Influencer marketing: dlaczego warto w niego inwestować?

Nie tak dawno trendy wyznaczali popularni aktorzy, piosenkarze, dziennikarze prowadzący programy telewizyjne czy celebryci. Jednak ich czas powoli się kończy, bo prym zaczął wieść influencer marketing i sami influencerzy. Kim są? To zwykli ludzie. Osoby, które mają pasję, hobby, talent, zacięcie, smykałkę, konkretne zainteresowania i wiedzę. Ale to nie wystarczy, by nazwać ich mianem influencerów. Ci oprócz wiedzy czy talentu mogą pochwalić się jeszcze jedną rzeczą – mediami społecznościowymi, w których posiadają rzeszę fanów, czytelników, słuchaczy lub subskrybentów. To oni stanowią o ich sile. A im więcej odbiorców tym większa rola konkretnego influencera. Dlaczego tak bardzo ich lubimy? Bo wbrew pozorom są blisko, można się z nimi zaprzyjaźnić, odpisują na komentarze, zwracają się do nas w postach, a dodatkowo są podobni do nas samych. Ponadto przestaliśmy też wierzyć ludziom z pierwszym stron gazet, a zamiast tego zaczęliśmy doceniać autentyczność. Nie bez znaczenia jest również rozwój mediów społecznościowych, które są miejscem spotkań influencerów z odbiorcami i kluczowym elementem influencer marketingu.

Dlaczego warto inwestować w influencer marketing?

Z łatwością dotrzesz do wybranej grupy docelowej

Większość współcześnie tworzonych kampanii reklamowych zakłada obecność ambasadorów marki lub influencerów. To dzięki nim w łatwy sposób możesz dotrzeć do pożądanej grupy docelowej. Mogą być to młode mamy, wędkarze, fani snowboardu, podróżnicy, dekoratorzy wnętrz czy miłośnicy psów. Dziś w niemalże każdej kategorii można znaleźć odpowiedniego influencera, który z zapałem opowiada o swojej pracy, pasji czy hobby. Jednak zanim przystąpisz do wyboru influencera zastanów się czy zależy Ci na kimś, kto ma duży zasięg czy może duże zaangażowanie odbiorców?

Microinfluencer a influcer wysokozasięgowy – czym się różnią?

Microinfluencerzy, jak sama nazwa wskazuje, posiadają dość małą, ale bardzo zaangażowaną społeczność. Ich fani mocno liczą się z wygłaszanymi przez nich opiniami, wierzą zamieszczanym przez nich rekomendacją i często decydują się na zakup polecanych przez nich produktów. Współpraca z microinfluencerem gwarantuje marce dotarcie do ściśle wyselekcjonowanej grupy docelowej. Wysokozasięgowi influencerzy to postaci popularne, rozpoznawalne i znane szerokiej publiczności. Microinfluencerów rozpoznają jedynie ich fani, natomiast liderów opinii o dużym zasięgu kojarzą także osoby niezwiązane bezpośrednio z danym tematem czy dziedziną. Ich czytelnicy lub widzowie również mocno liczą się z ich zdaniem i chętnie słuchają autorskich referencji. Realizacja kampanii z takim influencerem umożliwia dotarcie z komunikacją do tysięcy internautów, co nie jest możliwe w przypadku autorów o mniejszej popularności.

Kiedy wybrać microinfluencera, a kiedy kogoś o znacznie większym zasięgu? To zależy. Od czego? Od rodzaju kampanii, od grupy docelowej, od marki, która ową kampanię chce zrealizować, od budżetu i wielu, wielu innych czynników, które mogą mieć wpływ na podjęcie takiej, a nie innej decyzji.

Odbiorcy będą chcieli skorzystać z produktów lub oferty Twojej marki

Na początku istnienia influencer marketingu odbiorcy wierzyli niemalże bezkrytycznie, że influencer używa określonych kosmetyków, jeździ samochodem jednej firmy lub spożywa jedynie napoje konkretnej marki. Dziś świadomość konsumentów w tym temacie nieco rośnie, ale nadal o wiele bardziej wierzymy rekomendacjom lubianego przez nas influencera niż przypadkowej recenzji w Internecie czy zapewnieniom celebryty. Lubimy obserwowanych przez nas liderów opinii i to sprawia, że chętnie testujemy produkty, które polecają i odwiedzamy miejsca, z których niedawno wrócili.

