Pisać teksty samemu, czy skorzystać z pomocy copywritera?


Wiele osób twierdzi, że pisać może każdy, twierdząc wręcz co trudnego może być w napisaniu kilku zdań o własnej firmie i ofercie? Niestety, nie każdy zdobył umiejętność przekazywania najważniejszych informacji w prostych, emocjonalnych i zachęcających zdaniach, które będą zawierać delikatną perswazję. Kluczowe jest nie tylko przekazanie treści, ale też jej poprawne sformułowanie oraz dopilnowanie aspektów ortograficznych, gramatycznych i stylistycznych. Czy to główny powód tego, dlaczego warto korzystać z usług copywritera?

Czy korzystać z usług copywritera?
Czy korzystać z usług copywritera?

Czy korzystać z usług copywritera – własna twórczość ma plusy i minusy

Bez względu na ostatecznie podjętą decyzję czy korzystać z usług copywritera, należy zaznaczyć, że każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy, w tym również samodzielne pisanie tekstów. Właściciel czy pracownik firmy doskonale je zna  – może profesjonalnie opowiedzieć o produktach i usługach, wskazując na możliwości wykorzystania, zalety oraz wiele innych elementów. Wszystko po to, by potwierdzić, że warto z nich skorzystać. Co więcej, osoby te doskonale wiedzą, które aspekty powinny przemilczeć. Tej wiedzy nigdy nie będzie miała osoba z zewnątrz. 

W tym miejscu należy wspomnieć jednak o pierwszym minusie. Pracując w branży, mając stale styczność z przygotowaną propozycją, Klientami i rozwiązaniami, żaden pracownik nie będzie miał obiektywnego spojrzenia na sytuację, pozbawionego emocji i świeżości. Wydawać by się mogło, że jest to drobiazg – nic nie znaczący element. Okazuje się jednak, że ma ogromny wpływ na Klientów i ich zachowania. Pewne aspekty proponowanych rozwiązań umykają, ale nie dlatego, że piszący o nich zapominają. Dla nich są oczywiste – do tego stopnia, że uważają, że nie warto o nich wspominać. Często okazuje się jednak, że mają ogromny wpływ dla społeczeństwa i osób zainteresowanych ofertą. Potwierdza to, że tekst, bez względu na charakter – informacyjny czy marketingowy – powinien być napisany pod potrzeby odbiorcy.

Dla osób niemających na co dzień styczności z profesjonalnym copywritingiem połączenie dobra Klienta z dobrem przedsiębiorstwa może być trudne. Zastanawiając się więc czy korzystać z usług copywritera i rozważając możliwość skorzystania z usług firm zewnętrznych nie należy się obawiać. Eksperci doskonale wiedzą jak zmienić prosty, czasami może mało interesujący tekst we fragment, który zachęci do poznania firmy. Co ważne, pomimo zastosowanych tricków, bo tak można nazwać pracę z tekstem, zachowają sens i główny przekaz, nawet jeśli na pierwszy rzut oka będzie on niewidoczny.

Dlaczego warto korzystać z usług copywritera?

Obecny świat Internetu to codzienna dawka nowych treści liczona w milionach – krótkich i długich, o ważnych i mniej ważnych sprawach. Zatem, czy korzystać z usług copywritera? Jak jeden tekst o wybranej marce ma być zauważony wśród milionów znaków, w tym samym temacie? Musi wyróżniać się nie tylko wyjątkową treścią, ale też wysoką jakością merytoryczną. Niestety – te mało interesujące, napisane niegramatycznie, bez pomysłu – przepadają i odchodzą w zapomnienie. Oczywiście te napisane pod wyszukiwarki zostaną zauważone przez roboty, być może znajdą się na wyższych pozycjach zasobów internetowych. Czy zostaną docenione? Czy potencjalny czytelnik do nich wróci? Szanse są nikłe – próżno mieć nadzieję, że ktoś źle przygotowany tekst będzie czytał z zapartym tchem.

I tu z pomocą przychodzą copywriterzy i agencje content marketingowe, odpowiadające na pytanie „czy korzystać z usług copywritera”oczywiście, że TAK!

Dlaczego korzystać z usług copywritera

Współcześni odbiorcy znacznie częściej korzystają z Internetu za pomocą urządzeń mobilnych – pozwalają im w szybki i prosty sposób, w dowolnym miejscu, zyskać dostęp do niezbędnych informacji. Niejednokrotnie tylko scrollując strony, przeglądają dziesiątki tytułów tzw. headline’ów. Część z nich zwraca także uwagę na wstęp, zwany branżowo lead-em. Jeśli w tych kilku pierwszych zdaniach nie znajdzie się nic, co zainteresuje odbiorcę to szanse, że zostaną otwarte, a już z pewnością przeczytane, są niewielkie.

Co wie copywriter, a nie wie osoba niepisząca zawodowo?

Chcąc, by tekst był skuteczny – musi wyróżniać się ciekawym headline-m oraz lead-em, ponieważ tylko w ten sposób zwróci uwagę czytelnika. Kluczem jest dobrze dobrane słowo, hasło, slogan oraz połączenie wszystkiego w całość, zadbanie o odpowiednie napięcie, być może zaskoczenie. Istotne jest również stworzenie treści, która będzie pozytywnie kojarzyć się z marką, zainteresuje właściwą grupę odbiorców, a jednocześnie wyróżni firmę tle konkurencji. Gra słów jest ważna, jednak musi oddawać charakter branży – promując sklep z odzieżą, nie może się on kojarzyć np. z hurtownią odzieży. To wie każdy profesjonalny copywriter.

Należy również zwrócić uwagę na aspekt finansowy. Wiele jednostek rezygnuje z pomocy firm marketingowych, zasłaniając się koniecznością poniesienia dodatkowych kosztów. Owszem, tak samo jak za usługę biura księgowego, tak samo za pomoc copywritera należy zapłacić. Warto zauważyć jednak, że jest to pewnego rodzaju oszczędność i zysk w jednym. Należy pamiętać, że każdy tekst to inwestycja. Im niższej jakości treść, tym słabsze efekty, a w konsekwencji zyski. Artykuły, które nie trafiają w potrzeby odbiorcy, nie mają okazji zaprezentować potencjału oferty, w konsekwencji nie generują sprzedaży. Chwytliwe treści reklamowe porywają Klientów i sprawiają, że pamięta je w różnych momentach życia, za co odpowiada gra skojarzeń. Artykuły blogowe i teksty eksperckie pokazują jak wykorzystać ofertę – inspirują do działania. Natomiast odpowiednie opisy produktów czy teksty sprzedażowe zachęcają do zakupu i wypróbowania oferowanych rozwiązań. Takich plusów wymieniać można wiele – pomoc copywritera jest szeroka, tak samo jak efekty, jakie pozwala osiągnąć. To kilka przykładów, dlaczego warto korzystać z usług copywritera.

Warto wspomnieć że prawidłowe i skuteczne promowanie własnych usług i produktów wymaga fachowego podejścia oraz odpowiedniej wiedzy. Czym zajmuje się copywriter? Zna on zasady pozycjonowania, układania treści pod wyszukiwarkę i odbiorcę. Często analizują grupę docelową, mając na uwadze również działanie robotów wyszukiwarek. Połączenie tych wszystkich elementów, to pewnego rodzaju gwarancja osiągnięcia sukcesu, na którego przyjście niestety potrzeba czasu – nawet najlepsze jakościowo teksty nie przyniosą efektów w kilka godzin czy dni.


Informacje o autorze wpisu:

Darek

Darek

Założyciel i copywriter strony Pasja Pisania.pl

Nadal dużo pisze, ale też koordynuje pracę zespołu, dbając tym samym o wzorowe relacje z klientami. Nie straszne mu ASAPy i deadline’y. Chętnie dzieli się wiedzą oraz doradza klientom. Lubi pisać, pracując w edytorze tekstu czuje się jak przysłowiowa ryba w wodzie. Działając jako freelancer wykonywał zlecenia dla największych firm w Polsce, obecnie robi to wspólnie ze swoim zespołem. Nieustannie otwarty na współpracę z mniejszymi przedsiębiorcami. Prywatnie miłośnik dobrej kawy, pizzy oraz piłki nożnej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *