Prowadzenie bloga przy małym budżecie. Jak to możliwe?

Prowadzenie bloga przy dużym budżecie dostarczenie wartościowego contentu jest łatwe. Jednak dostarczenie przyzwoitych treści, kiedy wydatki mają być mniejsze może okazać się trudne. Okazuje się jednak, że jest to możliwe i można prowadzić bloga dla firmy z mniejszym budżetem. 

Z pewnością małe firmy mają ograniczenia w przypadku planowania wydatków, ale istnieje wiele mikro przedsiębiorstw, które sobie z tym poradziły i odniosły sukces.  Jak to się stało? Chodzi o spryt, wyczucie, rutynę osoby, która prowadzi bloga dla mniejszej firmy. Jeśli chcesz zlecić prowadzenie bloga, ale obawiasz się, że nadwyrężysz budżet, że zabraknie pomysłów i weny na jego prowadzenie, sprawdź poniższe pomysły przygotowane specjalne dla tych, którzy wiedzą jaką moc daje blog, orientują się czym jest content marketing w prowadzeniu bloga, ale jednocześnie mają pewne obawy.

Poniżej znajduje się lista szesnastu sprawdzonych sztuczek marketingowych. Są to techniki, które nadają się do użycia w firmie o dowolnym rozmiarze i różnej wysokości budżecie – także tym mniejszym.

Blog dla firmy z małym budżetem

  1. Spróbuj zamienić swoje wychodzące maile we wpisy na blogu. Sprawdź, które maile zawierają pytania na najbardziej popularne kwestie. Kieruj swoich współpracowników lub klientów na strony, które zawierają tego typu odpowiedzi.
  2. Zamień swoje prezentacje w PowerPoint na posty SlideShare. Możesz włączyć je w podsumowanie wpisów na blogu.
  3. Postaraj się dotrzeć do prezentacji oraz notatek ze spotkań SlideShare swoich przełożonych. Spisz je w formie artykułów.
  4. Włącz każdy film wideo, który stworzyła twoja firma w artykuły na blogu oraz stwórz na ich podstawie wpisy.
  5. Umieść swoje artykuły na stronie w formie streszczeń i publikuj je na blogu. Pozwala to na szybkie i bezkosztowe opracowanie zagadnień.
  6. Odpowiadaj na najprostsze pytania dotyczące twojej branży.
  7. Przygotuj listę osób, którzy znają się na tym samym zagadnieniu i których podziwiasz.
  8. Sporządź spis ulubionych źródeł, z których możesz czerpać treści autorstwa innych ludzi.
  9. Ludzie uwielbiają listy, fakty i statystyki. Sporządź odpowiednie zestawienie, żeby pokazać siłę swego biznesu. W tym miejscu możesz posłużyć się swoimi ulubionymi:
  • Cytatami,
  • Filmami wideo,
  • Opisami konferencji,
  • Książkami,
  • Blogami,
  • Artykułami z LinkedIn,
  • Prezentacjami SlideShare,
  • Stronami internetowymi.
  1. Odnotowuj wydarzenia i zmiany w twojej branży.
  2. Rób odniesienia do swoich ulubionych programów internetowych, vlogów, serwisów itp.
  3. Pisz o narzędziach, których używasz w swojej pracy, najlepiej o tych, które czynią ją łatwiejszą. Artykuły dotyczące produktywności są najpopularniejsze.
  4. Opublikuj niektóre z twoich ulubionych zdjęć i grafik dla zabawy.
  5. Napisz e-book, w którym zawrzesz swoje spostrzeżenia oraz prognozy, co do przyszłości twojej branży.
  6. Spójrz na inne firmy, które mogą pozwolić sobie na tworzenie ikongrafiki. Napisz o nich i załącz do artykułu ich ikonografikę oraz raporty.
  7. Klienci, księgowi, sprzedawcy są doskonałym źródłem informacji. Zapytaj ich o kwestie, które najczęściej są poruszane.

Pamiętaj – blogujesz, to znaczy, że „żyjesz w sieci”. Twoi potencjalni klienci widzą, że firma działa, a Ty występujesz w roli eksperta w swojej branży. Dla odbiorcy zmienia się sposób myślenia – nie jesteś już tylko sprzedawcą, ale przede wszystkim autorytetem, który publikuje dobry content.

Chcesz więcej wiedzy? Tutaj dowiesz się jak mądrze prowadzić bloga, a tutaj jak długi powinien być tekst na stronie www.

Dariusz Brzezicki

Jestem założycielem i właścicielem serwisów internetowych www.pasja-pisania.pl oraz www.corema.pl. Odpowiadam za szeroki zakres działań w firmie, w tym kontakt z klientami, wdrażanie nowych pomysłów oraz nadzorowanie pracy zespołu. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i współpracy z zarówno polskimi, jak i zagranicznymi klientami, realizuję różnorodne zadania związane z marketingiem internetowym i tworzeniem treści. W swojej codziennej pracy zajmuję się tworzeniem szczegółowych content planów, pozycjonowaniem stron internetowych, SEO copywritingiem, SEM oraz projektowaniem i budowaniem stron i sklepów internetowych.

Moje podejście do pracy charakteryzuje się dbałością o zgodność z najnowszymi wytycznymi branżowymi oraz ciągłym doskonaleniem umiejętności poprzez korzystanie z nowoczesnych narzędzi i technologii. Na co dzień korzystam z takich narzędzi jak Ahrefs, Senuto, Screaming Frog, SEO Surfer, Contadu, Google Search Console oraz Google Analytics. Dzięki temu jestem w stanie skutecznie analizować i optymalizować działania SEO, dostarczając klientom kompleksowe i skuteczne rozwiązania. Moje zaangażowanie i profesjonalizm przekładają się na wysoką jakość świadczonych usług, co przekłada się na wiele stałych współprac z klientami.