Odbiorcy dowiedzą się, że Twoja marka w ogóle istnieje!

Współcześnie wiele osób nie ogląda telewizji i nie czyta gazet. Większość informacji jakie czerpią o świecie zdobywają w Internecie. Dlatego Twoja marka powinna wyjść im naprzeciw i znaleźć się właśnie tam – na Facebooku, Instagramie, Twitterze, YouTube i blogach.

Zaangażujesz konsumentów!

Konkurs ogłoszony przez ulubioną blogerkę czy wyzwanie rzucone przez obserwowanego YouTuber’a może zdziałać o wiele więcej niż zwykły post na Facebooku marki. To właśnie siła influencer marketingu! Sama obecność influencera sprawia, że o wiele chętniej angażujemy się w działania, których w innym przypadku nie mielibyśmy ochoty wykonywać.

Utworzysz społeczność wokół marki

Zaletą influncer marketingu jest nie tyle sam influencer, co społeczność, która wokół niego istnieje. Jeśli jego odbiorcy przetestują polecany przez niego produkt i będą z niego zadowoleni z pewnością podzielą się jego zaletami z kolejnymi osobami. I w ten sposób grupa osób usatysfakcjonowanych z zakupu Twojego produktu będzie rosła również za pomocą dalszych rekomendacji i poleceń.

Podążysz za trendami

Nadal zastanawiasz się dlaczego warto inwestować w influencer marketing? Może przekona Cię do niego ostatni argument. Po prostu: jest na czasie! Warto wykorzystać ten moment, bo może przynieść szereg korzyści Twojej marce. Być może niedługi pojawi się kolejny trend, za którym wszyscy będziemy podążać i nikt już nie będzie liczył się z opinią influencerów.

Podsumowując

Jak widzisz, jest wiele argumentów, które świadczą o tym, że warto inwestować w influencer marketing. Zwłaszcza, jeśli Twoja grupa docelowa to ludzie podatni na takich ludzi. Potrafią oni naprawdę nieźle sprzedać Twoje produkty czy usługi, zachęcając ludzi do zakupów. Przemyśl, czy to będzie dla Ciebie atrakcyjny element marketingu.

Zainteresowany tematyką marketingu? Sprawdź nasze artykuły! Na blogu Pasja Pisania dowiesz się m.in co to jest: content marketing, lejek sprzedażowyartykuły sponsorowane i wiele innych!

Dariusz Brzezicki

Jestem założycielem i właścicielem serwisów internetowych www.pasja-pisania.pl oraz www.corema.pl. Odpowiadam za szeroki zakres działań w firmie, w tym kontakt z klientami, wdrażanie nowych pomysłów oraz nadzorowanie pracy zespołu. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i współpracy z zarówno polskimi, jak i zagranicznymi klientami, realizuję różnorodne zadania związane z marketingiem internetowym i tworzeniem treści. W swojej codziennej pracy zajmuję się tworzeniem szczegółowych content planów, pozycjonowaniem stron internetowych, SEO copywritingiem, SEM oraz projektowaniem i budowaniem stron i sklepów internetowych.

Moje podejście do pracy charakteryzuje się dbałością o zgodność z najnowszymi wytycznymi branżowymi oraz ciągłym doskonaleniem umiejętności poprzez korzystanie z nowoczesnych narzędzi i technologii. Na co dzień korzystam z takich narzędzi jak Ahrefs, Senuto, Screaming Frog, SEO Surfer, Contadu, Google Search Console oraz Google Analytics. Dzięki temu jestem w stanie skutecznie analizować i optymalizować działania SEO, dostarczając klientom kompleksowe i skuteczne rozwiązania. Moje zaangażowanie i profesjonalizm przekładają się na wysoką jakość świadczonych usług, co przekłada się na wiele stałych współprac z klientami.