Wszystkie wpisy

Content Marketing

E-sklep

Pozycjonowanie

Marketing

News

Zadbaj o opis produktów w swoim e-sklepie

Spis treści: Tworząc unikalne opisy produktów w sklepie online robisz o wiele więcej Piszemy unikatowy opis produktu do sklepu internetowego Przykłady opisów produktów Unikalność ma znaczenie Wyobraź sobie, że jesteś w stacjonarnym sklepie z materacami. Zrobiłeś research w sieci, ale migrujesz z online do offline i kupujesz stacjonarnie. Znasz swój budżet, znasz stawki za produkt, […]

18 lutego 2023

Content marketing is king. Dlaczego?

Na pojedyncze hasło marketing masz zapewne wiele skojarzeń. To szerokie pojęcie, które wiele za sobą kryje. Więcej kart odkryjemy, gdy wgłębimy się w jego struktury – i tak pojawia nam się marketing sportowy, polityczny, zapachowy i wreszcie marketing treści. O tym ostatnim właśnie w tym artykule. Regis McKenn, guru public relations, powiedział kiedyś, że „marketing […]

1 lutego 2023

Jak mądrze prowadzić bloga

Aż 75% internautów korzysta z pierwszej strony Google, nie przechodząc do kolejnych. Może być to dużą mobilizacją dla blogerów, którzy walczą o swoich czytelników. Jeżeli rzeczywiście zależy nam na dużym ruchu u siebie na stronie i popularności w sieci, powinniśmy zawalczyć o wysoką pozycję w wyszukiwarkach. Nie bez powodu w ostatnich czasach tak dużo mówi […]

25 stycznia 2023

Jak długi powinien być tekst na stronie www?

Ile czasu poświęcasz na przeczytanie jednego artykułu w Internecie? Czy zazwyczaj poświęcasz na to 15 minut przy porannej kawie, czy może w biegu między spotkaniami biznesowymi 2-3 minuty? Wybierasz teksty krótkie i treściwe czy może skupiasz swoją uwagę na obszerniejszych treściach, które wymagają dłuższej lektury? Zastanów się dobrze i szczerze odpowiedz. Strona internetowa kreuje wizerunek […]

5 stycznia 2023

Pasja-Pisania.pl wspiera chorych poprzez SiePomaga.pl

Dziś – żyjąc w pośpiechu – często zapominamy o tym, co najważniejsze. W ważnych chwilach życzymy sobie „przede wszystkim zdrowia”. Gdy ono jest, nasze zmartwienia odchodzą na dalszy plan i często nie myślimy o tych, którym „zdrowia zabrakło”. Warto zatrzymać się na chwilę i wpłacić symboliczną „złotówkę” tym, którzy tego potrzebują. Pasja-Pisania.pl dołączyła do firm […]

20 grudnia 2022

Kolejni klienci w Pasja-Pisania.pl – poznaj marki dla których pracuję

Ostatnie tygodnie to dużo dobrej, intensywnej pracy – to jest to, co lubię. Brak przestojów, rozmowy z klientami, analiza ich potrzeb, wreszcie praca i pozytywna informacja zwrotna. Lubię ten rytm pracy – dzięki dobremu rozplanowaniu dnia jest czas na pracę i na odpoczynek, a co najważniejsze zlecenia zawsze dostarczane są na czas. Nie wiem, czy […]

5 grudnia 2022

Prowadzisz własną działalność gospodarczą? Daj szansę copywriterowi

Obecnie sprzedaż słowem jest jednym z najmodniejszych trendów. Jak się okazuje, nie jest to jedynie moda, a konieczność, z którą powinien liczyć się każdy przedsiębiorca. Dzieje się tak za sprawą, że praktycznie każde usługi można w tym momencie świadczyć przez Internet, a w nim aż roi się od nowo powstających firm. Konkurencji przybywa, zatem czas […]

18 listopada 2022

Prowadzenie bloga przy małym budżecie. Jak to możliwe?

