Jak mądrze prowadzić bloga


Aż 75% internautów korzysta z pierwszej strony Google, nie przechodząc do kolejnych. Może być to dużą mobilizacją dla blogerów, którzy walczą o swoich czytelników. Jeżeli rzeczywiście zależy nam na dużym ruchu u siebie na stronie i popularności w sieci, powinniśmy zawalczyć o wysoką pozycję w wyszukiwarkach. Nie bez powodu w ostatnich czasach tak dużo mówi się o pozycjonowaniu strony, słowach kluczowych i wysokiej jakości treści.

Jeżeli zabieramy się za blogowanie, to mamy w tym określony cel. Jedni robią to, aby zwyczajnie podzielić się swoimi przemyśleniami czy zainteresowaniami, inni chcą wypromować swój wizerunek, ale są i tacy, którzy chcą dostarczyć internautom dużo ciekawych treści na konkretny temat. W Internecie możemy wybierać spośród blogów podróżniczych, kulinarnych, modowych, dla młodzieży, typu „Zrób to sam” czy firmowych. Wszyscy blogerzy jednak oprócz pisania muszą liczyć się z koniecznością dostosowania się do pewnych reguł i zasad, którymi rządzi się Internet.

To, na czym nam w dużej mierze zależy, to lojalność czytelników. Jednak nie zawsze wszystko idzie po naszej myśli i nie zawsze możemy realizować swój plan według własnych ustaleń. Google stawia na naszej drodze szereg wyzwań, którym trzeba sprostać, aby pozyskać tego lojalnego czytelnika.

Co zrobić, aby dobrze „wypaść” w Google

Użytkownicy Internetu muszą najpierw trafić na naszą stronę i w większości przypadków dzieje się to za sprawą wyszukiwarki. Wpisując w nią określone hasło, otrzymują propozycje w kolejności najbardziej zbliżonych do konkretnego zapytania. Jest to uzależnione od odpowiednio wypozycjonowanej strony. Jak zatem uporać się z tym zadaniem?

  • Ustal i dobierz słowa kluczowe w taki sposób, aby w jak najlepszy sposób odzwierciedlały charakter Twojego bloga. Jasny przekaz to podstawa, zatem najczęściej najprostsze i z pozoru banalne rozwiązania okazują się najlepsze.
  • Stwórz krótki i treściwy Title Tag i Description Meta Tag. To właśnie one informują internautów, o czym jest Twój blog i co mą na nim znaleźć.
  • Zadbaj o użyteczną treść, staraj się pisać dużo, ale na temat. Google bardzo sprytnie wyszukuje wartościową treść, która jest najskuteczniejszą bronią w walce o pozycję w wyszukiwarce. Każdy artykuł postaraj się dzielić na akapity, tytułu i śródtytuły. Nie tylko dobrze wyglądają, ale również wpływają na dobrą optymalizację strony są wypunktowania i boldy. W ten sposób dostarczysz swoim czytelnikom nie tylko użytecznej i praktycznej wiedzy, ale również zyskasz szanse na lepszą pozycję w Google.
  • Nie bój się umieszczać linków wewnętrznych w obrębie swojej strony. To cenią sobie zarówno Internauci, jak również Google. Swoją szanse na dobrą reputację w wyszukiwarce zyskasz dobrą treścią, która będzie również polecana przez innych użytkowników. Nie jednak ilość jest najważniejsza, a jakość linku.

Blogowanie może być fantastycznym sposobem na spędzanie wolnego czasu i poznanie wielu ciekawych ludzi. Pozycjonowanie ułatwi Ci do nich drogę.


Informacje o autorze wpisu:

Darek

Darek

Założyciel i copywriter strony Pasja Pisania.pl

Nadal dużo pisze, ale też koordynuje pracę zespołu, dbając tym samym o wzorowe relacje z klientami. Nie straszne mu ASAPy i deadline’y. Chętnie dzieli się wiedzą oraz doradza klientom. Lubi pisać, pracując w edytorze tekstu czuje się jak przysłowiowa ryba w wodzie. Działając jako freelancer wykonywał zlecenia dla największych firm w Polsce, obecnie robi to wspólnie ze swoim zespołem. Nieustannie otwarty na współpracę z mniejszymi przedsiębiorcami. Prywatnie miłośnik dobrej kawy, pizzy oraz piłki nożnej.

Możliwość komentowania jest wyłączona.