18 lutego 2022
Poszukujesz pracy, jako copywriter. Umieszczasz ogłoszenie w sieci i pojawia się wiadomość od pierwszego potencjalnego Klienta. Pojawia się również problem – ów Klient chciałby zapoznać się z Twoim portfolio. Co powinieneś wysłać? Jak powinno wyglądać profesjonalne portfolio copywritera?
Spis treści:
Początkujący copywriterzy chcąc stworzyć portfolio, nie mając na koncie żadnego zlecenia, stoją przed ogromnym wyzwaniem. Wiedzą jednak, że bez względu na fakt, czy szukają pracy dla korektora czy pracy związanej z pisaniem tekstów we Wrocławiu muszą posiadać portfolio potwierdzające ich umiejętności. Najprostszym rozwiązaniem będzie napisanie kilkunastu tekstów wysokiej jakości na tematy dobrze znane. Konieczne jest ich właściwe sformatowanie – tekst musi być wartościowy i atrakcyjny. Zapisując tekst w formacie .pdf wraz z krótką informacją na temat prowadzonej działalności możesz zyskać skromne portfolio copywritera ułatwiające znalezienie pierwszego zlecenia.
Dla wielu copywriterów skromne portfolio to za mało. Chcą pochwalić się swoją działalnością w sieci. Idealnym sposobem będzie stworzenie własnego bloga. Stworzenie miejsca, w którym będziesz mógł regularnie publikować wybrane treści. Możesz również postawić na dziennikarstwo obywatelskie bądź pracę w organizacjach non-profit. Wiele organizacji prowadzi blogi czy też wydaje ulotki. Po pewnym czasie uzyskasz z pewnością referencje – Klienci na pewno je docenią.
Najlepszym sposobem na uzupełnienie portfolio jest zyskanie doświadczenia. Doświadczenie jako copywriter możesz zyskać biorąc udział w praktykach w różnych firmach, czasopismach czy też portalach. Tą metodą, z pewnością, szybko portfolio nie zbudujesz, jednak zdobędziesz cenne doświadczenie, teksty do portfolio i – co ważne – nauczysz się pracy z Klientem.
Ukończenie praktyk to również moment uzyskania, cennych dla Ciebie referencji, a być może nawet propozycji pracy? Osoby zaangażowane, posiadające umiejętność tworzenia ciekawych tekstów z pewnością mogą liczyć na oferty pracy pisanie tekstów we Wrocławiu.
O stworzone portfolio copywriter musi odpowiednio dbać – ważna jest więc jego aktualizacja, by nie sprawiało wrażenia opuszczonego. Jego regularna aktualizacja również wpłynie na pozyskanie potencjalnych Klientów – Klient zaufa Ci, bo widząc kolejne zrealizowane zlecenia ma pewność, że rozwijasz się w branży.
Chcesz nawiązać współpracę?
Napisz do nas, a my przygotujemy dla Ciebie darmową wycenę!
© 2023 pasja-pisania.pl | Wszelkie Prawa Zastrzeżone | Polityka Prywatności