18 lutego 2022
Stworzenie idealnej nazwy firmy czy też produktu wymaga odpowiedniego połączenia ze sobą fonetyki z lingwistyką, psychologią i oczywiście strategią marketingową. Dobre nazwy firm czy produktów wywołują w odbiorcach pozytywne skojarzenia i emocje, które to z kolei mają ogromny wpływ na podejmowane decyzje. Profesjonalne zasady namingu są skomplikowane.
Spis treści:
Warto jednak zdobyć wiedzę w tym temacie i wpłynąć na dalszy rozwój działalności. Z tego artykułu nie tylko dowiesz się, co to jest naming, ale też jakie są zasady tworzenia nazw produktów, usług i marek.
Wszystkie znane marki bądź produkty wyróżnia ich nazwa. Już od samego początku, tworząc nazwę firmy czy też produktu, warto nastawić się na międzynarodowy sukces. Podczas namingu należy tworzyć treści, które będą:
Największym problemem podczas tworzenia nazw jest używanie słów, które w innym języku oznaczają całkiem coś innego niż w języku podstawowym. Koniecznie musisz sprawdzić, jakie znaczenie ma dane słowo w innych językach. Przykład? Najbardziej znaną nazwą firmy w Polsce jest firma Osram. Wpadki nie omijają też dużych marek. Rolls-Royce, tworząc model Silver Mist, dopiero przed premierą spostrzegło, że w języku niemieckim “mist” oznacza “gnój”, a nie tak jak w pierwotnym “mgła”.
Zdecydowanie odradzamy uleganie panującej modzie. Za kilka lat nazwy te będą nie tylko nie na czasie, ale też będą “dziwacznie” brzmieć. Świetnym przykładem mogą być wszelkie nazwy firm z końcówką -ex bądź -pol. Nieodpowiednie dobranie słów może spowodować naprawdę spore straty, które ciężko nadrobić.
W procesie namingu nie twórz nazw, które będą trudne w zrozumieniu. Przyjmuje się, że nazwa powinna być prosta, by w celu jej zapisania nie trzeba było jej przeliterowywać. Mało kto zdaje sobie sprawę z faktu, że problem ten wynika z zbyt wybujałego słowotwórstwa. Możesz stworzyć nowe, własne słowo, jednak pamiętaj, by było proste i łatwo wpadało w ucho.
Zabierając się za tworzenie nazwy marki czy też produktu, należy dokładnie sprawdzić, czy nie jest już ona gdzieś zastrzeżona. Pamiętaj, że to, że nie istnieje drugi taki produkt czy firma, nie znaczy, że nazwa nie jest zajęta. Najlepiej przed ostatecznym zatwierdzeniem nazwy sprawdzić jej status w urzędzie patentowym.
Najczęściej do tworzenia nazw produktów używamy skrótów czy przedimków, których wykorzystanie jest ściśle określone przepisami. Jednym z takich słów jest “bio” – mało kto zdaje sobie sprawę, że korzystanie z tego słowa możliwe jest po spełnieniu wielu surowych wymagań produkcyjnych.
Teraz możesz już przystąpić do stworzenia nowej nazwy swojej firmy czy też nowych produktów! Jeśli nadal nie czujesz się na siłach, zawsze możesz poprosić o pomoc specjalistów, którzy namingiem zajmują się na co dzień!
A jeśli tworzenie nazwy dla marki masz już za sobą, sprawdź, jak pisać slogany.
Chcesz nawiązać współpracę?
Napisz do nas, a my przygotujemy dla Ciebie darmową wycenę!
© 2023 pasja-pisania.pl | Wszelkie Prawa Zastrzeżone | Polityka Prywatności