Praca copywritera: co powinieneś wiedzieć?

Tym razem postanowiliśmy wziąć na tapet zagadnienia, które mogą okazać się kluczowe dla osób rozważających rozwijanie swojej kariery w tym w copywritingu. Niewątpliwie należy omówić następujące kwestie: na czym  polega praca copywritera, z jakimi zarobkami się wiąże oraz jaki ma charakter – czy przeważa działalność freelancerska, czy współpraca z agencjami kreatywnymi? Na te pytania odpowiadamy w dzisiejszym wpisie. Przeczytaj i dowiedz się, czy copywriting to dziedzina, w której odnajdziesz się na płaszczyźnie zawodowej.

Czym zajmuje się copywriter?

Praca copywritera, jak sama nazwa wskazuje, opiera się na tworzeniu tekstów. Głównymi cechami takich treści powinny być unikalność, oryginalność i pomysłowość, a zatem efekty pracy copywritera powinny mieć w sobie coś takiego, co zapadnie odbiorcom w pamięci, co wzbudzi ich zainteresowanie, zaciekawi ich, zaintryguje. Copywriting najczęściej związany jest z działaniami na obszarach marketingu, reklamy, internetu czy prasy – jednym słowem tam, gdzie publikuje się treści reklamowe.

Należy jednak zwrócić uwagę na interdyscyplinarność tego zawodu. Copywriter otrzymuje bowiem zlecenia z wielu branż, nie zawsze dobrze sobie znanych. Musi zatem regularnie podnosić stan swojej wiedzy, by móc tworzyć dobrej jakości teksty dla swoich klientów. Mogą mu w tym pomóc odpowiednie narzędzia, jednak w tej sprawie kluczowa pozostaje umiejętność szybkiego wyszukiwania informacji i sprawna lektura pozwalająca na wyciągnięcie z danego tematu najistotniejszych zagadnień i przełożenia ich na atrakcyjne treści reklamowe.

Copywriter: praca zdalna czy w agencji?

Kolejnym ważnym zagadnieniem związanym z copywritingiem jest charakter takiej pracy. Osoba działająca na tej płaszczyźnie zawodowej może pracować zarówno jako freelancer, jak i etatowy pracownik agencji reklamowej, redakcji gazety czy wydawnictwa. Każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety. Praca zdalna copywritera daje możliwość łączenia obowiązków zawodowych z domowymi. Dla niektórych osób będzie to stanowiło wartość, dla innych – wręcz przeciwnie. Może to bowiem skutkować nienormowanym czasem pracy, a co za tym idzie – niemożliwością oddzielenia pracy od życia prywatnego. Wówczas lepszym rozwiązaniem będzie podjęcie współpracy z firmą korporacyjną, agencją kreatywną czy innym miejscem potrzebującym ludzi z tzw. lekkim piórem. Copywriterów często wyobraża się jako osoby piszące w zaciszu swojego mieszkania, gdzie jednak może rozpraszać ich niemalże wszystko. Jak widać praca w biurze w określonych godzinach to dla nich także wyjście.

Ile zarabia copywriter?

To chyba jedno z najczęściej zadawanych pytań przez osoby zastanawiające się nad rozpoczęciem pracy w tym zawodzie. Udzielenie na nie odpowiedzi nie jest jednak takie proste. Wysokość zarobków copywritera zależy bowiem od kilku czynników: stażu pracy, wykształcenia, wielkości firm, z którymi podejmuje współpracę, a także regionu, gdzie prowadzi swoją działalność zawodową. Mediana wynagrodzenia miesięcznego dla samodzielnego pracownika pracującego dla agencji w pełnym wymiarze na tym stanowisku wynosi 3 500 zł brutto*. Wszystko zależy od typu zawartej umowy, zakresu świadczonych usług (pisanie tekstów, korekta, edycja, współpraca z innymi pracownikami z działu kreatywnego, marketingowego itp.) oraz doświadczenia.

*Żródło:
https://wynagrodzenia.pl/moja-placa/ile-zarabia-copywriter

Dariusz Brzezicki

Jestem założycielem i właścicielem serwisów internetowych www.pasja-pisania.pl oraz www.corema.pl. Odpowiadam za szeroki zakres działań w firmie, w tym kontakt z klientami, wdrażanie nowych pomysłów oraz nadzorowanie pracy zespołu. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i współpracy z zarówno polskimi, jak i zagranicznymi klientami, realizuję różnorodne zadania związane z marketingiem internetowym i tworzeniem treści. W swojej codziennej pracy zajmuję się tworzeniem szczegółowych content planów, pozycjonowaniem stron internetowych, SEO copywritingiem, SEM oraz projektowaniem i budowaniem stron i sklepów internetowych.

Moje podejście do pracy charakteryzuje się dbałością o zgodność z najnowszymi wytycznymi branżowymi oraz ciągłym doskonaleniem umiejętności poprzez korzystanie z nowoczesnych narzędzi i technologii. Na co dzień korzystam z takich narzędzi jak Ahrefs, Senuto, Screaming Frog, SEO Surfer, Contadu, Google Search Console oraz Google Analytics. Dzięki temu jestem w stanie skutecznie analizować i optymalizować działania SEO, dostarczając klientom kompleksowe i skuteczne rozwiązania. Moje zaangażowanie i profesjonalizm przekładają się na wysoką jakość świadczonych usług, co przekłada się na wiele stałych współprac z klientami.