Jesteśmy świeżo po konferencji Fitness Marketing Day na której Darek, właściciel pasja-pisania.pl, wystąpił w roli prelegenta opowiadając uczestnikom o tym, czy warto dbać o teksty www na stronie internetowej?
fot. www.fitnessmarketingday.pl
To była wyjątkowa konferencja, bo prawdopodobnie pierwsza dedykowana konkretnej branży – w tym przypadku branży fitness. Niepewności było sporo, nigdy nie wiadomo, czy taka formuła się przyjmie. Dziś można śmiało powiedzieć, że konferencja była udanym event’em o czym świadczy wysoka frekwencja (ponad 100 osób) oraz dobry poziom merytoryczny ośmiu prelegentów.
Nie tylko Instagram. Czy warto dbać o teksty www na stronie internetowej?
Branża fitness jest specyficzna. Wielu trenerów personalnych buduje content bazując na mediach społecznościowych, zwłaszcza na Instagramie. Okazuje się, że często jest to mylne. Jak pokazują badania statystyczny klient trenera personalnego ma więcej niż 35 lat, jest zamożny i nie zawsze szuka on swojego trenera w relacjach na Instagramie. Za to chętnie (w 80% przypadków wg badań) szuka informacji o konkretnym trenerze w sieci, na stronach internetowych. Jak więc sprawić, aby docelowy klient znalazł właśnie konkretnego trenera personalnego?
Buduj wiarygodność na wysokiej jakości artykułach na blogu i innych treściach na www
fot. www.fitnessmarketingday.pl
Rozwiązaniem jest budowanie contentu nie tylko na Instagramie, ale też wyjście do potencjalnego klienta w formie artykułów blogowych lub innych treści pisanych. O ile w kanałach social media (np. Instagram Stories) będziesz miał sporo widzów, to docelowo raczej nie będą to Twoi potencjalni klienci. Twój – być może – nowy podopieczny będzie Cię szukał w sieci wpisując Twoje imię i nazwisko lub inną frazę w Google. Dzięki dobrym treściom powinien trafić na Twoją witrynę i sprawdzić Twoją wiarygodność, wiedzę, certyfikaty.
O tym właśnie dzieliliśmy się wiedzą na tegorocznej konferencji Fitness Marketing Day. W 45-minutowym wystąpieniu przybliżyliśmy trenerom personalnym i innym osobom związanym z branżą fitness, czym jest content marketing. Mówiliśmy też o tym jak pisać teksty reklamowe, na co zwrócić uwagę, jak szukać tematów na bloga, co to są dobre teksty www. Było też o tym, jakie narzędzia mogą okazać się przydatne promując swój content w sieci. Przedstawiliśmy także szereg badań dotyczących tego, jak przeciętny użytkownik czyta, na które fragmenty tekstu zwraca uwagę, a które pomija? Pokazaliśmy też jak zatrzymać uwagę czytelnika na tekście, w jaki sposób konstruować tezy i pytania, i przede wszystkim jak pisać dobrze, by nie zanudzić?
Copywriter dla branży fitness
Każda branża potrzebuje działań reklamowych, również branża fitness. Badania potwierdzają, że firmy, które inwestują w bloga i w dobre teksty www zyskują o 69% więcej leadów niż inne marki. Warto o tym pamiętać budując swoją strategię content marketingową.