Prowadzenie bloga przy dużym budżecie dostarczenie wartościowego contentu jest łatwe. Jednak dostarczenie przyzwoitych treści, kiedy wydatki mają być mniejsze może okazać się trudne. Okazuje się jednak, że jest to możliwe i można prowadzić bloga dla firmy z mniejszym budżetem.  Z pewnością małe firmy mają ograniczenia w przypadku planowania wydatków, ale istnieje wiele mikro przedsiębiorstw, które […]

3 listopada 2022

Optymalizacja treści w sklepie internetowym

Działasz w segmencie e-commerce i zastanawiasz się jak zwiększyć sprzedaż? Dobrym rozwiązaniem jest optymalizacja treści w sklepie internetowym. Dobrze zaplanowana inwestycja szybko może się zwrócić. Dlaczego? Bo dobre treści to więcej odwiedzających, a więcej odwiedzających to rosnąca liczba zamówień. Zakładając własną witrynę internetową wielu właścicieli skupia się na dobrze zaprojekowanej stronie internetowej. Warto pamiętać, że […]

18 października 2022

Content marketing jako część działań SEO

Content marketing coraz częściej wykorzystywany jest dla skutecznego pozycjonowania stron internetowych. Dzięki dostępności treści użytecznych dla czytelników, można zatem przyciągnąć ich uwagę, a co za tym idzie poprawić widoczność strony dla wyszukiwarek internetowych. Co daje content marketing Korzyścią, które daje wprowadzenie content marketingu do strategii SEO danej strony internetowej jest wiele. Przede wszystkim unikalne treści […]

3 października 2022

Content jest królem, kontekst jest bogiem. Co to context marketing

Content marketing przyniósł sławę wielu firmom. Dostrzegli oni potencjał w treści – wartościowej, nasyconej wiedzą i będącej nośnikiem informacji, mającej na celu przekazywanie odbiorcom czegoś nowego, być może nawet odkrywczego. Promowanie wysokiej jakości contentu stało się domeną współczesnych marketingowców. Treści wyrwane z kontekstu Wiele osób pojęcie „kontekstu” kojarzy z lekcją języka polskiego. Analiza tekstów literackich […]

2 września 2022

Jak pisać teksty na strony internetowe zgodne z SEO

Co opłaca się bardziej – pisanie dla ludzi czy wyszukiwarek? Co przynosi więcej korzyści? Jak pisać teksty zgodne z SEO? Tworząc teksty dla swoich użytkowników, zyskujesz ich sympatię, zaufanie i przykuwasz uwagę. Koncentrując się na pozycjonowaniu jesteś w stanie osiągać wyższe pozycje w Google i tym samym jesteś bardziej widoczny w sieci. Czy można tworzyć […]

30 sierpnia 2022

Poznaj slogany reklamowe, które podbiły świat

Kontrowersyjny oraz wzbudzający wiele emocji, w kilku słowach prezentujący najważniejsze wartości firmy, wyróżniający się wysublimowanym językiem – slogan reklamowy to po prostu wizytówka Twojej marki. Popularne slogany reklamowe odzwierciedlają charakter marki, jej temperament, mówić jak najwięcej przy pomocy jak najmniejszej liczby słów. Dobry slogan reklamowy może towarzyszyć firmie latami i nigdy nie znudzi się potencjalnym […]

9 sierpnia 2022

Copywriter SEO – o co tak naprawdę chodzi?

Wiele osób zastanawia się nad tym, kim jest copywriter i jakie relacje łączą tego profesjonalistę z SEO? Czym tak na dobrą sprawę zajmuje się osoba określająca siebie mianem copywitera? W jaki sposób praca tej osoby przyczynia się do lepszej widoczności stron internetowych w wyszukiwarkach? Kim w ogóle jest copywriter seo? Spis treści: Czym charakteryzuje się copywriting? […]

8 lipca 2022

Nowe teksty SEO, praca z klientami niemieckojęzycznymi i ekstremalne bieganie – co nowego w Pasja-Pisania

Czas pędzi nieubłaganie. W zespole Pasja-Pisania jesteśmy mocno rozpędzeni i każdego dnia realizujemy zlecenia dla naszych klientów. W ostatnim czasie dostarczyliśmy klientom nowe teksty SEO o długości łącznej kilku milionów znaków ze spacjami. Co jeszcze? Część naszego teamu biega ekstremalnie, pokazując, że nie ma rzeczy niemożliwych. Work life balance – zasada, którą wdrażamy w naszym […]

4 lipca 2022

Dobre teksty reklamowe. Czy to w ogóle jest możliwe?

„Proszę napisać teksty reklamowe. Tego i tak nikt nie czyta, ale niech będzie” – często wielu copywriterów zderza się z takim argumentem i słusznie, bądź nie (o tym nieco dalej) przyznają rację.  Owszem, wysiłek wcale nie jest mały i prosty, bo dobry tekst reklamowy to często skomplikowana układanka, która potrafi zająć cały dzień. Finalnie może […]

8 czerwca 2022

Jak napisać informację prasową?

