Prowadzenie bloga przy dużym budżecie dostarczenie wartościowego contentu jest łatwe. Jednak dostarczenie przyzwoitych treści, kiedy wydatki mają być mniejsze może okazać się trudne. Okazuje się jednak, że jest to możliwe i można prowadzić bloga dla firmy z mniejszym budżetem.
Z pewnością małe firmy mają ograniczenia w przypadku planowania wydatków, ale istnieje wiele mikro przedsiębiorstw, które sobie z tym poradziły i odniosły sukces. Jak to się stało? Chodzi o spryt, wyczucie, rutynę osoby, która prowadzi bloga dla mniejszej firmy. Jeśli chcesz zlecić prowadzenie bloga, ale obawiasz się, że nadwyrężysz budżet, że zabraknie pomysłów i weny na jego prowadzenie, sprawdź poniższe pomysły przygotowane specjalne dla tych, którzy wiedzą jaką moc daje blog, orientują się czym jest content marketing w prowadzeniu bloga, ale jednocześnie mają pewne obawy.
Poniżej znajduje się lista szesnastu sprawdzonych sztuczek marketingowych. Są to techniki, które nadają się do użycia w firmie o dowolnym rozmiarze i różnej wysokości budżecie – także tym mniejszym.
Blog dla firmy z małym budżetem
- Spróbuj zamienić swoje wychodzące maile we wpisy na blogu. Sprawdź, które maile zawierają pytania na najbardziej popularne kwestie. Kieruj swoich współpracowników lub klientów na strony, które zawierają tego typu odpowiedzi.
- Zamień swoje prezentacje w PowerPoint na posty SlideShare. Możesz włączyć je w podsumowanie wpisów na blogu.
- Postaraj się dotrzeć do prezentacji oraz notatek ze spotkań SlideShare swoich przełożonych. Spisz je w formie artykułów.
- Włącz każdy film wideo, który stworzyła twoja firma w artykuły na blogu oraz stwórz na ich podstawie wpisy.
- Umieść swoje artykuły na stronie w formie streszczeń i publikuj je na blogu. Pozwala to na szybkie i bezkosztowe opracowanie zagadnień.
- Odpowiadaj na najprostsze pytania dotyczące twojej branży.
- Przygotuj listę osób, którzy znają się na tym samym zagadnieniu i których podziwiasz.
- Sporządź spis ulubionych źródeł, z których możesz czerpać treści autorstwa innych ludzi.
- Ludzie uwielbiają listy, fakty i statystyki. Sporządź odpowiednie zestawienie, żeby pokazać siłę swego biznesu. W tym miejscu możesz posłużyć się swoimi ulubionymi:
- Cytatami,
- Filmami wideo,
- Opisami konferencji,
- Książkami,
- Blogami,
- Artykułami z LinkedIn,
- Prezentacjami SlideShare,
- Stronami internetowymi.
- Odnotowuj wydarzenia i zmiany w twojej branży.
- Rób odniesienia do swoich ulubionych programów internetowych, vlogów, serwisów itp.
- Pisz o narzędziach, których używasz w swojej pracy, najlepiej o tych, które czynią ją łatwiejszą. Artykuły dotyczące produktywności są najpopularniejsze.
- Opublikuj niektóre z twoich ulubionych zdjęć i grafik dla zabawy.
- Napisz e-book, w którym zawrzesz swoje spostrzeżenia oraz prognozy, co do przyszłości twojej branży.
- Spójrz na inne firmy, które mogą pozwolić sobie na tworzenie ikongrafiki. Napisz o nich i załącz do artykułu ich ikonografikę oraz raporty.
- Klienci, księgowi, sprzedawcy są doskonałym źródłem informacji. Zapytaj ich o kwestie, które najczęściej są poruszane.
Pamiętaj – blogujesz, to znaczy, że „żyjesz w sieci”. Twoi potencjalni klienci widzą, że firma działa, a Ty występujesz w roli eksperta w swojej branży. Dla odbiorcy zmienia się sposób myślenia – nie jesteś już tylko sprzedawcą, ale przede wszystkim autorytetem, który publikuje dobry content.
Chcesz więcej wiedzy? Tutaj dowiesz się jak mądrze prowadzić bloga, a tutaj jak długi powinien być tekst na stronie www.