Każde przedsiębiorstwo rozpoczyna swoją działalność od skutecznej promocji i reklamy – to sposób na wypromowanie marki, dotarcie do potencjalnych odbiorców i zyskanie Klientów. Idealnym sposobem na zwiększenie rozpoznawalności marki bądź wypromowanie nowego produktu i osiągnięcie zysków jest content marketing. Jakie są najlepsze kampanie content marketingowe?
5 najlepszych kampanii content marketingowych
Samsung – selfie gwiazd z rozdania Oskarów
Niepodważalnym faktem jest, że było to najdroższe zdjęcie w historii Samsunga. 20 milionów dolarów. Okazało się jednak, że był to strzał w dziesiątkę – zdjęcie przyniosło niewyobrażalny rozgłos marce. Od momentu, gdy trafiło na Twiterra, już po kilku godzinach liczba udostępnień sięgała 3 mln. Kilka chwil wystarczyło, aby uznać selfie gwiazd z rozdania Oskarów najsłynniejszym selfie świata.
Dumb Ways to Die – kampania społecznościowa
Nie każda kampania content marketingowa musi być tak droga, jak miało to miejsce w przypadku Samsunga. Dumb Ways to Die to australijska kampania społecznościowa, której celem jest promowanie bezpiecznego zachowania w metrze. Postawiono na przyjemną muzykę i zaskakujące animacje, które przyniosły sukces. Potwierdzeniem jest ponad milion wyświetleń. Jeśli zastanawiasz się, jakie są najlepsze kampanie content marketingowe, to Dump Ways to Die z pewnością się do nich zalicza.
Snickers i kampania content marketingowa
Ciekawą kampanię content marketingową przeprowadził również Snickers, który błyskawicznie zareagował na ugryzienie Giorgio Chielliniego przez Louisa Suareza, w trakcie Mistrzostw Świata w piłce nożnej. Hasło – „Snikers -more satisfying than Italian” zwiększyło widoczność Snikersa w social media o ponad 130%. Trzeba zauważyć, że właśnie ta kampania jest idealnym przykładem real-time marketing. Snikers udowadnia, że żeby prowadzić skuteczne działania to koniecznie trzeba być na bieżąco, zawsze i wszędzie.
Petplan Insurance
To kampania promująca ubezpieczenia zdrowotne dla zwierząt domowych. Cała kampania zachęca do dbania o zdrowie i dobre samopoczucie zwierząt poprzez dostarczanie cennych porad w połączeniu z sympatycznymi wizerunkami zwierząt. Dużym zaskoczeniem jest fakt, że działania content marketingowe tej marki zostały prowadzone przy użyciu Pinteresta, który nie należy do najpopularniejszych narzędzi, a mimo wszystko profil cieszy się niezwykłą popularnością.
Kampania Nike
Najlepsze kampanie content marketingowe to też Nike, które od dłuższego czasu stara się pokazać, że sport może uprawiać każdy. Przed Mundialem 2014 roku budowali przekonanie, że piłka jest dla każdego – bez względu na pochodzenie i posiadane warunki. Nike zachęca w najprostszy z możliwych sposobów – zwykły mecz piłki nożnej, grany przez największe gwiazdy na brazylijskim boisku. Lekka promocja, ale przede wszystkim silna motywacja do działania.
Skuteczna reklama – klucz do sukcesu
Pisanie tekstów reklamowych i prowadzenie skutecznych kampanii nie jest niemożliwe, co udowadnia 5 przykładów z naszego dzisiejszego artykułu.