Optymalizacja treści w sklepie internetowym

Działasz w segmencie e-commerce i zastanawiasz się jak zwiększyć sprzedaż? Dobrym rozwiązaniem jest optymalizacja treści w sklepie internetowym. Dobrze zaplanowana inwestycja szybko może się zwrócić. Dlaczego? Bo dobre treści to więcej odwiedzających, a więcej odwiedzających to rosnąca liczba zamówień.

Zakładając własną witrynę internetową wielu właścicieli skupia się na dobrze zaprojekowanej stronie internetowej. Warto pamiętać, że nie to tylko jej funkcjonalność wpływa na wyniki wyszukiwania wyszukiwarek internetowych, ale również zawarte na niej artykuły. Ważnym elementem prowadzenia własnej witryny jest odpowiednia optymalizacja treści. Taki zabieg, przeprowadzony zgodnie z zasadami wprowadzanymi przez wyszukiwarki, powinna pozwolić nie tylko na poprawienie widoczności strony dla użytkowników, ale też zdobyć większa liczbę wyświetleń.

Od czego zacząć optymalizację treści w e-sklepie

Dobrym pomysłem jest rozpoczęcie optymalizacji od rozpoznania swojej grupy docelowej. Proces ten rozpoczyna się od przemyślenia, kim powinna być osoba, do której kieruje się teksty. Można w tym celu przeprowadzić ankietę, która wskaże, jakie treści wydają się użytkownikom najbardziej interesujące. Innym sposobem jest wyobrażenie sobie idealnego odbiorcy i odpowiedzenie sobie na pytania dotyczące zainteresowań takiego użytkownika. Otrzymane odpowiedzi powinny wskazać, w która stronę powinny zostać skierowane działania optymalizacyjne.

Ważnym elementem każdej witryny są odpowiednie treści. Muszą być one użyteczne pod względem potrzeb użytkownika. W przypadku sklepu internetowego najważniejszym elementem z pewnością będzie opis produktu. Z punktu widzenia unikalności lepiej jest przygotować taki tekst samodzielnie, ponieważ przyczynia się to do wyróżnienia witryny na tle innych sklepów.

Kolejnym jest galeria zdjęć. Ze względu na swoją specyfikę, sklep internetowy musi zawierać fotografie oferowanych produktów. Ich liczba będzie się różnić ze względu na branże, niemniej jednak ważne jest, aby ich ilość była dostosowana do specyfiki sprzedawanych przedmiotów.

Dobrze jest zwrócić uwagę na sekcję FAQ. Jej obecność pozwoli zaoszczędzić trochę czasu na odpowiadaniu na te same pytania. Odpowiedzi zawarte tym miejscu powinny być napisane w sposób zwięzłym, ale zrozumiałym językiem. Trzeba napisać je tak, aby były rzetelne, krótkie i jednocześnie przyjazne czytającemu.

Jak optymalizować treść

W ramach optymalizacji trzeba skoncentrować się na kilku elementach, pozwalających na osiągniecie lepszych efektów. Jednym z nich jest dodawanie słów kluczowych, pozwalających na wyszukanie witryny przez wyszukiwarki. Treści publikowane na stronie powinny zatem zawierać odpowiednie frazy kluczowe.

Optymalizacja nakazuje zwrócenie uwagi na meta tagi. Najważniejszymi z nich są: title oraz decription (tytuł i opis). Są one istotne, ponieważ pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Tytuł jest jednym z tych składników, które wpływają na pozycję witryny, z tego też powodu powinny znaleźć się w nim słowa kluczowe, które odpowiadają zawartości strony. Z kolei opis pozwala na wykazanie zawartości witryny.

Chcesz dowiedzieć się więcej jak pisać teksty dla e-sklepu? Skontaktuj się ze mną przechodząc do zakładki „kontakt”.

Dariusz Brzezicki

Jestem założycielem i właścicielem serwisów internetowych www.pasja-pisania.pl oraz www.corema.pl. Odpowiadam za szeroki zakres działań w firmie, w tym kontakt z klientami, wdrażanie nowych pomysłów oraz nadzorowanie pracy zespołu. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i współpracy z zarówno polskimi, jak i zagranicznymi klientami, realizuję różnorodne zadania związane z marketingiem internetowym i tworzeniem treści. W swojej codziennej pracy zajmuję się tworzeniem szczegółowych content planów, pozycjonowaniem stron internetowych, SEO copywritingiem, SEM oraz projektowaniem i budowaniem stron i sklepów internetowych.

Moje podejście do pracy charakteryzuje się dbałością o zgodność z najnowszymi wytycznymi branżowymi oraz ciągłym doskonaleniem umiejętności poprzez korzystanie z nowoczesnych narzędzi i technologii. Na co dzień korzystam z takich narzędzi jak Ahrefs, Senuto, Screaming Frog, SEO Surfer, Contadu, Google Search Console oraz Google Analytics. Dzięki temu jestem w stanie skutecznie analizować i optymalizować działania SEO, dostarczając klientom kompleksowe i skuteczne rozwiązania. Moje zaangażowanie i profesjonalizm przekładają się na wysoką jakość świadczonych usług, co przekłada się na wiele stałych współprac z klientami.