Copywriter SEO – o co tak naprawdę chodzi?

Wiele osób zastanawia się nad tym, kim jest copywriter i jakie relacje łączą tego profesjonalistę z SEO? Czym tak na dobrą sprawę zajmuje się osoba określająca siebie mianem copywitera? W jaki sposób praca tej osoby przyczynia się do lepszej widoczności stron internetowych w wyszukiwarkach? Kim w ogóle jest copywriter seo?

Spis treści:

  1. Czym charakteryzuje się copywriting?
  2. Copywriter SEO

Zacznijmy od bardzo ważnej uwagi – każdego dnia w Internecie pojawia się kilkadziesiąt nowych witryn. Niektóre z nich czyta się niezwykle przyjemnie – zarówno treść, pomysł, jak i dbałość o wygodę użytkownika zachwycają. Inne z kolei wydają się być napisane od niechcenia, jakby stworzone na przysłowiowym kolanie. Dlaczego tak jest? Z pewnością możemy stwierdzić, że w pierwszym przypadku treść została napisana przez specjalistę, posiadającego wiedzę na temat tego, w jaki sposób uatrakcyjnić swój przekaz i zachęcić do odwiedzenia kolejnych podstron, czyli przez copywritera.

Czym charakteryzuje się copywriting?

Najprostszą definicją tejże działalności jest: „pisanie tekstów do publikacji”. W tradycyjnym ujęciu oznacza to mniej więcej tyle, że twórca dostarcza treści zarówno dla telewizji, radia, do Internetu (banery oraz strony internetowe), broszur reklamowych oraz katalogów.  Obecnie jednak  pojęcie to ma znacznie szerszy zakres. Może oznaczać chociażby copywriting na potrzeby Internetu, content copywriting lub copywriting SEO. Ze względu na tematykę niniejszego artykułu, porzucimy pierwsze dwa pojęcia w tym celu, by skupić się na nieco lepiej na dokładnym scharakteryzowaniu tego ostatniego.

Copywriting SEO można opisać jako pisanie tekstów na strony internetowe po to, aby można było te witryny pozycjonować w Internecie. Warto pamiętać, że samo SEO jest procesem, który podlega nieustannym zmianom. Co jakiś czas algorytmy i wymagania, co do pozycjonowania zmieniają się. W takiej perspektywie oznacza to, że copywriter SEO nie tylko musi być z nimi na bieżąco, ale również winien stosować te nowe informacje w swojej pracy w tym celu, aby jego starania przyniosły jak najlepsze efekty. Z punktu widzenia czytelnika, ma on do czynienia z artykułami, które są interesujące, niekiedy zawierają rozwiązania jego problemów. Czyli są to teksty atrakcyjne dla odbiorcy, a nie jedynie dla robotów wyszukiwarek.

Copywriter SEO

Wiedząc już, jakie działania wchodzą w skład copywritingu, w dalszej kolejności możemy zastanowić się nad tym, jaka w tym wszystkim jest rola twórcy. Copywriter to pojęcie bardzo ogólne. Odnosi się ono do osób, które tworzą wszelkiego rodzaju content marketingowy, ale także artykuły sponsorowane, teksty do ulotek bądź na infografiki oraz hasła reklamowe i wiele innych. Ze względu na to, iż z biegiem czasu wykształciły się specjalności w dziedzinie tworzenia tekstów, pojawiły się również osoby, zajmujące się pisaniem określonego rodzaju treści. W przypadku pozycjonowania stron internetowych jest to copywriter SEO. Czym on dokładnie się zajmuje?

Otóż, jest to osoba, która przygotowuje teksty na potrzeby pozycjonowania stron internetowych. Wśród artykułów, które wychodzą spod palców copywritera, znajdują się precle, teksty zapleczowe, teksty do katalogów, wpisy na blogi oraz teksty synonimiczne. Od takiej osoby wymaga się aktualnych wiadomości na temat zmian zachodzących w algorytmach oraz regulaminach wyszukiwarek internetowych. Jednocześnie zakłada się, że dysponuje ona bardzo dobrą znajomością gramatyki i stylistyki języka polskiego oraz zdolnością optymalizacji tekstu pod względem słów kluczowych, układu tekstu, nagłówków, itp.

Chcesz wiedzieć więcej? Dowiedz się jak pisać teksty na strony internetowe zgodne z SEO.

Dariusz Brzezicki

Jestem założycielem i właścicielem serwisów internetowych www.pasja-pisania.pl oraz www.corema.pl. Odpowiadam za szeroki zakres działań w firmie, w tym kontakt z klientami, wdrażanie nowych pomysłów oraz nadzorowanie pracy zespołu. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i współpracy z zarówno polskimi, jak i zagranicznymi klientami, realizuję różnorodne zadania związane z marketingiem internetowym i tworzeniem treści. W swojej codziennej pracy zajmuję się tworzeniem szczegółowych content planów, pozycjonowaniem stron internetowych, SEO copywritingiem, SEM oraz projektowaniem i budowaniem stron i sklepów internetowych.

Moje podejście do pracy charakteryzuje się dbałością o zgodność z najnowszymi wytycznymi branżowymi oraz ciągłym doskonaleniem umiejętności poprzez korzystanie z nowoczesnych narzędzi i technologii. Na co dzień korzystam z takich narzędzi jak Ahrefs, Senuto, Screaming Frog, SEO Surfer, Contadu, Google Search Console oraz Google Analytics. Dzięki temu jestem w stanie skutecznie analizować i optymalizować działania SEO, dostarczając klientom kompleksowe i skuteczne rozwiązania. Moje zaangażowanie i profesjonalizm przekładają się na wysoką jakość świadczonych usług, co przekłada się na wiele stałych współprac z klientami.