Jak pisać slogany, czyli jak stworzyć idealne hasło reklamowe


Zastanawiałeś się kiedyś jak pisać slogany? Są to krótkie, chwytliwe hasła reklamowe, które mają wspomóc rozpoznawanie marki bądź też wypromowanie produktu. Już po tym zdaniu widać, że stworzenie niepowtarzalnego sloganu będzie trudne.

Jak pisać slogany by były chętnie powtarzane i zapamiętane przez Klientów?

Najważniejszą cechą sloganu reklamowego jest jego zapamiętywalność. Przykuwający uwagę, niepowtarzalny slogan sprawi, iż Klienci łatwiej zapamiętają markę, a w przyszłości będą ją łatwiej rozpoznawać. I’m lovin’ it – już wiesz, że chodzi o McDonald’s? Hasło wcale nie musi być krótkie i zwięzłe – choć czasami takie rozwiązanie może przynieść większe efekty. Hasło może natomiast zawierać przekaz, głębszą informację – może być wobec tego odrobinę dłuższe. Nie zapominajmy o tym, że wszelkie treści reklamowe muszą identyfikować się z marką/produktem. Warto, więc postawić na slogan reklamowy, który będzie spójny z nazwą marki, w pewnym sensie jej uzupełnieniem.

Można spróbować umieścić w treści nazwę marki. Świetnym przykładem będzie „Biedronka – codziennie niskie ceny”. Doskonale znasz to hasło, prawda? Musisz pokazać, że skorzystanie z usługi czy też zakup produktu danej marki przyniesie korzyść Klientowi. Przed podjęciem decyzji o zakupie Klient najczęściej zastanawia się czy coś na tym skorzysta? Co zyska dzięki usłudze/produktowi? Nie liczą się dla niego Twoje potrzeby czy oczekiwania – liczy się tylko on. Musisz zrobić wszystko, by Twój dobry slogan reklamowy wyróżniał się.

Rynek reklamy jest przepełniony. Nie wystarczy, że slogan potwierdzi wysoką, jakość produktu. Musi bowiem pokazać, że ten produkt, ta usługa jest wyjątkowa, drugiej takiej na rynku nie znajdziesz. W całości tych cech nie zapominajmy o jednej, najważniejszej. Tworzenie tekstów reklamowych, które zainteresują szerokie grono odbiorców, wymaga również odpowiedniego języka. Nie stawiaj na oficjalny ton – postaw na prostotę. Prostota podczas tworzenia treści reklamowych bywa bezcenna – staraj się używać znanych i zrozumiałych dla wszystkich pojęć i zwrotów.

Jakie cechy powinien posiadać dobry slogan reklamowy?

Już wiemy, że dobry slogan reklamowy jest kluczem do osiągnięcia sukcesu.  Warto jednak jeszcze wykorzystać powszechnie znane metody tworzenia haseł. O jakich metodach mowa? Dziś wspomnimy o dwóch.

1. Aliteracja

Aliteracja to powtarzanie jednej bądź kilku głosek na początku słowa bądź w akcentowanym słowie. Aliteracja sprawia, że hasło nie tylko łatwo zapada w pamięć, ale też jest melodyjne. Któż nie pamięta słynnych haseł: „CCC – cena czyni cuda” czy też „Moje życie, Mój dzień, Moja Prima”?

2. Gry słowne

Najlepszy sposób na zwrócenie uwagi odbiorców to wieloznaczność słów i liczne skojarzenia. To sposób na pobudzenie wyobraźni. Każdy Klient indywidualnie podejdzie do sloganu. „Żubr nigdy się nie nudzi”, „Z Wartą warto” czy też „Jeżyki. Najeżone bakaliami” – pamięta chyba każdy z nas?

Jak wygląda tworzenie sloganów w praktyce?

Tworzenie tekstów reklamowych jest jednym z wielu sposobów na stworzenie strategii marki. Przed przystąpieniem do jego tworzenia należy, więc ustalić zakres oferty marki, ale i grono odbiorców, do których ma trafić. Jest to niezwykle ważne, gdyż dzięki temu łatwiej będzie przybrać odpowiedni ton i zastosować czynniki wpływające na odbiorców. Dobrym sposobem jest przygotowanie mapy myśli. Spisanie własnych skojarzeń oraz określeń na temat marki pozwala wybrać słowa klucze, które mogą być idealne do stworzenia hasła reklamowego.

Wbrew pozorom, stworzenie dobrego sloganu reklamowego nie jest proste, nie wystarczy znać teorii. Koniecznie należy wczuć się w przekaz marki. Jeśli mimo uzyskania odpowiedzi na pytanie, jak pisać slogany nadal masz problem ze tworzeniem interesujące treści – skorzystaj z naszej profesjonalnej pomocy!


Informacje o autorze wpisu:

Darek

Darek

Założyciel i copywriter strony Pasja Pisania.pl

Nadal dużo pisze, ale też koordynuje pracę zespołu, dbając tym samym o wzorowe relacje z klientami. Nie straszne mu ASAPy i deadline’y. Chętnie dzieli się wiedzą oraz doradza klientom. Lubi pisać, pracując w edytorze tekstu czuje się jak przysłowiowa ryba w wodzie. Działając jako freelancer wykonywał zlecenia dla największych firm w Polsce, obecnie robi to wspólnie ze swoim zespołem. Nieustannie otwarty na współpracę z mniejszymi przedsiębiorcami. Prywatnie miłośnik dobrej kawy, pizzy oraz piłki nożnej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *