Content marketing w e-commerce

Dzisiaj trudno o osiągnięcie dobrych wyników bez wcześniejszego wdrożenia działań związanych z content marketingiem. Content marketing w e-commerce stał się jednym z ważniejszych trendów, panujących aktualnie w marketingu. Właściwe zadbanie o treści wraz z ich prawidłową dystrybucją pozwoli każdej firmie na osiągnięcie wysokich wyników.

Jaki wpływ ma content marketing w e-commerce na osiągnięcie sukcesu?

Wydawać by się mogło, iż informacje zamieszczone wraz z oferowanym produktem nie są najważniejsze. Wielu osób sądzi, że skoro klient chce kupić dany towar, to wybierze go bez względu na sposób przedstawienia oferty. Nic bardziej mylnego. Chcąc zakupić profesjonalną odzież sportową, jako klient będziesz chciał zwrócić uwagę na wiele rzeczy. Nie tylko na dopasowanie odpowiedniego rozmiaru, koloru czy rodzaju ubrania do uprawianego sportu. Będziesz chciał poznać produkt w jak największym stopniu, tak by kupując go, posiadać o nim pełne informacje.

Kupując odzież sportową, chcesz, by nadawała się do Twojej dyscypliny – inna zapewne będzie przeznaczona do biegania, a jeszcze inna dedykowana do ćwiczeń na siłowni. Mając do wyboru zakupy w dwóch sklepach internetowych, z całą pewnością wybierzesz ten, w którym znajdziesz więcej informacji. Porady od specjalistów, dokładny opis i charakterystyka produktu pozwolą Ci dopasować zakup do Twoich potrzeb. To jest właśnie content marketing w e-commerce. Jeśli sklep internetowy posiada również porady w formie krótkich artykułów, to z pewnością chętniej będziesz z niego korzystać – poza zakupami zawsze będziesz mógł się czegoś dowiedzieć. Taka opieka nad klientem jest niezwykle ważna – jako klient będziesz czuł, że jesteś ważny dla sprzedawcy.

Teksty dla e-sklepu

Coraz częściej zakupy w sklepach internetowych wykonywane są w spokoju i w przemyślany sposób. Niewielu z nas robi zakupy pod wpływem chwili. Jako klienci dokonujący zakupów chcemy podejmować świadome decyzje, a takie możemy podjąć tylko wtedy, gdy posiadamy pełne informacje o produkcie, jaki planujemy kupić. Jednym słowem: podstawą w dzisiejszych czasach jest dokładny, rzetelny, ale i odpowiednio zredagowany opis produktu oraz zdjęcia go przedstawiające go zdjęcia z różnych perspektyw.

Same zdjęcia nie spełnią funkcji informacyjnej – choćby nie wiadomo jak dobre były, to dopiero właściwie przygotowany tekst jest w stanie wpłynąć na wszystkie zmysły klienta, i tym samym zachęcić go do potencjalnych zakupów. Właściwe opisy produktów to jedno, a przejrzystość strony/sklepu internetowego to drugie. Całość składa się na content marketing w e-commerce. O wiele przyjemniej robi się zakupy w sklepach, w których odnalezienie właściwych zakładek czy kategorii jest proste. Szybsze, bezproblemowe znalezienie szukanych produktów eliminuje powody do frustracji i nerwów klienta, a to z kolei przekłada się na decyzje zakupowe.

Pamiętaj jednak, iż w przekazie informacji, jakie masz stworzyć, najważniejsza jest unikalna treść – nie mogą to być opisy skopiowane z innych stron, np. stron producentów. Dlatego tam bardzo istotne są teksty dla e-sklepu.

A może blog dla sklepu internetowego?

Jak już wspomniano, opisy produktów w e-sklepie są niezwykle istotne podczas podejmowania decyzji o zakupie. Kluczowe jednak są również pozostałe treści, jakie znajdą się na Twojej stronie internetowej. Szczególnie dobrym pomysłem w ostatnim czasie jest prowadzenie bloga – jako jednej z zakładek umieszczonych na stronie głównej.

Oczywiście tematyka bloga powinna być ściśle sprzężona z Twoją branżą i biznesem – w ten sposób, abyś mógł pokazać klientowi swoją wiedzę i doświadczenie. Wpłynie to zdecydowanie na Twój wizerunek – osoby odwiedzające Twój sklep będą wiedzieć, że mają do czynienia z doświadczoną firmą, posiadającą odpowiednią wiedzę.

Przekazanie w ciekawy sposób posiadanej wiedzy sprawi, że w oczach klientów będziesz ekspertem. Treści możesz przekazywać nie tylko w formie artykułów i porad, ale również w formie ciekawych zdjęć, wideo czy infografik. Im ciekawszy sposób przekazania informacji, tym większe zainteresowanie klientów. Decydując się na umieszczanie niepowtarzalnych treści, nie zapominaj o ich wartościach oraz przydatności.

Dariusz Brzezicki

Jestem założycielem i właścicielem serwisów internetowych www.pasja-pisania.pl oraz www.corema.pl. Odpowiadam za szeroki zakres działań w firmie, w tym kontakt z klientami, wdrażanie nowych pomysłów oraz nadzorowanie pracy zespołu. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i współpracy z zarówno polskimi, jak i zagranicznymi klientami, realizuję różnorodne zadania związane z marketingiem internetowym i tworzeniem treści. W swojej codziennej pracy zajmuję się tworzeniem szczegółowych content planów, pozycjonowaniem stron internetowych, SEO copywritingiem, SEM oraz projektowaniem i budowaniem stron i sklepów internetowych.

Moje podejście do pracy charakteryzuje się dbałością o zgodność z najnowszymi wytycznymi branżowymi oraz ciągłym doskonaleniem umiejętności poprzez korzystanie z nowoczesnych narzędzi i technologii. Na co dzień korzystam z takich narzędzi jak Ahrefs, Senuto, Screaming Frog, SEO Surfer, Contadu, Google Search Console oraz Google Analytics. Dzięki temu jestem w stanie skutecznie analizować i optymalizować działania SEO, dostarczając klientom kompleksowe i skuteczne rozwiązania. Moje zaangażowanie i profesjonalizm przekładają się na wysoką jakość świadczonych usług, co przekłada się na wiele stałych współprac z klientami.