To, co dla firmy jest ważne, u dziennikarzy nie wzbudza żadnego zainteresowania. Taka informacja prasowa trafia do puli 90% komunikatów prasowych, które nigdy nie zostały i z pewnością nie będą opublikowane. W tej szarej rzeczywistości jest jednak światło, czyli dobrze napisana informacja prasowa, ciekawa z punktu widzenia dziennikarza.  Spis treści Informacja prasowa – potencjał takich […]

23 maja 2022

Lejek sprzedażowy – na czym to polega?

Nie każdy użytkownik strony internetowej jest równocześnie potencjalnym klientem zainteresowanym naszą ofertą i decydującym się na zakup. Wejście na stronę jest dopiero początkowym etapem złożonego procesu sprzedaży. Odbiorca trafia do naszego lejka sprzedażowego, a następnie – dzięki podejmowanym przez nas odpowiednim działaniom marketingowym – „przesuwa się” ku jego dołowi. Wychodzi z niego tylko wtedy, kiedy […]

13 kwietnia 2022

Jak często pisać nowe teksty na stronie www?

Dość regularnie słyszę od klientów pytanie: jak często pisać nowe teksty na stronie www? Brak nowych treści powoduje, że użytkownicy najpierw się nudzą, a kolejny krok stanowi już jej porzucenie na rzecz innej. Dla samego SEO warto też zadbać o odpowiednią optymalizację tekstów. Internet źródłem aktualnych informacji Czy zastanawiałeś się, dlaczego współczesny człowiek jest tak bardzo […]

22 marca 2022

Mamy drużynę piłkarską o nazwie “Afera Neonowa”!

To będzie wpis nieco odmienny, niż pozostałe. Mniej branżowy, bardziej wizerunkowy. Mniej specjalistyczny, a bardziej luźny. Zdecydowanie mało zawodowy, o wiele bardziej prywatny. Wpis o drużynie piłkarskiej, której sponsorem jest Pasja-Pisania.pl, o drużynie, której nazwa to “Afera Neonowa”. Nieco chcemy pożartować, nieco się pochwalić, a i trochę podbudować morale, bo wiemy, że stać nas na […]

18 lutego 2022

Jak znaleźć korektora do tekstów. Dlaczego praca takiej osoby jest tak ważna?

Możesz znać się na wielu tematach, możesz pisać sporo i dobrze, możesz płynnie poruszać się w kwestiach researchu, możesz podjąć się każdej tematyki – świetnie, masz przesłanki by być dobrym copywriterem. Brakuje jeszcze jednego – potrzebujesz do swojej pracy dobrego korektora do tekstów i redaktora. Bez korektora może  „oddasz” dobry tekst, ale pracując z korektorem […]

18 lutego 2022

Czy warto dbać o teksty www na stronie internetowej? Wystąpienie na konferencji Fitness Marketing Day

Jesteśmy świeżo po konferencji Fitness Marketing Day na której Darek, właściciel pasja-pisania.pl, wystąpił w roli prelegenta opowiadając uczestnikom o tym, czy warto dbać o teksty www na stronie internetowej? fot. www.fitnessmarketingday.pl To była wyjątkowa konferencja, bo prawdopodobnie pierwsza dedykowana konkretnej branży – w tym przypadku branży fitness. Niepewności było sporo, nigdy nie wiadomo, czy taka formuła się […]

18 lutego 2022

Copywriter niemieckojęzyczny, czyli tekst reklamowy po niemiecku

Sprzedaż napędzana słowem jest już nie tylko modna, ale wręcz konieczna. Każdy produkt i prawie każda usługa może być dziś sprzedana przez internet. Właściciele przedsiębiorstw powinni zatem pomyśleć o dokonaniu zmian, które pozwolą im zaistnieć nie tylko na rynku krajowym, ale i zagranicznym, np. niemieckim. W takiej sytuacji pomocny może się okazać copywriter niemieckojęzyczny. W […]

18 lutego 2022

5 zasad tworzenia treści, które wyróżnią Twój biznes

Pozyskiwanie klientów jest zadaniem trudnym – zwłaszcza jeśli chcemy zwrócić ich uwagę za pomocą publikowanych treści. Samo zwrócenie uwagi też nie jest najważniejsze ani wystarczające – najważniejsze okazuje się zyskanie zadowolonych klientów. Dopiero wtedy możesz mieć pewność, że Twój biznes odniesie sukces. Może to być możliwe, jeśli postawisz na tworzenie treści. Tworzenie treści elementem strategii […]

18 lutego 2022

Dziennikarz na zlecenie, a mediaworker. Jakie są różnice?

