Jak tworzyć angażujący content marketing?

Content marketing polega na tworzeniu treści angażujących, ciekawych, a jednocześnie potrzebnych klientom. Angażujący content marketing pozwala na zbudowanie wizerunku, marki, sprzedaży, ale i zyskanie lojalności klientów. Coraz częściej w głowach twórców pojawiają się ciekawe, śmiałe, wyjątkowe i innowacyjne pomysły na content. Niestety nie przynoszą one zamierzonego efektu. Nie przykuwają uwagi: dziś klienci wymagają coraz więcej – ale czego oczekują?

Angażujący content marketing – jak go tworzyć?

W dzisiejszym wpisie podejmujemy temat tworzenia angażującego content marketingu. Na co zwrócić uwagę? Sprawdź nasze porady!

Angażujący content marketing – zdefiniuj grupę docelową

W każdym podręczniku od marketingu znajdziecie informację, że tworzenie dobrego content marketingu powinno rozpocząć się od zdefiniowania grupy docelowej. Najważniejsze jest to, do kogo się zwracamy i czyją uwagę chcemy przykuć. Grup docelowych może być wiele – każdą należy jednak traktować szczególnie i pamiętać, że ma ona własne wymagania. Pamiętajmy o konkurencji, która ciągle czuwa i tylko czeka, aż będzie mogła docenić klienta. Co więc zrobić, by komunikat dotarł do wybranych odbiorców?

Zadbaj o wspólny motyw

Angażujący content marketing można porównać do tworzenia sieci połączeń. Okazuje się, że kluczem do sukcesu jest znalezienie najbardziej intrygującego połączenia. Warto korzystać z osobistych historii, które wzmacniają idee i dostarczają odbiorcom sposobów na rozwiązanie danego problemu. Krótko mówiąc – warto skupić się na tym, co się chce przekazać, przy jednoczesnym wykorzystaniu realnych doświadczeń. Nie tylko zostaniesz doceniony za podzielenie się częścią swojego życia, lecz także zainteresujesz odbiorców swoją historią.

Zrób coś więcej

W contencie warto znaleźć punkt, który łączy się z osobistym doświadczeniem. Ważne, by historia miała sens i była istotna dla tworzonego contentu. Każdy ma jakąś historię do opowiedzenia. Najczęściej nie jest ważne to, co jest opowiadane, ale sposób, w jaki opowieść jest przekazywana. Ciekawym pomysłem może okazać się wykorzystanie części czyjejś biografii. Pozwoli to podzielić się pewnym aspektem czyjegoś życia i jednocześnie skłonić innych do zrobienia tego samego.

Postaw na różnorodność

Form content marketingu jest wiele. Angażujący content marketing to infografiki, podcasty, wpisy na bloga, wideo, wywiady, webinar, newslettery czy też artykuły eksperckie. Możesz – a nawet powinieneś – wykorzystać wszystkie te formy. Pozwolą Ci one dotrzeć do grona odbiorców. Pamiętaj jednak, że nie osiągniesz sukcesu, jeśli nie będą one interesujące. Brak zainteresowania wśród odbiorców sprawi, że nie będą wracać do treści ani się nią dzielić. Pracując nad strategią marketingową, należy skupić się przede wszystkim na takich działaniach, jak tworzenie tekstów atrakcyjnych dla odbiorcy.

Pamiętaj, że content marketing jest świetnym narzędziem angażującym odbiorców, ale tylko wtedy, gdy analiza odbiorcy zostanie dokładnie i szczegółowo przeprowadzona. Musisz więc poświęcić czas i potraktować odbiorcę jak rozmówcę, z którym chcesz poprowadzić dialog.

Profesjonalny content marketing – klucz do sukcesu

Na koniec warto dodać, że aby tworzyć angażujący content marketing nie trzeba być międzynarodową korporacją. Jedyne, co musisz zrobić, to zadbać o kreatywność, zaangażowanie i ciężko pracować. Tylko tak pokażesz odbiorcom, że jeśli poświęcą odrobinę czasu na zapoznanie się z Twoim materiałem, coś zyskają. Zawsze możesz skorzystać z pomocy specjalistów, którzy pomogą Ci stworzyć skuteczny i profesjonalny content marketing – zapraszamy do kontaktu:
https://pasja-pisania.pl/kontakt/

Dariusz Brzezicki

Jestem założycielem i właścicielem serwisów internetowych www.pasja-pisania.pl oraz www.corema.pl. Odpowiadam za szeroki zakres działań w firmie, w tym kontakt z klientami, wdrażanie nowych pomysłów oraz nadzorowanie pracy zespołu. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i współpracy z zarówno polskimi, jak i zagranicznymi klientami, realizuję różnorodne zadania związane z marketingiem internetowym i tworzeniem treści. W swojej codziennej pracy zajmuję się tworzeniem szczegółowych content planów, pozycjonowaniem stron internetowych, SEO copywritingiem, SEM oraz projektowaniem i budowaniem stron i sklepów internetowych.

Moje podejście do pracy charakteryzuje się dbałością o zgodność z najnowszymi wytycznymi branżowymi oraz ciągłym doskonaleniem umiejętności poprzez korzystanie z nowoczesnych narzędzi i technologii. Na co dzień korzystam z takich narzędzi jak Ahrefs, Senuto, Screaming Frog, SEO Surfer, Contadu, Google Search Console oraz Google Analytics. Dzięki temu jestem w stanie skutecznie analizować i optymalizować działania SEO, dostarczając klientom kompleksowe i skuteczne rozwiązania. Moje zaangażowanie i profesjonalizm przekładają się na wysoką jakość świadczonych usług, co przekłada się na wiele stałych współprac z klientami.