, opisy produktów w e-sklepie są niezwykle istotne podczas podejmowania decyzji o zakupie. Kluczowe jednak są również pozostałe treści, jakie znajdą się na Twojej stronie internetowej. Szczególnie dobrym pomysłem w ostatnim czasie jest prowadzenie bloga – jako jednej z zakładek umieszczonych na stronie głównej.

Oczywiście tematyka bloga powinna być ściśle sprzężona z Twoją branżą i biznesem – w ten sposób, abyś mógł pokazać klientowi swoją wiedzę i doświadczenie. Wpłynie to zdecydowanie na Twój wizerunek – osoby odwiedzające Twój sklep będą wiedzieć, że mają do czynienia z doświadczoną firmą, posiadającą odpowiednią wiedzę.

Przekazanie w ciekawy sposób posiadanej wiedzy sprawi, że w oczach klientów będziesz ekspertem. Treści możesz przekazywać nie tylko w formie artykułów i porad, ale również w formie ciekawych zdjęć, wideo czy infografik. Im ciekawszy sposób przekazania informacji, tym większe zainteresowanie klientów. Decydując się na umieszczanie niepowtarzalnych treści, nie zapominaj o ich wartościach oraz przydatności.


Informacje o autorze wpisu:

Darek

Darek

Założyciel i copywriter strony Pasja Pisania.pl

Nadal dużo pisze, ale też koordynuje pracę zespołu, dbając tym samym o wzorowe relacje z klientami. Nie straszne mu ASAPy i deadline’y. Chętnie dzieli się wiedzą oraz doradza klientom. Lubi pisać, pracując w edytorze tekstu czuje się jak przysłowiowa ryba w wodzie. Działając jako freelancer wykonywał zlecenia dla największych firm w Polsce, obecnie robi to wspólnie ze swoim zespołem. Nieustannie otwarty na współpracę z mniejszymi przedsiębiorcami. Prywatnie miłośnik dobrej kawy, pizzy oraz piłki nożnej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *