Portfolio copywritera – jak przygotować?

Poszukujesz pracy, jako copywriter. Umieszczasz ogłoszenie w sieci i pojawia się wiadomość od pierwszego potencjalnego Klienta. Pojawia się również problem – ów Klient chciałby zapoznać się z Twoim portfolio. Co powinieneś wysłać? Jak powinno wyglądać profesjonalne portfolio copywritera?

Spis treści:

  1. Portfolio copywritera – pisz o tym, co wiesz
  2. Zadbaj o publikacje w sieci
  3. Buduj portfolio copywritera stawiając na praktyki
  4. Nie zapomnij o aktualizacji!

Portfolio copywritera – pisz o tym, co wiesz

Początkujący copywriterzy chcąc stworzyć portfolio, nie mając na koncie żadnego zlecenia, stoją przed ogromnym wyzwaniem. Wiedzą jednak, że bez względu na fakt, czy szukają pracy dla korektora czy pracy związanej z pisaniem tekstów we Wrocławiu muszą posiadać portfolio potwierdzające ich umiejętności. Najprostszym rozwiązaniem będzie napisanie kilkunastu tekstów wysokiej jakości na tematy dobrze znane. Konieczne jest ich właściwe sformatowanie – tekst musi być wartościowy i atrakcyjny. Zapisując tekst w formacie .pdf wraz z krótką informacją na temat prowadzonej działalności możesz zyskać skromne portfolio copywritera ułatwiające znalezienie pierwszego zlecenia.

Zadbaj o publikacje w sieci

Dla wielu copywriterów skromne portfolio to za mało. Chcą pochwalić się swoją działalnością w sieci. Idealnym sposobem będzie stworzenie własnego bloga. Stworzenie miejsca, w którym będziesz mógł regularnie publikować wybrane treści. Możesz również postawić na dziennikarstwo obywatelskie bądź pracę w organizacjach non-profit. Wiele organizacji prowadzi blogi czy też wydaje ulotki. Po pewnym czasie uzyskasz z pewnością referencje – Klienci na pewno je docenią.

Buduj portfolio copywritera stawiając na praktyki

Najlepszym sposobem na uzupełnienie portfolio jest zyskanie doświadczenia. Doświadczenie jako copywriter możesz zyskać biorąc udział w praktykach w różnych firmach, czasopismach czy też portalach. Tą metodą, z pewnością, szybko portfolio nie zbudujesz, jednak zdobędziesz cenne doświadczenie, teksty do portfolio i – co ważne – nauczysz się pracy z Klientem.

Ukończenie praktyk to również moment uzyskania, cennych dla Ciebie referencji, a być może nawet propozycji pracy? Osoby zaangażowane, posiadające umiejętność tworzenia ciekawych tekstów z pewnością mogą liczyć na oferty pracy pisanie tekstów we Wrocławiu.

Nie zapomnij o aktualizacji!

O stworzone portfolio copywriter musi odpowiednio dbać – ważna jest więc jego aktualizacja, by nie sprawiało wrażenia opuszczonego. Jego regularna aktualizacja również wpłynie na pozyskanie potencjalnych Klientów – Klient zaufa Ci, bo widząc kolejne zrealizowane zlecenia ma pewność, że rozwijasz się w branży.

Dariusz Brzezicki

Jestem założycielem i właścicielem serwisów internetowych www.pasja-pisania.pl oraz www.corema.pl. Odpowiadam za szeroki zakres działań w firmie, w tym kontakt z klientami, wdrażanie nowych pomysłów oraz nadzorowanie pracy zespołu. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i współpracy z zarówno polskimi, jak i zagranicznymi klientami, realizuję różnorodne zadania związane z marketingiem internetowym i tworzeniem treści. W swojej codziennej pracy zajmuję się tworzeniem szczegółowych content planów, pozycjonowaniem stron internetowych, SEO copywritingiem, SEM oraz projektowaniem i budowaniem stron i sklepów internetowych.

Moje podejście do pracy charakteryzuje się dbałością o zgodność z najnowszymi wytycznymi branżowymi oraz ciągłym doskonaleniem umiejętności poprzez korzystanie z nowoczesnych narzędzi i technologii. Na co dzień korzystam z takich narzędzi jak Ahrefs, Senuto, Screaming Frog, SEO Surfer, Contadu, Google Search Console oraz Google Analytics. Dzięki temu jestem w stanie skutecznie analizować i optymalizować działania SEO, dostarczając klientom kompleksowe i skuteczne rozwiązania. Moje zaangażowanie i profesjonalizm przekładają się na wysoką jakość świadczonych usług, co przekłada się na wiele stałych współprac z klientami.