Dziś dużą rolę w społeczeństwie odgrywają media i dziennikarstwo. Zmieniające się oczekiwania pracodawców i społeczeństwa sprawiają, że na rynku pracy dokonują się znaczące przemiany. Coraz częściej spotykamy się z takim pojęciami jak dziennikarz na zlecenie lub mediaworker zdalny. Dziennikarz – niegdyś elitarny zawód stał się zawodem masowym. Pojawiła się nowa też nowa specjalność – mediaworker. […]

18 lutego 2022

Dziennikarz na zlecenie lub mediaworker zdalny. Czy warto współpracować?

W poprzednim artykule (więcej tutaj) pisaliśmy, jakie są różnice pomiędzy dziennikarzem, a mediaworkerem. Niewiele dziennikarzy zatrudnionych na etacie w redakcji jest w stanie zaproponować wykonywanie szerszego zakresu obowiązków w zamian za to samo wynagrodzenie. Na rynku pojawiła się, jednak duża grupa osób, wykonujących zawód o nazwie: mediaworker zdalny.  Skąd wzięli się mediaworkerzy? Względy ekonomiczne okazują się największym problemem […]

18 lutego 2022

Content marketing w e-commerce

Dzisiaj trudno o osiągnięcie dobrych wyników bez wcześniejszego wdrożenia działań związanych z content marketingiem. Content marketing w e-commerce stał się jednym z ważniejszych trendów, panujących aktualnie w marketingu. Właściwe zadbanie o treści wraz z ich prawidłową dystrybucją pozwoli każdej firmie na osiągnięcie wysokich wyników. Jaki wpływ ma content marketing w e-commerce na osiągnięcie sukcesu? Wydawać […]

18 lutego 2022

Psychologiczne triki copywriterów

Dobrze napisany tekst pozwala uzyskać zamierzone efekty. Zachęcenie potencjalnego klienta do skorzystania z oferty jest zadaniem dość trudnym. Użytkownicy są już wyczuleni i w każdej przekazywanej informacji doszukują się „haczyka”. Psychologiczne triki copywriterów, to coś, co powinien znać dobry “tekściarz”.  Jakie są psychologiczne triki copywriterów? Mimo że w branży marketingu unika się słowa „manipulacja”, to […]

18 lutego 2022

Prowadzenie bloga firmowego. Dlaczego warto?

Prowadzenie bloga firmowego jest dobrym sposobem na wypromowanie swojej marki, a tym samym strony internetowej. Bardzo ważne jest jednak regularne dodawanie nowych treści, co dla wielu może okazać się wyzwaniem. Pamiętajmy jednak, że przynosi to spore korzyści – nie tylko w zakresie pozycjonowania. Jeśli jednak zastanawiasz się nad tym, czy prowadzenie bloga jest korzystne i […]

18 lutego 2022

Teksty na stronę WWW

Chcesz, aby Twoja strona internetowa spełniała nie tylko funkcję informacyjną, ale także reklamową? Zależy Ci na tym, aby stała się niejako wizytówką Twojej firmy, produktu bądź usługi? Jeżeli odpowiedziałeś twierdząco na którekolwiek z powyższych pytań, to zdecydowanie będziesz potrzebować profesjonalnych treści na stronę WWW. Teksty na stronę www muszą wyróżniać się, przyciągać wzrok i przede […]

18 lutego 2022

Czy agencja copywriterska powinna współpracować z agencją interaktywną?

Copywriting należy do najbardziej twórczych usług w marketingu. Wiadomym jest, że dobry copywriter, musi charakteryzować się kreatywnym myśleniem, ale też znać wiele zagadnień z zakresu komunikacji, psychologii i socjologii. Czy jednak agencja copywriterska powinna współpracować z agencją interaktywną? Agencja copywriterska a agencja interaktywna Zadaniem agencji copywriterskiej jest tworzenie różnego rodzaju tekstów m.in. opisów produktów, tekstów SEO, zapleczowych, […]

18 lutego 2022

Copywriter, a robot. Czy roboty odbiorą pracę copywriterom?

Coraz więcej branż na świecie można już zautomatyzować. Zgodnie z szacunkami firmy McKinsey & Company 30% aktywności w 60% rodzajów branż może zostać wykonana przez roboty. Sztuczna inteligencja potrafi wiele. Czy copywriter powinien bać się robotów? Roboty działają na podstawie sztucznej inteligencji, a ta z kolei jest tak dobra dzięki odpowiednio zaplanowanym algorytmom. Bez nich […]

18 lutego 2022

Jak tworzyć angażujący content marketing?

Content marketing polega na tworzeniu treści angażujących, ciekawych, a jednocześnie potrzebnych klientom. Angażujący content marketing pozwala na zbudowanie wizerunku, marki, sprzedaży, ale i zyskanie lojalności klientów. Coraz częściej w głowach twórców pojawiają się ciekawe, śmiałe, wyjątkowe i innowacyjne pomysły na content. Niestety nie przynoszą one zamierzonego efektu. Nie przykuwają uwagi: dziś klienci wymagają coraz więcej […]

18 lutego 2022

Pozycjonowanie na długi ogon a pisanie tekstów

Nie musimy chyba przypominać, że to treść jest głównym czynnikiem pomagającym zająć wysokie miejsce w wyszukiwarce. Strony posiadające dobrze rozbudowany content, zdecydowanie obserwują wzrost pozycji swojej strony. Content marketing jest najbardziej popularnym zagadnieniem ściśle związanym z promowaniem marki w Internecie. Wielu utożsamia go też z pojęciem, jakim jest pozycjonowanie na długi ogon. Czy rzeczywiście tak […]

18 lutego 2022

Pisanie a kreatywność – jaki jest między nimi związek?

Wiele osób twierdzi, że z pewnymi umiejętnościami trzeba się urodzić. Nic bardziej mylnego. Kreatywność można sprytnie pobudzać oraz prowokować. Naukowcy potwierdzają, że istnieje wiele sposobów, które pomagają w znalezieniu ciekawych tematów i w jeszcze ciekawszym ich przedstawieniu. Jednym ze sposobów jest pisanie tekstów. Pisanie a kreatywność – w jaki sposób to działa? Jak pisanie wpływa […]

18 lutego 2022

Jak zostać copywriterem? 5 praktycznych porad

Skoro poszukujesz odpowiedzi na pytanie „jak zostać copywriterem” to znak, że chcesz rozpocząć pracę z tekstem. Chcesz tworzyć profesjonalne treści, lecz nie do końca wiesz, od czego zacząć. Zapewne  zdążyłeś już znaleźć wiele porad w stylu – powinieneś być polonistą, ukończyć dziennikarstwo czy być niezwykle cierpliwy, gdyż będziesz pisać ciągle na ten sam temat. Czy […]

18 lutego 2022

Jak pisać slogany, czyli jak stworzyć idealne hasło reklamowe

Zastanawiałeś się kiedyś jak pisać slogany? Są to krótkie, chwytliwe hasła reklamowe, które mają wspomóc rozpoznawanie marki bądź też wypromowanie produktu. Już po tym zdaniu widać, że stworzenie niepowtarzalnego sloganu będzie trudne. Spis treści: Jak pisać slogany, by były chętnie powtarzane i zapamiętane przez Klientów? Jakie cechy powinien posiadać dobry slogan reklamowy? Jak stworzyć hasło […]

18 lutego 2022

Dlaczego warto inwestować w copywriting?

Jeśli jako przedsiębiorca, chcesz rozwinąć własną firmę i tym samym poszerzyć grono swoich Klientów, to zapewne wiesz, że konieczne jest postawienie na odpowiedni marketing. Skuteczna reklama to klucz do osiągnięcia sukcesu. Sposobów jest wiele – coraz częściej jednak przedsiębiorcy stawiają na reklamę internetową. To dzięki stronom internetowym, blogom, forom internetowym czy też mediom społecznościowym możesz […]

18 lutego 2022

Narzędzia copywritera – przykłady, które powinieneś znać

Teoretycznie copywriter do pracy potrzebuje jedynie komputera i edytora tekstów. Czy rzeczywiście? Jakie narzędzia copywritera są jeszcze potrzebne do pracy? O tym dowiesz się z tego artykułu –  oczywiście, nie każdy musi z nich korzystać, jednak potrafią one zdecydowanie ułatwić codzienną pracę. Narzędzia copywritera, czyli przede wszystkim organizacja własnej pracy Copywriter to często osoba pracująca […]

