17 lutego 2022

Vademecum wiedzy na temat evergreen contentu. Co to jest i jak pomaga w kampanii SEO?

Wzbudzenie ogromnego zainteresowania wśród potencjalnych klientów treścią to dzisiaj jeden z absolutnie podstawowych elementów strategii marketingowej dla praktycznie każdej strony WWW. Należy jednak zauważyć, że w zdecydowanej większości przypadków content charakteryzuje się niezwykle krótką żywotnością. Mowa tutaj przede wszystkim o wpisach typowo newsowych bądź reportażach czy felietonach. Jakie kroki należy uczynić, aby stuprocentowo naturalnie przedłużyć żywotność tekstu w miejscu, gdzie pojawia się miliony tego typu aktualizacji dziennie? Odpowiedź jest bardzo prosta – evergreen content. Oto co zrobić, aby nowa publikacja była zawsze zielona!

Evergreen content, czyli książkowe przeciwieństwo tekstu popularnego tylko przez chwilę

Podstawowym założeniem pisania tekstu reklamowego u każdego specjalisty będzie wzbudzenie zainteresowania setek potencjalnych klientów oraz uzyskanie jeszcze większej ilości klików bądź unikalnych odwiedzin na stronie internetowej. Strategia marketingowa evergreen content pozwala utrzymywać korzystne statystyki przez dłuższy okres, a nie zaledwie tylko kilka dni po publikacji tekstu. To główny problem wpisów newsowych, reportaży, zestawień trendów, felietonów lub też komentarzy ekspertów odnośnie konkretnego wydarzenia. Nawet jeżeli artykuł będzie doskonale napisany, a autor uwzględni wszystkie aspekty pozycjonowania w wyszukiwarce, szum wokół niego błyskawicznie minie. Dlaczego? Fala nowych publikacji, która każdego dnia pojawia się w internecie, zwyczajnie wyeliminuje z obiegu pozornie interesujące oraz wartościowe contenty. Evergreen polega na tworzeniu treści aktualnych niemal non stop. Bez dodatkowych aktualizacji, edycji bądź uzupełnień po pewnym czasie. Dobrym przykładem tekstu evergreen są case study, słowniki terminów specjalistycznych, odpowiedzi na najpopularniejsze pytania czy recenzje.

Jak napisać dobry tekst evergreen? Prezentujemy kilka sprawdzonych metod

Napisanie dobrego tekstu typu evergreen tylko na pierwszy rzut oka może być bajecznie proste. W rzeczywistości redaktor bądź copywriter musi przestrzegać mnóstwa zasad i uważać na powielanie dostępnych już w internecie treści. Poradników, polecanych list produktów czy wskazówek w sieci będzie naprawdę sporo. Twój evergreen content powinien wyróżniać się na tle rywali oraz spełniać współczesne standardy artykułu aktualnego latami. Podstawową kwestią w tym przypadku jest więc profesjonalny research. Sprawdź dokładnie, czego szukają w internecie potencjalni klienci. Warto znaleźć odpowiedzi na ich najpopularniejsze pytania. Niezwykle pomocnym narzędziem okazuje się być np. Google Trends, pokazujące statystyki dotyczące danej frazy na precyzyjnej osi czasu. Wiecznie zielony tekst musi być wyczerpujący – półśrodki z pewnością nie zdadzą egzaminu!

Czym będzie a czym nie będzie evergreen content? Sprawdź masę konkretnych przykładów!

W dobie błyskawicznie rozwijających się mediów społecznościowych oraz krótkich form przekazu, dobry i non stop aktualny artykuł w sieci okazuje się być na wagę przysłowiowego złota. Skoro już wiesz, jak napisać evergreen content, czas odpowiedzieć sobie na pytanie, czego powinien dotyczyć wiecznie zielony tekst. Tutaj możliwości jest naprawdę sporo. Przedstawiamy kilka z nich:

  • zestawienie polecanych produktów/ aplikacji/ narzędzi itp.,
  • recenzja konkretnego produktu (telefon komórkowy, komputer, konsola)
  • odpowiedzi na najpopularniejsze pytania związane z wybranym tematem
  • poradniki, wyjaśnienie pojęć specjalistycznych, słowniki
  • case study – studium przypadku
  • porównania, rankingi

Wymienione tutaj przykłady doskonale sprawdzą się jako dobry tekst evergreen. Co nim nie jest?

  • artykuły stricte newsowe
  • teksty dotyczące bieżących wydarzeń
  • opisy panujących aktualnie trendów w wielu branżach
  • raporty, statystyki, analizy dotyczące krótkich okresów
  • treści związane z promocją marki, terminowych ofert

Evergreen content a SEO. Twórz wiecznie zielone treści, aby uzyskać wysokie pozycje!

Content is king, a bez pierwszorzędnej klasy treści pozycjonowanie stron internetowych w Google byłoby niemożliwe. O tym wiadomo już od dawna, ponieważ największa na świecie wyszukiwarka bazuje przede wszystkim na analizie tekstów, zawierających słowa kluczowe. Jak na takim polu wypada evergreen content? Jeżeli umieścisz w nim charakterystyczne dla konkretnej branży frazy, możesz mieć niemal stuprocentową pewność pozytywnego rozpatrzenia kandydatury na czołowe lokaty w zestawieniu Google. Algorytm wyszukiwarki uwielbia bowiem popularne treści. Jeżeli zadbasz o zachowanie korzystnych statystyk przez wiele miesięcy, a takie jest przecież główne założenie evergreen contentu, sztuczna inteligencja z pewnością doceni pracę specjalistów oraz da szansę zapoznania się z artykułem masie potencjalnych Klientów, poprzez umieszczenie w topie zestawienia na poszczególne słowa kluczowe. Co jeszcze trzeba zrobić, aby zyskać maksymalną przychylność wyszukiwarki? Konieczne będzie tworzenie evergreen contentu zgodnie z SEO. Mowa tutaj przede wszystkim o dokładnej analizie fraz kluczowych, umiejętnym rozmieszczeniu ich w samej treści, linkowaniu wewnętrznym, zewnętrznym czy braku duplikacji treści. Pamiętaj, że algorytm wyszukiwarki błyskawicznie rozpozna zapożyczony tekst. Evergreen content powinien być unikalny, przyjemny do przeczytania. Zadbaj także o urozmaicenie tekstu grafikami!

Podsumowanie – inwestycja w evergreen content z pewnością będzie opłacalna

Umiejętność tworzenia dobrych tekstów typu evergreen we współczesnym marketingu będzie na wagę przysłowiowego złota. Wiecznie aktualny content, wsparty dodatkowo aspektami związanymi z SEO, przypadnie do gustu nie tylko algorytmom Google, ale również i użytkownikom sieci, czyli Twoim potencjalnym klientom. Raz napisany, merytoryczny oraz angażujący tekst, może bardzo skutecznie promować prowadzone przez Ciebie przedsiębiorstwo. Bez ograniczeń czasowych!

Wpis gościnny napisany przez Specjalistę SEO z firmy AFTERWEB

Chcesz nawiązać współpracę?

Napisz do nas, a my przygotujemy dla Ciebie darmową wycenę!



Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności.

© 2022 pasja-pisania.pl | Wszelkie Prawa Zastrzeżone | Polityka Prywatności