Jak tworzyć angażujący content marketing?


Content marketing polega na tworzeniu treści angażujących, ciekawych, a jednocześnie potrzebnych klientom. Angażujący content marketing pozwala na zbudowanie wizerunku, marki, sprzedaży, ale i zyskanie lojalności klientów. Coraz częściej w głowach twórców pojawiają się ciekawe, śmiałe, wyjątkowe i innowacyjne pomysły na content. Niestety nie przynoszą one zamierzonego efektu. Nie przykuwają uwagi: dziś klienci wymagają coraz więcej – ale czego oczekują?

Angażujący content marketing – zdefiniuj grupę docelową

W każdym podręczniku od marketingu znajdziecie informację, że tworzenie dobrego content marketingu powinno rozpocząć się od zdefiniowania grupy docelowej. Najważniejsze jest to, do kogo się zwracamy i czyją uwagę chcemy przykuć. Grup docelowych może być wiele – każdą należy jednak traktować szczególnie i pamiętać, że ma ona własne wymagania. Pamiętajmy o konkurencji, która ciągle czuwa i tylko czeka, aż będzie mogła docenić klienta. Co więc zrobić, by komunikat dotarł do wybranych odbiorców?

Zadbaj o wspólny motyw

Angażujący content marketing można porównać do tworzenia sieci połączeń. Okazuje się, że kluczem do sukcesu jest znalezienie najbardziej intrygującego połączenia. Warto korzystać z osobistych historii, które wzmacniają idee i dostarczają odbiorcom sposobów na rozwiązanie danego problemu. Krótko mówiąc – warto skupić się na tym, co się chce przekazać, przy jednoczesnym wykorzystaniu realnych doświadczeń. Nie tylko zostaniesz doceniony za podzielenie się częścią swojego życia, lecz także zainteresujesz odbiorców swoją historią.

Zrób coś więcej

W contencie warto znaleźć punkt, który łączy się z osobistym doświadczeniem. Ważne, by historia miała sens i była istotna dla tworzonego contentu. Każdy ma jakąś historię do opowiedzenia. Najczęściej nie jest ważne to, co jest opowiadane, ale sposób, w jaki opowieść jest przekazywana. Ciekawym pomysłem może okazać się wykorzystanie części czyjejś biografii. Pozwoli to podzielić się pewnym aspektem czyjegoś życia i jednocześnie skłonić innych do zrobienia tego samego.

Postaw na różnorodność

Form content marketingu jest wiele. Angażujący content marketing to infografiki, podcasty, wpisy na bloga, wideo, wywiady, webinar, newslettery czy też artykuły eksperckie. Możesz – a nawet powinieneś – wykorzystać wszystkie te formy. Pozwolą Ci one dotrzeć do grona odbiorców. Pamiętaj jednak, że nie osiągniesz sukcesu, jeśli nie będą one interesujące. Brak zainteresowania wśród odbiorców sprawi, że nie będą wracać do treści ani się nią dzielić. Pracując nad strategią marketingową, należy skupić się przede wszystkim na stworzeniu użytecznych i atrakcyjnych treści dla odbiorcy.

Pamiętaj, że content marketing jest świetnym narzędziem angażującym odbiorców, ale tylko wtedy, gdy analiza odbiorcy zostanie dokładnie i szczegółowo przeprowadzona. Musisz więc poświęcić czas i potraktować odbiorcę jak rozmówcę, z którym chcesz poprowadzić dialog.

Na koniec warto dodać, że aby tworzyć angażujący content marketing nie trzeba być międzynarodową korporacją. Jedyne, co musisz zrobić, to zadbać o kreatywność, zaangażowanie i ciężko pracować. Tylko tak pokażesz odbiorcom, że jeśli poświęcą odrobinę czasu na zapoznanie się z Twoim materiałem, coś zyskają. Zawsze możesz skorzystać z pomocy specjalistów, którzy pomogą Ci stworzyć skuteczny i profesjonalny content marketingzapraszamy do kontaktu.


Informacje o autorze wpisu:

Darek

Darek

Założyciel i copywriter strony Pasja Pisania.pl

Nadal dużo pisze, ale też koordynuje pracę zespołu, dbając tym samym o wzorowe relacje z klientami. Nie straszne mu ASAPy i deadline’y. Chętnie dzieli się wiedzą oraz doradza klientom. Lubi pisać, pracując w edytorze tekstu czuje się jak przysłowiowa ryba w wodzie. Działając jako freelancer wykonywał zlecenia dla największych firm w Polsce, obecnie robi to wspólnie ze swoim zespołem. Nieustannie otwarty na współpracę z mniejszymi przedsiębiorcami. Prywatnie miłośnik dobrej kawy, pizzy oraz piłki nożnej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *