8 czerwca 2022
„Proszę napisać teksty reklamowe. Tego i tak nikt nie czyta, ale niech będzie” – często wielu copywriterów zderza się z takim argumentem i słusznie, bądź nie (o tym nieco dalej) przyznają rację. Owszem, wysiłek wcale nie jest mały i prosty, bo dobry tekst reklamowy to często skomplikowana układanka, która potrafi zająć cały dzień. Finalnie może się jednak okazać, że gra jest warta przysłowiowej świeczki.
Spis treści
Jakiś czas temu padło następujące zdanie: „Jedną z chorób obecnych czasów jest za dużo książek; świat jest nimi obciążony, nie sposób przetrawić obfitości tych treści, które rodzą się co dzień”. Towarzyszy Ci przekonanie, że te słowa nadal nie straciły na aktualności, prawda? Wypowiedział je Barnabe Rich, angielski autor, w 1613 roku! Ponad 400 lat temu osoba żyjąca z pisania z pełnym przekonaniem uznała, że treści jest zdecydowanie za dużo. Co wobec mamy powiedzieć dziś? Jak napisać dobry tekst reklamowy, z którym uda się przebić?
Obecnie, w ciągu dnia pracy, konsumujemy mniej więcej tyle treści, co nasi dziadkowie przez całe życie. Mózg jest co prawda elastyczny, ale nie sposób przyjąć wszystkiego. Część komunikatów odrzucamy, inne przyjmujemy, ale szybko o nich zapominamy, niewielki odsetek zostaje w naszej głowie. W pewnym sensie to zasadne. Tylko teraz, podczas czytania tego zdania, w Google na całym świecie wpisano właśnie ponad 300 tys. zapytań. Jak się przebić z dobrym tekstem reklamowym skoro podczas czytania tego tekstu na świecie wysłano 15 mln wiadomości e-mail, z czego większość dotyczy ofert reklamowych, a do Facebooka, gdzie też konsumujemy treści reklamowe, zalogowano się prawie 100 tys. razy.
Internet to ogromne ilości danych. Teksty na www, rozmowy na komunikatorach, zdjęcia na Instagramie, wysłane e-maile, przeczytane artykuły na stronach internetowych. Czy dziś – gdzie w ciągu 3 sekund globalna sieć powiększa się o 100 GB danych – jest jeszcze miejsce na dobre teksty reklamowe, które ktoś będzie czytał?
Pisząc ten artykuł, zastanawiam się, czym właściwie jest tekst reklamowy. Odpowiedź wydaje się być jasna: to zobaczenie swojego biznesu oczami potencjalnego klienta.
Jak to zrobić, aby widok nam się spodobał, by potencjalny klient stał się klientem, który zostawi w kasie naszej firmy wynagrodzenie za wykonaną dla niego pracę? Przedstawię Ci kilka subiektywnych wskazówek, które wyniosłem z pracy nad tekstem oraz z pracy z klientami przez kilka lat. Pozwala to zbliżyć się maksymalnie do dobrych tekstów reklamowych, które ktoś chętnie przeczyta.
Chcesz wiedzieć więcej? – Sprawdź, jak pisać teksty na strony internetowe i poznaj słynne slogany reklamowe!
Chcesz nawiązać współpracę?
Napisz do nas, a my przygotujemy dla Ciebie darmową wycenę!
© 2023 pasja-pisania.pl | Wszelkie Prawa Zastrzeżone | Polityka Prywatności