5 zasad tworzenia treści, które wyróżnią Twój biznes


Pozyskiwanie klientów jest zadaniem trudnym – zwłaszcza jeśli chcemy zwrócić ich uwagę za pomocą publikowanych treści. Samo zwrócenie uwagi też nie jest najważniejsze ani wystarczające – najważniejsze okazuje się zyskanie zadowolonych klientów. Dopiero wtedy możesz mieć pewność, że Twój biznes odniesie sukces. Może to być możliwe, jeśli postawisz na tworzenie treści.
Zasady tworzenia treści

Tworzenie treści elementem strategii biznesowej

Sposób i jakość tworzonych treści mają ogromny wpływ na sukces Twojego biznesu. Dlatego przygotowaliśmy 5 zasad tworzenia treści, które stosujemy zarówno w naszej firmie, jak i rekomendujemy naszym klientem.

  1. Planowanie tworzenia treści.

Już na samym początku powinieneś „coś” zaplanować – to planowanie to nic innego jak marketing treści. Marketing treści pozwoli Ci pozyskać klientów za pomocą publikowanych informacji. Ważne jest, by tworzone treści były atrakcyjne i przydatne, i co najważniejsze, by zwróciły uwagę określonej przez Ciebie grupy odbiorców. Stworzone przez Ciebie artykuły możesz publikować na różnych kanałach sprzedaży. Pamiętaj, że mając na myśli treść, nie mamy na myśli tylko zwykłego artykułu – wszelkie informacje możesz przekazać również za pomocą wideo, infografiki, podcastów, ale też raportów czy poradników. To też jest treść. Bardzo ważna jest ich jakość – muszą być one wiarygodne i, co oczywiste, pożądane przez Twoich odbiorców.

  1. Unikalna treść niesie wartość.

Na samym początku warto zadbać o ich wartość. Najważniejsza jest oferta, jaką chcesz zaproponować klientowi – musisz wiedzieć, co wartościowego, ale i unikalnego chcesz mu zaoferować. Powinieneś znać swoje mocne strony. Nie zapominaj jednak o kliencie – jego oczekiwania również są ważne. Im lepiej go poznasz, tym łatwiej będzie Ci stworzyć pomocne i unikalne dla niego treści, które będą niosły określoną wartość. Musisz się wyróżniać – nie możesz powielać treści, które już pojawiły się w sieci. Nie możesz również tworzyć treści, które będą pasowały do każdej branży po ich wcześniejszym dopasowaniu. Twoje teksty muszą być wyjątkowe, mają intrygować i zachęcić do działania. Nie pozwól sobie na działania na szablonach.

  1. Dobra treść musi nieść konkretną korzyść.

Klienci zdecydują się na skorzystanie z Twoich usług tylko wtedy, gdy będą pewni osiągnięcia korzyści. Nie interesuje ich, jakich technologii używasz, co pomaga Ci osiągnąć sukces – ich interesuje wyłącznie zysk. W zależności od branży, w jakiej działasz, musisz jasno i precyzyjnie określić korzyści wynikające z korzystania z Twoich usług.

  1. Storytelling w copywritingu, czyli dobrze opowiedziana historia.

Bardzo ważne jest również oferowanie czegoś, czego jeszcze nie było. Zasadą nr 4, którą powinieneś kierować się w momencie tworzenia treści, powinna być historia. Opowiedz swoim klientom o prawdziwej stronie Twojego biznesu – tylko prawdziwa historia pozwoli Cię zapamiętać na dłużej. Każdy biznes może być „wyjątkowy”, „nowoczesny”, „jedyny”, „niepowtarzalny” czy też „działać z pasją”. Nie pozwól, by Twój biznes kojarzono z każdym biznesem w tej branży. Pokaż, że Ciebie wyróżnia inna historia.

  1. Treść, która wzywa do działania.

Na sam koniec została najważniejsza zasada. Zasada nr 5, która potrafi zdziałać więcej, niż Ci się wydaje. Musisz zachęcić swoich klientów do działania. Stosując powyższe zasady, będziesz mógł poznać klientów i dopasować ofertę do ich potrzeb, wyróżnić się w branży, zainteresować klientów korzyściami, ale też wyjątkową historią Twojego biznesu. Musisz jeszcze zachęcić ich do działania. Hasła w stylu „wypróbuj”, „skorzystaj” czy też „sprawdź” pozwalają na gorąco zachęcić do działania.

Sam nie zawsze możesz być w stanie stworzyć odpowiednią treść. Tworzenie treści wymaga posiadania odpowiedniej wiedzy. W takiej sytuacji warto pomyśleć o skorzystaniu z pomocy profesjonalnej agencji content marketingowej. Zyskasz nie tylko profesjonalną strategię, ale również stworzysz solidne podstawy pozwalające Ci na zbudowanie widoczności w wyszukiwarce Google.

Głodny wiedzy? Dowiesz się więcej. W tym artykule pisaliśmy o tym, jak pisać tekst reklamowy po niemiecku.


Informacje o autorze wpisu:

Darek

Darek

Założyciel i copywriter strony Pasja Pisania.pl

Nadal dużo pisze, ale też koordynuje pracę zespołu, dbając tym samym o wzorowe relacje z klientami. Nie straszne mu ASAPy i deadline’y. Chętnie dzieli się wiedzą oraz doradza klientom. Lubi pisać, pracując w edytorze tekstu czuje się jak przysłowiowa ryba w wodzie. Działając jako freelancer wykonywał zlecenia dla największych firm w Polsce, obecnie robi to wspólnie ze swoim zespołem. Nieustannie otwarty na współpracę z mniejszymi przedsiębiorcami. Prywatnie miłośnik dobrej kawy, pizzy oraz piłki nożnej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *