Jak pisać teksty na strony internetowe zgodne z SEO


Co opłaca się bardziej – pisanie dla ludzi czy wyszukiwarek? Co przynosi więcej korzyści? Tworząc teksty dla swoich użytkowników, zyskujesz ich sympatię, zaufanie i przykuwasz uwagę. Koncentrując się na pozycjonowaniu jesteś w stanie osiągać wyższe pozycje w Google i tym samym jesteś bardziej widoczny w sieci.

context marketing

Czy można tworzyć teksty dla ludzi i wyszukiwarek? Zdecydowanie tak i jest to najlepszy sposób na zrealizowanie zamierzonych celów. Tworzenie treści dla użytkownika wymaga wcześniejszego poznania jego oczekiwań oraz stworzenia jego profilu. Pozycjonowanie związane jest ze znajomością zasad SEO. Nie jest to jednak proces tak skomplikowany, jak mogłoby się wydawać.

Pisanie tekstów seo

Każdy tekst pisany dla wyszukiwarek musi zawierać stałe elementy. Treści, w których brakuje podstaw nie mają większych szans na uznanie w Google.

  • Frazy kluczowe: zastanów się, jakie słowa związane są z Twoją branżą i tym samym są najczęściej wpisywanie w wyszukiwarkach przez internautów. To właśnie one powinny znaleźć się w tekstach. Uważaj jednak, aby przez zbyt duże nasycenie tymi samymi frazami tekst nie stracił na naturalności.
  • Tytuł i śródtytuły: nie ma lepszych fragmentów tekstu na umieszczenie słów kluczowych, jak tytuł i śródtytuły. Zastanów się, jak stworzyć tytuły, jednocześnie przykuwające uwagę i zachęcające do dalszego zapoznania się z treścią oraz zawierające frazę kluczową.
  • Wyboldowania: czyli potocznie nazywane pogrubieniem. W każdym akapicie powinno znaleźć się co najmniej jedno słowo kluczowe oraz jego synonimy. Duże znaczenie dla wyszukiwarek mają te słowa, które zostały wyboldowane, w tym przypadku powinny być to właśnie kluczowe frazy.
  • Lead: czyli krótka zajawka, która jest pewnego rodzaju streszczeniem tekstu i zachętą do dalszej lektury. W tym przypadku również pamiętaj o słowach kluczowych.
  • Meta tagi: są to opisy strony, czyli zawierają krótki tekst do 150 znaków, który prezentuje zawartość strony. Postaraj się również zawrzeć w nich słowa kluczowe.

Słowa kluczowe w tekście

Nietrudno dostrzec, że słowa kluczowe odgrywają istotną rolę w pozycjonowaniu. Gdzie w tym wszystkim znajduje się w takim razie sama treść? Czy w takiej perspektywie nie ma ona zatem większego znaczenia? Okazuje się że ma, co więcej – nawet większe, niż samo nasycenie strony frazami kluczowymi. Wyszukiwarki stają się coraz inteligentniejsze, doceniają to, co ma dużą wartość i nagradzają takie strony wysokimi pozycjami. Tekst musi być unikatowy, zawierający interesujące teksty będące źródłem wiedzy dla użytkowników strony. To, co oryginalne, doceniają nie tylko odbiorcy, ale też wyszukiwarki. Połączenie optymalizacji pod kątem SEO z dobrym contentem to najlepszy sposób na zyskanie przychylność wśród internautów oraz wyszukiwarek. Więcej na ten temat dowiesz się tutaj.

Podstawy na początek z pewnością wystarczą. Niewykluczone, że z biegiem czasu sam zechcesz pogłębić wiedzę na temat pozycjonowania. Okaże się wówczas, iż potrafisz zdecydowanie więcej, niż Ci się wydaje.


Informacje o autorze wpisu:

Darek

Darek

Założyciel i copywriter strony Pasja Pisania.pl

Nadal dużo pisze, ale też koordynuje pracę zespołu, dbając tym samym o wzorowe relacje z klientami. Nie straszne mu ASAPy i deadline’y. Chętnie dzieli się wiedzą oraz doradza klientom. Lubi pisać, pracując w edytorze tekstu czuje się jak przysłowiowa ryba w wodzie. Działając jako freelancer wykonywał zlecenia dla największych firm w Polsce, obecnie robi to wspólnie ze swoim zespołem. Nieustannie otwarty na współpracę z mniejszymi przedsiębiorcami. Prywatnie miłośnik dobrej kawy, pizzy oraz piłki nożnej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *