Nagłówki w content marketingu – czy mają znaczenie?

Teksty zamieszczone w Internecie składają się z wielu elementów – w tym także z nagłówków. Wiele osób zastanawia się nad tym, jakie jest znaczenie nagłówków w content marketingu? Jakie powinny być nagłówki w marketingu? Czy faktycznie są tak istotne w pozycjonowaniu całej strony? Czy dzięki nim można sprawić, że strona będzie pokazywała się wyżej w wynikach wyszukiwania? Jak nagłówki w content marketingu wpływają na pozycjonowanie stron? Dlaczego ich hierarchia jest tak ważna? Czy w nagłówkach powinny być umieszczane słowa kluczowe oraz w jaki sposób zoptymalizować nagłówek pod SEO?

Spis treści:

  1. Jak nagłówki w tekstach reklamowych wpływają na pozycjonowanie strony?
  2. Dlaczego struktura nagłówków jest ważna?
  3. Nagłówki w content marketingu a słowa kluczowe
  4. Jak zoptymalizować nagłówek pod SEO?

Jak nagłówki w tekstach reklamowych wpływają na pozycjonowanie strony?

Nagłówki w tekstach na stronach www, znajdujące się na stronie internetowej, wpływają na jej pozycjonowanie się w wyszukiwarkach internetowych takich, jak Google. To właśnie dzięki temu nowi, potencjalni odwiedzający są w stanie znaleźć Twoją stronę. Ważne jest jednak to, w jaki sposób nagłówki są w treści zaznaczone – musi to być zrobione poprawnie. Hierarchia nagłówków na szczęście nie jest czarną magią i każdy z łatwością zapamięta to, w jaki sposób się ją stosuje.

Dlaczego struktura nagłówków jest ważna?

Prawda jest taka, że struktura nagłówków jest ważna przede wszystkim dlatego, że jej zadaniem jest określenie tego, co potencjalnie może być najważniejsze dla czytelnika. To pozwala na lepsze pozycjonowanie strony, ponieważ roboty wyszukiwarek również sprawdzają wszystkie elementy tekstów pod względem ich hierarchii, czytelności i optymalizacji. Warto przedstawić tutaj przykład – nagłówki można zaznaczać od H1 do nawet H6, przy czym H1 jest treścią najważniejszą, a H6 najmniej ważną. Jeżeli coś znajdzie się w nagłówku szóstego stopnia, to roboty wyszukiwarek mogą stwierdzić, że treści tam znajdujące się nie są ważne i nie muszą być wypozycjonowane w topie wyszukiwań organicznych. Dlatego też nagłówki od H4 do H6 stosuje się rzadziej.

Nagłówki w content marketingu a słowa kluczowe – czy trzeba je tam umieszczać?

W temacie nagłówki a content marketing warto wspomnieć o słowach kluczowych. Słowa kluczowe również są niezwykle istotne w pozycjonowaniu tekstu i samej strony. Czy jednak warto umieszczać je w nagłówkach? Jak najbardziej. Trzeba jedynie trzymać się pewnych zasad, dzięki którym zostaną one umieszczone w treści nagłówka w sposób odpowiedni. W jaki sposób zatem to zrobić? Jak najbardziej naturalnie. Chodzi o to, aby słowa kluczowe wkomponowały się w nagłówek tak, aby ten był czytelny dla każdego i nie powodował zgrzytów u osób odwiedzających stronę. Czasami warto zatem w taki sposób przerobić nagłówek, aby dane słowo wpasowało się i nie wyglądało podejrzanie.

Jak zoptymalizować nagłówek pod SEO?

Jak wobec tego zoptymalizować każdy nagłówek pod SEO? Wystarczy pamiętać o tym, o czym napisaliśmy w tym artykule. O tym, jak istotna jest hierarchia nagłówków (i, że raczej nie stosuje się nagłówków od H4 do H6), o tym, że muszą one brzmieć jak najbardziej naturalnie nie tylko dla robotów wyszukiwarek, ale również dla ludzi odwiedzających stronę, a także o tym, że najlepiej jest wstawić słowo kluczowe na samym początku. Oczywiście, o ile jest to możliwe w taki sposób, aby nagłówek brzmiał dobrze.

Dariusz Brzezicki

Jestem założycielem i właścicielem serwisów internetowych www.pasja-pisania.pl oraz www.corema.pl. Odpowiadam za szeroki zakres działań w firmie, w tym kontakt z klientami, wdrażanie nowych pomysłów oraz nadzorowanie pracy zespołu. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i współpracy z zarówno polskimi, jak i zagranicznymi klientami, realizuję różnorodne zadania związane z marketingiem internetowym i tworzeniem treści. W swojej codziennej pracy zajmuję się tworzeniem szczegółowych content planów, pozycjonowaniem stron internetowych, SEO copywritingiem, SEM oraz projektowaniem i budowaniem stron i sklepów internetowych.

Moje podejście do pracy charakteryzuje się dbałością o zgodność z najnowszymi wytycznymi branżowymi oraz ciągłym doskonaleniem umiejętności poprzez korzystanie z nowoczesnych narzędzi i technologii. Na co dzień korzystam z takich narzędzi jak Ahrefs, Senuto, Screaming Frog, SEO Surfer, Contadu, Google Search Console oraz Google Analytics. Dzięki temu jestem w stanie skutecznie analizować i optymalizować działania SEO, dostarczając klientom kompleksowe i skuteczne rozwiązania. Moje zaangażowanie i profesjonalizm przekładają się na wysoką jakość świadczonych usług, co przekłada się na wiele stałych współprac z klientami.