18 lutego 2022

Najlepsze kampanie content marketingowe – 5 przykładów

Każde przedsiębiorstwo rozpoczyna swoją działalność od skutecznej promocji i reklamy – to sposób na wypromowanie marki, dotarcie do potencjalnych odbiorców i zyskanie Klientów. Idealnym sposobem na zwiększenie rozpoznawalności marki bądź wypromowanie nowego produktu i osiągnięcie zysków jest content marketing. Jakie są najlepsze kampanie content marketingowe? 5 najlepszych kampanii content marketingowych Samsung – selfie gwiazd z […]

18 lutego 2022

Content marketing – definicja, historia, rozwój

Marketing wymaga wysokiej jakości treści – tylko taki sposób reklamy jest w stanie przynieść korzyści. Content marketing każdego kolejnego roku zyskiwał coraz więcej na popularności. Dziś można powiedzieć, że jest najważniejszym elementem działań marketingowych. Dzięki dobrym treściom możesz nie tylko zwiększyć sprzedaż, przekonać Klientów do swojej marki, ale też wspomóc działania SEO. Co warto wiedzieć […]

18 lutego 2022

Inspiracje do pisania – jak szukać?

Jesteś copywriterem/blogerem z wieloletnim doświadczeniem, a zdarzają Ci się sytuacje, podczas których brak Ci pomysłu na tekst? Nie wiesz, o czym pisać? Nie jesteś sam! Każdemu zdarzają się gorsze dni. Inspiracje do pisania – jak ich szukać? Inspiracje do pisania – jak szukać? Pamiętaj, że nie ma czegoś takiego jak „brak pomysłu na tekst”. Tak […]

18 lutego 2022

Jak pisać unikatowe i ciekawe artykuły? 5 praktycznych porad

Pisanie artykułów, które zostaną opublikowane w Internecie staje się coraz bardziej popularne. Artykuły na blogi firmowe i prywatne, strony na portalach społecznościowych czy też profesjonalne treści marketingowe. Nie wystarczy jednak stworzyć tekst. Warto zadbać o jego jakość i unikatowość, która sprawi, że będzie on czytany. Jak pisać artykuły? Spis treści: Jak pisać dobre artykuły? Zadbaj […]

18 lutego 2022

Portfolio copywritera – jak przygotować?

Poszukujesz pracy, jako copywriter. Umieszczasz ogłoszenie w sieci i pojawia się wiadomość od pierwszego potencjalnego Klienta. Pojawia się również problem – ów Klient chciałby zapoznać się z Twoim portfolio. Co powinieneś wysłać? Jak powinno wyglądać profesjonalne portfolio copywritera? Spis treści: Portfolio copywritera – pisz o tym, co wiesz Zadbaj o publikacje w sieci Buduj portfolio […]

18 lutego 2022

Książki o copywritingu, które powinieneś znać

Zostanie copywriterem nie jest uzależnione od posiadania umiejętności pisarskich i dobrych ocen. Konieczne jest posiadanie pojęcia o tworzeniu tekstów marketingowych. W dzisiejszych czasach copywriter nie może być tylko pisarzem, musi być również  dobrym marketingowcem. Teksty, które tworzy mają przecież wpłynąć na zwiększenie zainteresowania marką. Jakie książki o copywritingu pozwolą mu zdobyć cenną wiedzę? Książki o […]

18 lutego 2022

Artykuły sponsorowane – jak je pisać, gdzie umieszczać? Jakie są ich ceny?

W dzisiejszym świecie reklamy zalewają nas zewsząd. Pojawiają się w telewizji, w internecie, w radiu i na każdym rogu w mieście. Dzwonią do nas z ofertami reklamowymi, wciskają w ręce ulotki w trakcie spaceru po mieście. W takiej sytuacji i takim natłoku informacyjnym można poczuć przesyt. Jak więc reklamować, by tylko nie zwiększać irytacji i […]

18 lutego 2022

Influencer marketing: dlaczego warto w niego inwestować?

