Pozycjonowanie na długi ogon, a pisanie tekstów


Nie musimy chyba przypominać, że to treść jest głównym czynnikiem pomagającym zająć wysokie miejsce w wyszukiwarce. Strony posiadające dobrze rozbudowany content, zdecydowanie obserwują wzrost pozycji swojej strony. Content marketing jest najbardziej popularnym zagadnieniem ściśle związanym z promowaniem marki w Internecie. Wielu utożsamia go też z pojęciem jakim jest pozycjonowanie na długi ogon. Czy rzeczywiście tak jest?

pozycjonowanie na długi ogon - czym jest i jak się ma do contentu

Czym jest pozycjonowanie na długi ogon?

Pozycjonowanie na długi ogon, czyli tzw. long tail to sposób pozycjonowania stron w Internecie, który zwiększa ruch na stronie nie tylko za pomocą krótkich słów kluczowych, ale również fraz niestandardowych.

Co istotne, frazy niestandardowe są luźno powiązane z tematyką strony. Pozycjonowanie na długi ogon pojawia się w wyniku wpisywania dłuższych fraz przez użytkowników a nie jak do tej pory krótkich haseł. Warto dodać, że frazy niestandardowe są tańsze i bardziej precyzyjne, ale też mniej popularne. Ich ogromne znaczenie wynika z faktu, iż przyciągają pożądanych użytkowników, którzy są potencjalnymi klientami. Wszystko dzięki temu, że są one mocno skonkretyzowane, a więc wykorzystywane przez osoby, które wiedzą, czego szukają. Wszystko to sprawia, że generują one większy ruch na stronie. Najczęściej, jako frazy kluczowe w ramach long tail stosuje się uściślone nazwy produktów bądź typy usług.

Pamiętajmy jednak, że aby uzyskać większy ruch na stronie dzięki pozycjonowaniu long tail należy tworzyć wartościowe treści.

Pozycjonowanie na długi ogon a tworzenie treści

Content marketing ma za zadanie tworzenie treści atrakcyjnych dla odbiorców i przyciągających ich uwagę. Ten sam cel ma zasada long tail – jej zadaniem jest przyciągnięcie użytkowników za pomocą tworzenia wielowyrazowych haseł. Long tail powoduje, że wpisy internetowe są zauważane przez użytkowników również dzięki ich merytoryczności. Tworząc, więc treści internetowe warto tworzyć je w sposób, który pozwoli pokazać autora, jako profesjonalistę, dzięki czemu użytkownicy będą mogli mu zaufać.

Jak więc dobrze przygotować frazy do pozycjonowania long tail?

W pierwszej kolejności należy przeprowadzić analizę własnej witryny i branży. Wszystko po to by dowiedzieć się, czego oczekują od Was potencjalni Klienci i czytelnicy. Dzięki temu możliwe jest dopracowanie odpowiednich fraz a w konsekwencji trafienie do grupy odbiorców.

Pozycjonowanie na długi ogon ma wiele korzyści. Pamiętajmy jednak o tym, by nie pozycjonować jedynie na krótkie bądź długie frazy – najlepiej stosować obie te metody jednocześnie. Tylko wtedy uda się osiągnąć najlepsze efekty.

Jeśli jesteś zainteresowany pozycjonowaniem na długi ogon, skontaktuj się z nami. W połączeniu z dobrymi treściami pozycjonowanie na długi ogon może dać wymierne korzyści.


Informacje o autorze wpisu:

Darek

Darek

Założyciel i copywriter strony Pasja Pisania.pl

Nadal dużo pisze, ale też koordynuje pracę zespołu, dbając tym samym o wzorowe relacje z klientami. Nie straszne mu ASAPy i deadline’y. Chętnie dzieli się wiedzą oraz doradza klientom. Lubi pisać, pracując w edytorze tekstu czuje się jak przysłowiowa ryba w wodzie. Działając jako freelancer wykonywał zlecenia dla największych firm w Polsce, obecnie robi to wspólnie ze swoim zespołem. Nieustannie otwarty na współpracę z mniejszymi przedsiębiorcami. Prywatnie miłośnik dobrej kawy, pizzy oraz piłki nożnej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *