5 stycznia 2023
Ile czasu poświęcasz na przeczytanie jednego artykułu w Internecie? Czy zazwyczaj poświęcasz na to 15 minut przy porannej kawie, czy może w biegu między spotkaniami biznesowymi 2-3 minuty? Wybierasz teksty krótkie i treściwe czy może skupiasz swoją uwagę na obszerniejszych treściach, które wymagają dłuższej lektury? Zastanów się dobrze i szczerze odpowiedz.
Strona internetowa kreuje wizerunek firmy i to w dużej mierze od niej zależy, jak będziemy postrzegani wśród internautów. Trzeba jednak pamiętać, że każdy jest inny, lubi coś innego, a jego uwagę przykuwają różne treści. Czy możliwe jest wzbudzenie zainteresowania u każdego odbiorcy?
Zanim zabierzemy się za pisanie tekstów na swoją stronę www, trzeba się zastanowić, dla kogo właściwie je tworzymy. Inaczej będzie wyglądała strona, która jest kierowana do ludzi młodych, inaczej, która jest przeznaczona dla osób bardziej wykształconych, jak prawnicy czy lekarze, a jeszcze w inny sposób dla młodych mam czy osób starszych. Jedni mają więcej czasu i przeznaczają godziny na przeglądanie stron internetowych, a inni robią to sporadycznie i oczekują krótkich, ale mocnych tekstów. Przeciętnie przeczytanie jednego tekstu nie może zajmować dłużej niż 4 minuty, oznacza to, że nie powinien on zajmować więcej niż dwie strony w Wordzie. Nie ma jednak reguły, ponieważ dla niektórych może okazać się to zbyt dużo, ale również zbyt mało. Jeżeli Twój serwis to newsy z branży medycznej, które mają dostarczyć lekarzom wiedzy na temat nowości, jakie pojawiły się na rynku, artykuły powinny wyróżniać się wartościową treścią, ale małą objętością. Jeżeli jednak tworzymy serwis dla marketerów, którzy chłoną wiedzę, jak gąbką i nieustannie poszukują nowych rozwiązań, to należy skupić się na artykułach, które będą zawierały dużo ciekawych informacji, a zatem będą one dłuższe. A młodzież, która poświęca najwięcej czasu na serfowanie po sieci? Raczej nie zwrócimy ich uwagi tekstami na kilka stron. To również należy wziąć pod uwagę.
Długość tekstu ma ogromne znaczenie, jednak nie jest to jedyny czynnik, który wpływa na to, czy zainteresujemy nim internautów. Współczesne społeczeństwo lubi wartościowe treści, zatem nawet jeżeli tekst będzie nieco dłuższy, również może spotkać się z dużym uznaniem. Trzeba jednak na pierwszy plan wysunąć najistotniejszy szczegół, którym zachęcimy czytelnika do dalszej lektury. Już na samym początku zdobądź jego zaufanie, dostarcz mu mocnych wrażeń tak, aby chciał więcej. Zbuduj pewnego rodzaju napięcie, które będziesz podtrzymywał do końca. To wymaga posiadania pewnych umiejętności, jednak jeżeli wiemy, co tak naprawdę chcemy przekazać i jesteśmy pewni, że jest to ciekawe i na pewno wzbudzi zainteresowanie, to na pewno nam się to uda. Dobrym przykładem na to jest opis produktu. Niegdyś krótki i rzeczowy, dzisiaj rozbudowany i opisujący wiele korzyści. Nadal jednak jest on czytany, czasem nawet z większym zainteresowaniem.
Chcesz nawiązać współpracę?
Napisz do nas, a my przygotujemy dla Ciebie darmową wycenę!
© 2023 pasja-pisania.pl | Wszelkie Prawa Zastrzeżone | Polityka Prywatności