Czy teksty na stronę www są naprawdę ważne pod względem SEO? Dlaczego?


W świecie internetu teksty na stronę www są podstawową interakcją pomiędzy klientem a osobą oferującą produkty bądź usługi. Dobrej jakości treści są również podstawą w marketingu, który jest ogromnie ważny. Zoptymalizowana strona internetowa pozwala na jej skuteczne pozycjonowanie.

 

SEO, a teksty na stronę www

SEO, czyli Search Engine Optimization, to nic innego jak optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki, obejmująca szereg działań, których zadaniem jest odpowiednie przygotowanie witryny, tak by była ona w stanie osiągnąć jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Teksty na stronę www i ich znaczenie w SEO

Dobrej jakości treści są podstawą marketingu

Bez dobrego copywritingu niestety nie ma marketingu. Pisanie tekstów na stronę – oczywiście dobrej jakości – jest świetnym sposobem na stworzenie dialogu z odbiorcami za pomocą tworzonej treści. To również podstawa SEO. To właśnie na podstawie treści i zawartych w niej słów kluczowych roboty Google dokonują szacowania wartości strony dla użytkowników. Źle dobrane treści i słowa kluczowe mają ogromny wpływ na zajmowaną pozycję w Google. Dlatego też tak ważne jest poświęcenie odpowiedniej ilości czasu na pisanie tekstów na WWW przed stworzeniem strony internetowej Twojej firmy. Dobrej jakości treści potrafią sprawić, że zawędruje ona na wysoką pozycję. Oczywiście sama treść nie wystarczy, potrzebne jest również zadbanie o techniczne aspekty SEO. Jeśli dobrze wykorzystasz SEO, masz szansę nie tylko osiągnąć sukces, lecz także zaoszczędzić trochę pieniędzy.

SEO copywriting to nie to samo, co zwykłe teksty

Pomiędzy pisaniem tekstów do sieci, a pisaniem treści na inne kanały, można zauważyć sporą różnicę. Tworzenie tekstów reklamowych i marketingowych wiąże się ze zwróceniem uwagi przede wszystkim na skuteczność perswazji. Ich zadaniem jest przekonanie klienta, że nawet jeśli uważał do tej pory, że reklamowany produkt nie jest mu potrzebny, to teraz bez tego produktu nie może żyć.

Jeśli chodzi o tworzenie treści do internetu, w których najważniejszą rolę odgrywa SEO, najważniejsze jest dotarcie do klienta, który potrzebuje tego produktu. Źle dobrany tekst sprawi, że klient odwiedzi Twoją stronę internetową, jednak jeśli jego oczekiwania co do produktu nie zostaną spełnione, opuści ją i znajdzie inny, spełniający jego oczekiwania.  Niezaprzeczalnie można stwierdzić, że tworzenie tekstów na stronę WWW jest jednym z głównych nośników tego, co jako sprzedawca chcesz przekazać swoim klientom. Odpowiednimi tekstami jesteś w stanie ich zainteresować bez względu na to, w jakiej branży działasz.

Czy teksty SEO są ważne?

Odpowiedź wydaje się prosta. Wyobraź sobie, że prowadzisz blog o sporcie. Wyniki Twojej strony są dobre. Jako redaktor, chcesz przygotować kolejny artykuł. Jednak, nie mając wiedzy na temat SEO copywritingu, napiszesz zwykły artykuł, niezawierający odpowiednich fraz, które mają wpływ na dodatkowe wejścia z wyszukiwarki. Okazuje się, że wystarczy umieścić kilka odpowiednich fraz bądź słów kluczowych, by uzyskać nawet kilka tysięcy dodatkowych wejść. To właśnie ze względu na te wejścia SEO copywriting jest tak ważny.

Pamiętaj jednak, że bardzo istotne jest, by wybrane przez Ciebie słowa kluczowe były konkurencyjne. Muszą one mieć określoną liczbę wyszukiwań w ciągu miesiąca. Tylko tak jesteś w stanie stworzyć skuteczne teksty SEO na stronę WWW. Zdajemy sobie sprawę z faktu, że nie każdy ma odpowiednią wiedzę w zakresie wybierania fraz kluczowych, zwłaszcza tych trudnych. Dlatego jeśli chcesz stworzyć dobrej jakości teksty na stronę WWW, powinieneś skontaktować się ze specjalistą mającym odpowiednią wiedzę i doświadczenie w dziedzinie SEO. Jego pomoc może okazać się nieoceniona, a efekty przejdą Twoje najśmielsze oczekiwania.

Więcej na ten temat przeczytasz w naszym artykule content marketing w e-commerce.


Informacje o autorze wpisu:

Darek

Darek

Założyciel i copywriter strony Pasja Pisania.pl

Nadal dużo pisze, ale też koordynuje pracę zespołu, dbając tym samym o wzorowe relacje z klientami. Nie straszne mu ASAPy i deadline’y. Chętnie dzieli się wiedzą oraz doradza klientom. Lubi pisać, pracując w edytorze tekstu czuje się jak przysłowiowa ryba w wodzie. Działając jako freelancer wykonywał zlecenia dla największych firm w Polsce, obecnie robi to wspólnie ze swoim zespołem. Nieustannie otwarty na współpracę z mniejszymi przedsiębiorcami. Prywatnie miłośnik dobrej kawy, pizzy oraz piłki nożnej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *