Topical Authority to określenie, które coraz częściej można zauważyć w kontekście witryn internetowych. Jest to stosunkowo nowe pojęcie – pewnego rodzaju trend, który tylko na pozór wydaje się być prosty. Jest to niezwykle złożony temat, który przynosi pożądane efekty tylko w sytuacji, gdy jest poprzedzony odpowiednią analizą i przygotowaniem. Czym jest dokładnie i jakie ma znacznie w content marketingu? O tym w dzisiejszym wpisie.
Czym jest Topical Authority?
Topical Authority to idea budowania contentu na stronie. Została stworzona przez Google w latach 2013 – 2014 – to wtedy Google wprowadziło algorytm Hummingbird oraz kolejną odsłonę algorytmu Panda. Pomimo, iż wtedy zmiany te nie miały ogromnego znaczenia dla polskich użytkowników, to zapowiadały jednak, że zmieni się sposób rankowania stron przez roboty Google. Był to przełomowy moment, który zmienił sposób analizowania treści – nadal występowanie słów kluczowych było ważne, ale jeszcze istotniejsze stało się wykorzystanie specjalistycznej wiedzy i kompleksowego podejścia.
Wdrożone algorytmy pozwoliły wyeliminować strony ubogie w content oraz z niskiej jakości tekstami np. zbyt mocno nasyconymi słowami kluczowymi. Zgodnie z wcześniejszym, roboty Google już nie tylko skupiają się na rozpoznawaniu fraz kluczowych w zamieszczonych treściach, ale grupują je tematycznie i dokonują rankingowej oceny.
Czy zmiany te wpłynęły na rynek? Gdy tylko do właścicieli stron internetowych dotarły informacje o zmianie algorytmów – masowo rozpoczęli inwestycje w content. Sklepy internetowe postawiły na obszerne opisy. Strony przedsiębiorstw świadczących wszelkiego rodzaju usługi wybrały natomiast blogi tematyczne.
Czym powinny charakteryzować się treści zgodne z Topical Authority?
Stworzenie treści zgodnych z ideą Topical Authority wymaga odpowiedniej wiedzy, ale też specjalistycznego podejścia. Eksperci wyjaśniają, że teksty znajdujące się na wszelkiego rodzaju stronach internetowych powinny być:
- konkretne,
- obszerne,
- poprawne merytorycznie,
- przedstawiać rzetelne i sprawdzone dane,
- zawierać naturalnie umieszczone frazy kluczowe.
Na podstawie wspomnianych, mogłoby się wydawać, że wdrożenie powyższych zasad nie jest trudne. Istotny jest jednak szczegółowy plan oraz strategia – właśnie w tym zakresie chętnie Państwu pomożemy. Ważne jest zebranie listy tematów powiązanych z branżą witryny. Warto zadbać nie tylko o umieszczenie tematów ogólnych, ale też szczegółowych. Bazą całości powinien być tekst ogólny np. sprzęt sportowy. Ważne, by jego budowa obejmowała akapity, które będą tylko wstępnie rozwijały wątek główny. Jest to istotne z dwóch powodów – tekst nie będzie zbyt długi, ale też pozwoli wyczerpać temat w kolejnych publikacjach w postaci tekstów specjalistycznych obejmujących np. odzież do ćwiczeń, akcesoria sportowe czy też ćwiczenia możliwe do wykonywania.
W tworzeniu treści poza wyczerpaniem tematów istotne jest też zwrócenie uwagi czytelnika. Jest to możliwe chociażby poprzez nawiązywanie do aktualnych wydarzeń – to jeden z lepszych sposobów, który sprawia, że marka zapada potencjalnemu klientowi w pamięć. Kluczową rolę mogą odgrywać nie tylko święta, ale też wydarzenia branżowe, konferencje, targi i podobne.
Ważnym elementem idei Topical Authority jest nie tylko tworzenie nowych treści, ale też rozbudowywanie istniejącej już bazy. Warto przeanalizować dotychczasowe wpisy pod względem merytorycznym, ale też wizualnym. Ich delikatne rozbudowanie czy też dodanie grafiki jest dostrzegane przez Google i oceniane niezwykle pozytywnie.
Istotne jest także linkowanie wewnętrzne
Topical Authority to nie tylko treści. Ważne jest również ich odpowiednie połączenie ze sobą. Umieszczając na stronie internetowej kolejne artykuły warto zamieścić w nich odnośniki do poprzednich oraz przyszłych. Wiele osób popełnia błędy i linkowanie wewnętrzne wykonuje jedynie w obrębie nowych treści. Wracanie do „starych” publikacji jest równie dobre. Najlepszym sposobem na naturalne umieszczenie połączeń są artykuły ogólne, które przekierują do treści szczegółowych rozwijających temat.
Zwracamy uwagę, że linkowanie wewnętrzne to sposób na ułatwienie czytelnikowi dotarcia do poszukiwanych przez niego treści.
Dlaczego warto postawić na Topical Authority?
Już na wstępie należy zaznaczyć, że Topical Authority ma ogromny wpływ na pozycjonowanie. Nic dziwnego – serwis internetowy z merytorycznymi, w pełni wyczerpującymi temat treściami z całą pewnością zajmie wysokie miejsce w rankingu wyszukiwarki. Dodatkowo jego odpowiednia budowa ułatwi dotarcie do każdego zakamarka strony.
Warto także zaznaczyć, że ogólne i szczegółowe treści sprawiają, że obok fraz głównych pojawiają się frazy typu long tail oraz semantyczne. Nie bez znaczenia jest fakt, że duża dawka przydatnej wiedzy kreuje wizerunek marki jako specjalisty w branży, czyniąc ją ekspertem w oczach Klientów.
Dowiedz się również, czym jest duplicate content i dlaczego należy na niego uważać.
Wszystko to, o czym wspomnieliśmy powyżej pozwala zyskać zaufanie, zbudować trwałe relacje, a w konsekwencji poprawić wyniki finansowe firmy.