Jak często pisać nowe teksty na stronie www?

Dość regularnie słyszę od klientów pytanie: jak często pisać nowe teksty na stronie www? Brak nowych treści powoduje, że użytkownicy najpierw się nudzą, a kolejny krok stanowi już jej porzucenie na rzecz innej. Dla samego SEO warto też zadbać o odpowiednią optymalizację tekstów.

Internet źródłem aktualnych informacji

Czy zastanawiałeś się, dlaczego współczesny człowiek jest tak bardzo obecny w Internecie? Czego w nim szuka i co sprawia, że spędza na stronach internetowych tak dużo czasu? Internet jest źródłem informacji praktycznie o wszystkim, jednocześnie przyśpiesza już i tak intensywny tryb życia społeczeństwa. Dzięki niemu mamy dostęp do aktualnych danych, codziennie dowiadujemy się czegoś nowego i to wzbudza potrzebę spędzania tak dużej ilości czasu w sieci.

Zastanówmy się, czy równie częstych aktualności oczekują czytelnicy bloga firmowego czy też klienci firmy. O ile w przypadku bloga nowe teksty mogą pojawiać się codziennie, co jednak nie jest konieczne, o tyle na firmowej stronie jest to niemożliwe. Jej podstawowymi funkcjami są: informowanie potencjalnych klientów o usługach, prezentacja firmy, kontakt z klientem i budowanie pozytywnego wizerunku marki. Nie ma zatem konieczności zmiany opisu historii firmy czy też kolejne tworzenie opisów produktów lub usług co tydzień czy co miesiąc. Problem może się jednak pojawić, kiedy treści nie są aktualizowane przez kilka miesięcy. Wówczas jedyna i skuteczna rada to po prostu informacja do Ciebie: zmieniaj teksty na stronie www.

Google nie lubi nudy

Strona firmowa nie może być pozostawiona sama sobie. To może spowodować, że zapomną o niej internauci, ale również Google. Skoro nie jest ona ważna dla jej właściciela, to dlaczego ma być istotna dla nich? Od dłuższego czasu nic się na niej nie zmieniło, użytkownicy znają już jej treści, a nowych wciąż brakuje. Dla Google to sygnał, że nie jest ona godna uwagi, on oczekuje aktywności, której – niestety –  brakuje.

W konsekwencji pozycja w wyszukiwarkach znacznie się osłabia. Być może na początku zmiana ta nie będzie bardzo widoczna, ale brak podejmowanych działań po pewnym czasie na pewno będzie odczuwalne w postaci niższej konwersji, mniejszej ilości klientów i tym samym mniejszych zysków.

Zmieniaj i aktualizuj teksty na stronie www

Co miesiąc, co dwa, co pół roku… jak często powinno się zmieniać teksty na stronie www? Jeżeli dostrzegamy, że wskaźnik konwersji spada, to znaczy, że trzeba podjąć odpowiednie działania. Świeżość na stronie obudzi śpiących i znudzonych internautów, poczują, że na stronie dzieje się coś nowego. Google również dostrzeże Twoją wzmożoną aktywność, a wartościowy content nagrodzi wysoką pozycją.

Swoich działań nie należy pozostawiać jedynie raportom, sami najlepiej wiemy, kiedy coś ciekawego dzieje się firmie, kiedy zaszły jakieś zmiany, bądź też kiedy coś wymaga uwagi, albo kiedy wprowadzony został nowy produkt… Każdy z tych przykładów jest doskonałym pretekstem na aktualizację treści na stronie.

Dowiedz się też jak pisać teksty zgodnie z seo klikając tutaj.

Dariusz Brzezicki

Jestem założycielem i właścicielem serwisów internetowych www.pasja-pisania.pl oraz www.corema.pl. Odpowiadam za szeroki zakres działań w firmie, w tym kontakt z klientami, wdrażanie nowych pomysłów oraz nadzorowanie pracy zespołu. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i współpracy z zarówno polskimi, jak i zagranicznymi klientami, realizuję różnorodne zadania związane z marketingiem internetowym i tworzeniem treści. W swojej codziennej pracy zajmuję się tworzeniem szczegółowych content planów, pozycjonowaniem stron internetowych, SEO copywritingiem, SEM oraz projektowaniem i budowaniem stron i sklepów internetowych.

Moje podejście do pracy charakteryzuje się dbałością o zgodność z najnowszymi wytycznymi branżowymi oraz ciągłym doskonaleniem umiejętności poprzez korzystanie z nowoczesnych narzędzi i technologii. Na co dzień korzystam z takich narzędzi jak Ahrefs, Senuto, Screaming Frog, SEO Surfer, Contadu, Google Search Console oraz Google Analytics. Dzięki temu jestem w stanie skutecznie analizować i optymalizować działania SEO, dostarczając klientom kompleksowe i skuteczne rozwiązania. Moje zaangażowanie i profesjonalizm przekładają się na wysoką jakość świadczonych usług, co przekłada się na wiele stałych współprac z klientami.