Jak zostać copywriterem? 5 praktycznych porad

Skoro poszukujesz odpowiedzi na pytanie „jak zostać copywriterem” to znak, że chcesz rozpocząć pracę z tekstem. Chcesz tworzyć profesjonalne treści, lecz nie do końca wiesz, od czego zacząć. Zapewne  zdążyłeś już znaleźć wiele porad w stylu – powinieneś być polonistą, ukończyć dziennikarstwo czy być niezwykle cierpliwy, gdyż będziesz pisać ciągle na ten sam temat.

Czy rzeczywiście tak wygląda praca copywritera? Od czego zacząć przygodę z profesjonalnym copywritingiem?

Jak zostać copywriterem, a wykształcenie

Zastanawiasz się zapewne czy potrzebne jest odpowiednie wykształcenie, a jeśli tak to, jakie? Czy konieczne jest ukończenie studiów polonistycznych bądź dziennikarstwa? Odpowiedź nie jest zaskakująca. Konieczne nie jest i nie musisz posiadać wykształcenia humanistycznego, by pisanie tekstów stało się Twoją pracą. Oczywiście, posiadanie wykształcenia w tym kierunku jest mile widziane przez pracodawców. Zdecydowanie studia w takim zakresie uczą warsztatu, poprawnej pisowni czy też korzystania ze źródeł. Niestety, studia te nie uczą sposobu wzbudzania zainteresowania w czytelniku. Pamiętasz wypracowania/rozprawki pisane w szkole średniej? Myślisz, że ten schemat jest w stanie wzbudzić zainteresowanie kogokolwiek?

Zadajmy sobie więc pytanie: jak zostać copywriterem?

Zadbaj o swoją wizytówkę

Wizytówką profesjonalnego copywritera jest portfolio. Nie musisz stawiać na darmowe staże, ale możesz rozważyć tę opcję, jako inwestycję w swoją przyszłość. W tym miejscu warto wspomnieć, że na początku nie powinno się oczekiwać zbyt wiele – małymi krokami i tak dojdziesz do celu. Twoje “portfolio copywriter” musi być zbiorem tekstów – według Ciebie najlepszych, idealnie przedstawiających Twoje umiejętności. Nie możesz stawiać na teksty jednego rodzaju – musisz mieć przygotowanych kilka wariantów od treści reklamowych, przez treści na strony internetowe, artykuły na blogi bądź sponsorowane. Dodatkowo, musisz stawiać na treści o różnorodnej tematyce, tak by móc potencjalnemu Klientowi przedstawić poszukiwany przez niego produkt.

Postaw na pracowitość

Jeśli uważasz, że posiadanie weny stanowi sposób na tworzenie dobrego content marketingu to niestety musimy wyprowadzić Cię z błędu. Bycie copywriterem to praca pod presją czasu. Jeśli zastanawiasz się jak zostać copywriterem, konieczna jest, więc pracowitość i mobilizacja, zwłaszcza, jeśli decydujesz się w początkowym okresie copywriting traktować, jako dodatkowy zarobek. Pracowitość dodatkowo pozwoli Ci wypracować warsztat i przełoży się na sukces, gdy profesjonalny copywriting stanie się Twoim głównym źródłem zarobku. Dzięki temu, nawet podczas gorszych dni, w których całkowicie będzie brakować Ci chęci do pracy, uda Ci się napisać tekst, nawet ten najbardziej wymagający. Nie każdego dnia będziesz mieć wenę. Dobrym zwyczajem copywriterów jest pozostawienie tekstu na kolejny dzień – to moment, kiedy możesz spojrzeć na tekst świeżym spojrzeniem, a czasami całkowicie zmienić jego treść.

Określ swoją specjalizację

Każdy copywriter ma tematykę, w której czuje się jak przysłowiowa ryba w wodzie.  Jeśli chcesz zostać copywriterem seo musisz określić dziedzinę, w której odpowiednio się czujesz. Tak naprawdę ważne jest to na początku. Pisząc na tematy znane, lubiane, o których masz pojęcie będzie Ci się łatwiej pisać. Jeśli interesuje Cię wszystko, co związane z urodą i kosmetykami – rozpocznij od tego. Małymi krokami poszerzysz swój horyzont przyjmowanych zleceń. Co więcej, jeśli już wypracujesz swój warsztat, chętnie podejmiesz się tematów trudnych, o których nie masz pojęcia, gdyż będziesz chciał sprawdzić czy podołasz wyzwaniu.

Pracuj i odpoczywaj

Pamiętaj o tym, że nie samą pracą człowiek żyje. Ćwiczenie warsztatu, zdobywanie doświadczenia i nowych Klientów jest niezwykle ważne. Ważny jest również Twój relaks, odpoczynek i oderwanie się od świata wirtualnego. Nie możesz poświęcić się w całości Klientom – masz zapewne rodzinę i znajomych. Najlepszym sposobem jest ustalenie planu dnia bądź tygodnia. Wystarczy jeden, dwa dni urlopu w ciągu tygodnia oraz ustalenie godzin pracy w ciągu dnia. Nie musisz pracować od 7 do 15. Możesz pracować od 12 do 20 – to Ty decydujesz, kiedy pracujesz. Nie zapomnij również  o regularnym dłuższym odpoczynku – Twój mózg musi mieć czas na zregenerowanie. Bez odpoczynku i chwili dla siebie szybko się wypalisz, dopadnie Cię przemęczenie i brak pomysłu na kolejne teksty.

Zostań copywriterem!

Mamy nadzieję, że odpowiedzieliśmy Wam na pytanie, jak zostać copywriterem i tworzyć wyjątkowe treści! Jeśli jednak, copywriting to nie Twoja bajka – zawsze możesz skorzystać z pomocy profesjonalistów.

Dariusz Brzezicki

Jestem założycielem i właścicielem serwisów internetowych www.pasja-pisania.pl oraz www.corema.pl. Odpowiadam za szeroki zakres działań w firmie, w tym kontakt z klientami, wdrażanie nowych pomysłów oraz nadzorowanie pracy zespołu. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i współpracy z zarówno polskimi, jak i zagranicznymi klientami, realizuję różnorodne zadania związane z marketingiem internetowym i tworzeniem treści. W swojej codziennej pracy zajmuję się tworzeniem szczegółowych content planów, pozycjonowaniem stron internetowych, SEO copywritingiem, SEM oraz projektowaniem i budowaniem stron i sklepów internetowych.

Moje podejście do pracy charakteryzuje się dbałością o zgodność z najnowszymi wytycznymi branżowymi oraz ciągłym doskonaleniem umiejętności poprzez korzystanie z nowoczesnych narzędzi i technologii. Na co dzień korzystam z takich narzędzi jak Ahrefs, Senuto, Screaming Frog, SEO Surfer, Contadu, Google Search Console oraz Google Analytics. Dzięki temu jestem w stanie skutecznie analizować i optymalizować działania SEO, dostarczając klientom kompleksowe i skuteczne rozwiązania. Moje zaangażowanie i profesjonalizm przekładają się na wysoką jakość świadczonych usług, co przekłada się na wiele stałych współprac z klientami.