Nie tak dawno trendy wyznaczali popularni aktorzy, piosenkarze, dziennikarze prowadzący programy telewizyjne czy celebryci. Jednak ich czas powoli się kończy, bo prym zaczął wieść influencer marketing i sami influencerzy. Kim są? To zwykli ludzie. Osoby, które mają pasję, hobby, talent, zacięcie, smykałkę, konkretne zainteresowania i wiedzę. Ale to nie wystarczy, by nazwać ich mianem influencerów. […]

18 lutego 2022

Jak napisać dobry artykuł? 11 porad

Internet jest napakowany przeciętnymi treściami po same brzegi. Dziennikarze kopiują teksty jedni od drugich, a po wpisaniu hasła “niedziele niehandlowe maj 2019” notorycznie trafiasz na dziwne artykuły z lokalnych gazet pisane pod roboty Google’a, z których zasadniczo nie dowiadujesz się, czy w najbliższą niedzielę zrobisz zakupy czy jednak nie. Dlatego dziś nauczymy Cię, jak napisać […]

18 lutego 2022

Jak wymyślać tematy na bloga? 7 sprawdzonych sposobów

W życiu każdego blogera przychodzi moment, w którym kończą się pomysły. Wszystko już było albo nic nie jest wystarczająco ciekawe. Spokojnie, to się zdarza. Spis treści O czym pisać bloga? Dowiedz się, co interesuje Twoich czytelników Pomyśl, w czym możesz komuś pomóc Wypróbuj 11 sposobów na to, jak wymyślić artykuł na bloga Pomysły na wpis […]

18 lutego 2022

Naming, czyli jak wymyślać nazwy firm i produktów? 5 zasad

Stworzenie idealnej nazwy firmy czy też produktu wymaga odpowiedniego połączenia ze sobą fonetyki z lingwistyką, psychologią i oczywiście strategią marketingową. Dobre nazwy firm czy produktów wywołują w odbiorcach pozytywne skojarzenia i emocje, które to z kolei mają ogromny wpływ na podejmowane decyzje. Profesjonalne zasady namingu są skomplikowane. Spis treści: Naming idealny. Czym wyróżnia się doskonała […]

18 lutego 2022

ROI i ROAS. Jakie są różnice? Jak je obliczać?

Nie tylko osoby pracujące w księgowości nie mają problemu z rozpoznaniem skrótów ROI i ROAS. Również przedstawiciele branż marketingowych oraz ich klienci powinni wiedzieć o nich, co nieco. Dlaczego? Spis treści: Co to jest ROI? Dlaczego warto wykorzystywać ROI w kontekście działań marketingowych? Co to jest ROAS? ROI i ROAS różnice Czy któryś ze wskaźników […]

18 lutego 2022

Praca copywritera: co powinieneś wiedzieć?

Tym razem postanowiliśmy wziąć na tapet zagadnienia, które mogą okazać się kluczowe dla osób rozważających rozwijanie swojej kariery w tym w copywritingu. Niewątpliwie należy omówić następujące kwestie: na czym  polega praca copywritera, z jakimi zarobkami się wiąże oraz jaki ma charakter – czy przeważa działalność freelancerska, czy współpraca z agencjami kreatywnymi? Na te pytania odpowiadamy […]

18 lutego 2022

Strategia content marketingowa: czym jest, co powinna zawierać?

Content (i context) is the king i dzisiaj co do tego nie mamy żadnych wątpliwości. Treści budzą emocje, treści sprzedają, treści generują ruch, treści edukują, szokują, zaskakują, motywują, wzbudzają zainteresowanie… i są lubiane przez wyszukiwarki. Jednak te same treści w oderwaniu od zaplanowanej i przemyślanej strategii content marketingowej… tracą na znaczeniu. Po co stawiać na […]

18 lutego 2022

Jak dobrać content do grupy docelowej odbiorców?

Kiedy zaczynasz pracę nad strategią marketingową i zastanawiasz się, od czego właściwie zacząć, praktycznie w każdym poradniku znajdziesz spójną informację, by zacząć od określenia grupy docelowej. Może wydawać się to nieco nudne i żmudne, ale nie do pominięcia. W końcu content a odbiorcy to relacja, której musisz się przyjrzeć z bliska i dobrze o nią […]

18 lutego 2022

Słowniki internetowe, które ułatwią Ci pracę przy pisaniu treści

Dobry pisarz, bloger czy twórca do prowadzenia swojej działalności potrzebuje przede wszystkim trzech elementów. Pierwszym z nich są chęci, bez nich nie powstanie nic. Drugą rzeczą jest inspiracja, która odpowiada za powstawanie nowych pomysłów, kreatywne rozwiązania i motywację do samorozwoju. Patrząc na działania ekspertów w danej dziedzinie, w prosty sposób można czerpać z ich wiedzy […]

18 lutego 2022

Duplicate content – czym jest? Dlaczego musimy unikać duplikacji treści na naszej stronie?

