17 lutego 2022
Pomagają dbać o wizerunek marki, a przy odpowiednim briefie mogą nawet go stworzyć. Przekonują użytkowników do tego, że warto skorzystać z danej oferty czy wykonać konkretne akcje na stronie. Pomagają odpowiedzieć na potrzeby grupy docelowej i jednocześnie nakierowują na stronę ruch z wyników wyszukiwania. Teksty SEO, bo to o nich mowa, to narzędzie będące nieodłącznym elementem całego procesu pozycjonowania, dlatego przybywamy z poradnikowym wpisem, który każdy powinien znać na pamięć!
Teksty SEO to treści będące najczęściej owocem współpracy copywritera, specjalisty SEO oraz właściciela witryny czy odpowiedniej osoby z działu marketingu, muszą bowiem spełniać kilka niezbędnych kryteriów:
Teksty SEO powinny być przystępne, czytelne, zoptymalizowane pod odpowiednie frazy kluczowe i służące dwutorowo – zarówno robotom Google, jak i faktycznym użytkownikom sieci, którzy chcą zakupić dany produkt czy usługę. Dla przykładu: właściwa optymalizacja opisu produktu podpowie wyszukiwarce, czy warto daną podstronę wyświetlić użytkownikowi, a merytoryczne przygotowanie pozwoli użytkownikowi zdobyć komplet informacji o produkcie czy pokazać wszystkie jego zalety.
Wiesz już co nieco o tekstach SEO: co to oraz kto za nie odpowiada. Teraz możemy przejść do kolejnej części, czyli tego gdzie je umieścić oraz jak je tworzyć.
Odpowiedź na pierwsze pytanie jest prosta: treść powinna znaleźć się praktycznie na każdej podstronie.
Przykładowe teksty SEO to:
Wskazówka: Warto umieszczać bloki tekstu tak, by nie przysłaniały najważniejszej zawartości, np. listy produktów w danej kategorii, dlatego dobrą praktyką jest osadzenie części opisu wysoko, a części na dole strony.
Należy pamiętać o elementach, które dobre teksty SEO powinny zawierać:
Warto pamiętać też o tym, że dla SEO długość tekstu także nie pozostaje obojętna. Poniżej przedstawiamy przybliżone sugerowane objętości tekstów według ich typu:
Dobrze, by artykuły blogowe nie były krótsze niż 3500 znaków ze spacjami, jednak ich indywidualną długość należy uzależnić od indywidualnych preferencji danej grupy użytkowników (teksty poradnikowe na 3500 zzs będą odpowiednio długie, ale jeśli Twoja grupa odbiorców wymaga bardziej specjalistycznego podejścia – posty mogą rozrosnąć się nawet o drugie czy trzecie tyle).
Chcesz nawiązać współpracę?
Napisz do nas, a my przygotujemy dla Ciebie darmową wycenę!
© 2023 pasja-pisania.pl | Wszelkie Prawa Zastrzeżone | Polityka Prywatności