Nie musimy chyba przypominać, że to treść jest głównym czynnikiem pomagającym zająć wysokie miejsce w wyszukiwarce. Strony posiadające dobrze rozbudowany content, zdecydowanie obserwują wzrost pozycji swojej strony. Content marketing jest najbardziej popularnym zagadnieniem ściśle związanym z promowaniem marki w Internecie. Wielu utożsamia go też z pojęciem, jakim jest pozycjonowanie na długi ogon. Czy rzeczywiście tak jest?
Czym jest pozycjonowanie na długi ogon?
Pozycjonowanie na długi ogon, czyli tzw. long tail to sposób pozycjonowania stron w Internecie, który zwiększa ruch na stronie nie tylko za pomocą krótkich słów kluczowych, ale również fraz niestandardowych.
Co istotne, frazy niestandardowe są luźno powiązane z tematyką strony. Pozycjonowanie na długi ogon pojawia się w wyniku wpisywania dłuższych fraz przez użytkowników, a nie jak do tej pory krótkich haseł. Warto dodać, że frazy niestandardowe są tańsze i bardziej precyzyjne, ale też mniej popularne. Ich ogromne znaczenie wynika z faktu, iż przyciągają pożądanych użytkowników, którzy są potencjalnymi klientami. Wszystko dzięki temu, że są one mocno skonkretyzowane, a więc wykorzystywane przez osoby, które wiedzą, czego szukają. Wszystko to sprawia, że generują one większy ruch na stronie. Najczęściej, jako frazy kluczowe w ramach long tail stosuje się uściślone nazwy produktów bądź typy usług.
Pamiętajmy jednak, że aby uzyskać większy ruch na stronie dzięki pozycjonowaniu long tail należy tworzyć wartościowe treści.
Pozycjonowanie na długi ogon a tworzenie treści
Content marketing ma za zadanie tworzenie treści atrakcyjnych dla odbiorców i przyciągających ich uwagę. Ten sam cel ma zasada fraz long tail – jej zadaniem jest przyciągnięcie użytkowników za pomocą tworzenia wielowyrazowych haseł. Long tail powoduje, że wpisy internetowe są zauważane przez użytkowników również dzięki ich merytoryczności. Tworząc, więc teksty na strony internetowe warto tworzyć je w sposób, który pozwoli pokazać autora jako profesjonalistę, dzięki czemu użytkownicy będą mogli mu zaufać.
Jak więc dobrze przygotować frazy do pozycjonowania long tail?
W pierwszej kolejności należy przeprowadzić analizę własnej witryny i branży. Wszystko po to, by dowiedzieć się, czego oczekują od Was potencjalni Klienci i czytelnicy. Dzięki temu możliwe jest dopracowanie odpowiednich fraz, a w konsekwencji trafienie do grupy odbiorców.
Pozycjonowanie na długi ogon ma wiele korzyści. Pamiętajmy jednak o tym, by nie pozycjonować jedynie na krótkie bądź długie frazy – najlepiej stosować obie te metody jednocześnie. Tylko wtedy uda się osiągnąć najlepsze efekty.
Jeśli jesteś zainteresowany pozycjonowaniem na długi ogon, skontaktuj się z naszą agencją content marketingową. W połączeniu z dobrymi treściami, pozycjonowanie na długi ogon może dać wymierne korzyści.