Artykuły sponsorowane – jak je pisać, gdzie umieszczać? Jakie są ich ceny?


W dzisiejszym świecie reklamy zalewają nas zewsząd. Pojawiają się w telewizji, w internecie, w radiu i na każdym rogu w mieście. Dzwonią do nas z ofertami reklamowymi, wciskają w ręce ulotki w trakcie spaceru po mieście. W takiej sytuacji i takim natłoku informacyjnym można poczuć przesyt. Jak więc reklamować, by tylko nie zwiększać irytacji i nienawiści do reklamy? Zręcznym sposobem może być wykorzystywanie nieoczywistych metod reklamy. Należy pamiętać, że nasi odbiorcy są bystrzy i szybko wyłapią fałsz i reklamę nachalną oraz nieszczerą. Przykładem takiego nieoczywistego tekstu, który może zachęcić odbiorcę do zapoznania się z przedmiotem reklamy są artykuły sponsorowane. Dodatkowo, w wersji internetowej z linkiem do Twojej strony, wpływają pozytywnie na pozycjonowanie strony.

Artykuły sponsorowane: ceny, zasady i inne.

Czym są i jak pisać artykuły sponsorowane?

Jak mówi definicja, artykuły sponsorowane są formą reklamy, która ukazuje się w prasie lub w internecie. Jego zleceniem może zająć się agencja reklamowa lub sama firma, która owej reklamy potrzebuje. Jak wygląda taki artykuł? W kwestiach formalnych niewiele jest różnic między tym specjalnym rodzajem artykułu a zwykłym tekstem redakcyjnym. Jednak jeśli chodzi o treść, to różni się on tym, że przedmiotem treści jest reklama – mniej lub bardziej subtelna.

Napisaniem artykułu reklamowego najlepiej, aby zajął się profesjonalny seo copywriter. Dzięki temu, będzie on zarówno chwytliwy reklamowo jak i dobrze działał pod pozycjonowanie. Przystępując do pracy nad treścią warto zapamiętać kilka podstawowych zasad.

  1. Po pierwsze zachęcająca i chwytliwa zajawka. To coś, co każdy czytelnik czyta w pierwszej kolejności. Ten lead powinien być krótki, chwytliwy, żartobliwy lub wprowadzający zaciekawienie i chęć znalezienia odpowiedzi na zadane pytanie. Innymi słowy – musimy przyciągnąć uwagę już na początku w zdecydowany sposób, by osoba sięgająca po artykuł zdecydowała się dobrnąć do jego końca.
  2. Wartościowa i merytoryczna treść. Artykuły sponsorowane mają przedstawiać produkt i to on powinien być w nich najważniejszy. Trzeba jednak pamiętać, że dobry artykuł sponsorowany to nie treść marketingowa i czysty tekst reklamowy. Osoba pisząca go powinna bardzo dobrze znać produkt, jednak przedstawiać go z pozycji przeciętnego użytkownika i w prostym i przystępnym języku, a nie z punktu widzenia eksperta. W końcu czytelnicy wolą utożsamić się z autorem tekstu, który jest zwykłym użytkownikiem i opisuje produkt ze swojego punktu widzenia niż z marketingowcem, który opiewa zalety techniczne przedmiotu reklamy.
  3. Artykuły sponsorowane powinny być czytelne i dobrze skonstruowane. Należy zachować porządek, zastosować nagłówki i podzielić tekst na logiczne części. W końcu chcemy zachęcić do zakupu produktu, a nie odstraszyć błędną pisownią czy chaotyczną składnią i strukturą treści.
  4. Wzbudzenie naturalnej chęci zakupu produktu. W artykule sponsorowanym nie możemy być nachalni, powinniśmy wskazać takie zalety produktu, które mogą trafić do użytkowników. Pamiętaj, powinieneś się wczuć w rolę przeciętnego użytkownika lub statystycznego użytkownika danej grupy docelowej.

Stosując się do tych czterech prostych zasad, już wiesz, jak pisać artykuły sponsorowane. Możesz więc śmiało wykorzystać ten sposób reklamy i napisać je samodzielnie lub zlecić napisanie artykułu sponsorowanego copywriterom z Pasja Pisania. 😉

Jak pisać artykuły sponsorowane?

Artykuły sponsorowane – ceny

Jeśli chodzi o cenę artykułów sponsorowanych, składają się na nią dwie rzeczy – copywriting i publikacja. Cennik z copywriterami jest ustalany indywidualnie. Może zależeć od branży jakiej artykuł dotyczy i researchu, jaki będzie wymagany, aby go napisać. Artykuł o długości 500 wyrazów może kosztować od 40 zł do nawet 250 zł – zależnie od wymagań. Publikować takie artykuły internetowo można za pomocą kilku platform, m.in. Whitepress czy Linkhouse. Cena zależy od miejsca, w jakim artykuł się znajdzie i waha się od 50 zł do … 4-5 tys. Wybierając miejsce sprawdź jego wskaźniki Trust Flow i Domain Authority – tak, aby inwestycja ta opłacała się także pod kątem pozycjonowania. Jeśli chodzi o gazety, ceny publikacji w najbardziej znanych magazynach mogą sięgać nawet 10 tys.


Informacje o autorze wpisu:

Darek

Darek

Założyciel i copywriter strony Pasja Pisania.pl

Nadal dużo pisze, ale też koordynuje pracę zespołu, dbając tym samym o wzorowe relacje z klientami. Nie straszne mu ASAPy i deadline’y. Chętnie dzieli się wiedzą oraz doradza klientom. Lubi pisać, pracując w edytorze tekstu czuje się jak przysłowiowa ryba w wodzie. Działając jako freelancer wykonywał zlecenia dla największych firm w Polsce, obecnie robi to wspólnie ze swoim zespołem. Nieustannie otwarty na współpracę z mniejszymi przedsiębiorcami. Prywatnie miłośnik dobrej kawy, pizzy oraz piłki nożnej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *