Jak pisać teksty na strony internetowe zgodne z SEO

Co opłaca się bardziej – pisanie dla ludzi czy wyszukiwarek? Co przynosi więcej korzyści? Jak pisać teksty zgodne z SEO? Tworząc teksty dla swoich użytkowników, zyskujesz ich sympatię, zaufanie i przykuwasz uwagę. Koncentrując się na pozycjonowaniu jesteś w stanie osiągać wyższe pozycje w Google i tym samym jesteś bardziej widoczny w sieci.

Czy można tworzyć teksty dla ludzi i wyszukiwarek? Zdecydowanie tak i jest to najlepszy sposób na zrealizowanie zamierzonych celów. Tworzenie treści dla użytkownika wymaga wcześniejszego poznania jego oczekiwań oraz stworzenia jego profilu. Pozycjonowanie związane jest ze znajomością zasad SEO. Nie jest to jednak proces tak skomplikowany, jak mogłoby się wydawać.

Jak pisać teksty zgodne z SEO?

Każdy tekst pisany dla wyszukiwarek musi zawierać stałe elementy. Treści, w których brakuje podstaw nie mają większych szans na uznanie w Google.

  • Frazy kluczowe: zastanów się, jakie słowa związane są z Twoją branżą i tym samym są najczęściej wpisywanie w wyszukiwarkach przez internautów. To właśnie one powinny znaleźć się w tekstach. Uważaj jednak, aby przez zbyt duże nasycenie tymi samymi frazami tekst nie stracił na naturalności.
  • Tytuł i śródtytuły: nie ma lepszych fragmentów tekstu na umieszczenie słów kluczowych, jak tytuł i śródtytuły. Zastanów się, jak stworzyć tytuły, jednocześnie przykuwające uwagę i zachęcające do dalszego zapoznania się z treścią oraz zawierające frazę kluczową.
  • Wyboldowania: czyli potocznie nazywane pogrubieniem. W każdym akapicie powinno znaleźć się co najmniej jedno słowo kluczowe oraz jego synonimy. Duże znaczenie dla wyszukiwarek mają te słowa, które zostały wyboldowane, w tym przypadku powinny być to właśnie kluczowe frazy.
  • Lead: czyli krótka zajawka, która jest pewnego rodzaju streszczeniem tekstu i zachętą do dalszej lektury. W tym przypadku również pamiętaj o słowach kluczowych.
  • Meta tagi: czyli tytuł i opis strony, który prezentuje zawartość strony. Tytuł (title) powinien mieć max 60 znaków, natomiast opis strony max 160 znaków. Postaraj się również zawrzeć w nich słowa kluczowe.

Słowa kluczowe do umieszczenia w tekście

Nietrudno dostrzec, że słowa kluczowe odgrywają istotną rolę w pozycjonowaniu. Gdzie w tym wszystkim znajduje się w takim razie sama treść? Czy w takiej perspektywie nie ma ona zatem większego znaczenia? Okazuje się że ma, co więcej – nawet większe, niż samo nasycenie strony frazami kluczowymi. Wyszukiwarki stają się coraz inteligentniejsze, doceniają to, co ma dużą wartość i nagradzają takie strony wysokimi pozycjami. Tekst musi być unikatowy, zawierający interesujące teksty będące źródłem wiedzy dla użytkowników strony. To, co oryginalne, doceniają nie tylko odbiorcy, ale też wyszukiwarki. Połączenie optymalizacji pod kątem SEO z dobrym contentem to najlepszy sposób na zyskanie przychylność wśród internautów oraz wyszukiwarek. Więcej o tym, jak powinna wyglądać optymalizacja treści w sklepie internetowym dowiesz się z innego artykułu na naszym blogu.

Podstawy na początek z pewnością wystarczą. Niewykluczone, że z biegiem czasu sam zechcesz pogłębić wiedzę na temat pozycjonowania. Okaże się wówczas, iż potrafisz zdecydowanie więcej, niż Ci się wydaje!

Dariusz Brzezicki

Jestem założycielem i właścicielem serwisów internetowych www.pasja-pisania.pl oraz www.corema.pl. Odpowiadam za szeroki zakres działań w firmie, w tym kontakt z klientami, wdrażanie nowych pomysłów oraz nadzorowanie pracy zespołu. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i współpracy z zarówno polskimi, jak i zagranicznymi klientami, realizuję różnorodne zadania związane z marketingiem internetowym i tworzeniem treści. W swojej codziennej pracy zajmuję się tworzeniem szczegółowych content planów, pozycjonowaniem stron internetowych, SEO copywritingiem, SEM oraz projektowaniem i budowaniem stron i sklepów internetowych.

Moje podejście do pracy charakteryzuje się dbałością o zgodność z najnowszymi wytycznymi branżowymi oraz ciągłym doskonaleniem umiejętności poprzez korzystanie z nowoczesnych narzędzi i technologii. Na co dzień korzystam z takich narzędzi jak Ahrefs, Senuto, Screaming Frog, SEO Surfer, Contadu, Google Search Console oraz Google Analytics. Dzięki temu jestem w stanie skutecznie analizować i optymalizować działania SEO, dostarczając klientom kompleksowe i skuteczne rozwiązania. Moje zaangażowanie i profesjonalizm przekładają się na wysoką jakość świadczonych usług, co przekłada się na wiele stałych współprac z klientami.