Duplikacja treści w pierwszej chwili może kojarzyć się z popełnianiem plagiatu, czyli z kopiowaniem cudzego tekstu i wstawianiem go na naszą stronę. Zagadnienie to jest jednak bardziej złożone, dlatego w tym artykule wyjaśnimy, jakich jeszcze praktyk powinniśmy się wystrzegać prowadząc działalność w internecie. Co jest złego w duplikacji treści? Duplikacja treści to nie zawsze plagiat. […]

18 lutego 2022

Czy w czasie kryzysu i pandemii warto inwestować w copywriting?

Wielu przedsiębiorców znalazło się w szczególnie ciężkiej sytuacji. Muszą podjąć trudne decyzje związane z ich firmami: czy inwestować, czy oszczędzać, czy może zwalniać? Z racji tego, że zajmujemy się copywritingiem, postanowiliśmy odpowiedzieć w możliwie jak najbardziej obiektywny sposób, czy inwestycja w copywriting w czasie pandemii lub kryzysu to dobry pomysł? Dlaczego warto inwestować w copywriting […]

18 lutego 2022

Pisać teksty samemu, czy skorzystać z pomocy copywritera?

Wiele osób twierdzi, że pisać może każdy, twierdząc wręcz co trudnego może być w napisaniu kilku zdań o własnej firmie i ofercie? Niestety, nie każdy zdobył umiejętność przekazywania najważniejszych informacji w prostych, emocjonalnych i zachęcających zdaniach, które będą zawierać delikatną perswazję. Kluczowe jest nie tylko przekazanie treści, ale też jej poprawne sformułowanie oraz dopilnowanie aspektów […]

18 lutego 2022

Porozmawiajmy o Twoich tekstach. Darmowe konsultacje o tym, czy pisanie tekstów jest Ci dalej potrzebne

Czasy kryzysu wymusiły na wielu organizacjach potrzebę podjęcia decyzji co robić dalej. Wiele z firm wprowadza różne plany, jednym z nich być może jest rezygnacja z usług marketingowych, a do takich też zalicza się pisanie tekstów. Postanowiłem porozmawiać o tym z naszymi odbiorcami. Konsultacje copywriterskie są przeprowadzane za darmo i nie dotyczy to tylko firm, […]

18 lutego 2022

Topical Authority – czym jest i dlaczego idea ta jest ważna w content marketingu?

Topical Authority to określenie, które coraz częściej można zauważyć w kontekście witryn internetowych. Jest to stosunkowo nowe pojęcie – pewnego rodzaju trend, który tylko na pozór wydaje się być prosty. Jest to niezwykle złożony temat, który przynosi pożądane efekty tylko w sytuacji, gdy jest poprzedzony odpowiednią analizą i przygotowaniem. Czym jest dokładnie i jakie ma […]

18 lutego 2022

Content marketing w branży wnętrzarskiej

Każdego miesiąca content marketing przybiera na sile. Można powiedzieć, że jest coraz bardziej doceniany przez marketerów i stanowi ważne uzupełnienie tradycyjnej reklamy. Eksperci zaznaczają, że content marketing odgrywa kluczową rolę także w branży wnętrzarskiej – to wyjątkowy obszar, który wymaga od klienta podjęcia decyzji w oparciu o wiele źródeł i bodźców. Które rodzaje treści są […]

18 lutego 2022

Copywriter na etat czy copywriter zdalnie z agencji content marketingu?

Obecnie wielu przedsiębiorców dostrzega potrzebę pisania treści do Internetu. Ta potrzeba nieodłącznie związana jest z koniecznością znalezienia dobrego copywritera. To natomiast rodzi kolejne pytanie: copywriter na etat lub zlecenie zatrudniony w strukturach firmy czy copywriter zdalnie? Spis treści: Zarobki copywriterów w Polsce – copywriter zdalnie i na etat Copywriter pracujący na etacie u kogoś Co […]

18 lutego 2022

Content marketing w branży motoryzacyjnej

Atrakcyjne i przekazujące kluczowe informacje treści stanowią podporę dla praktycznie każdej firmy, działającej w Internecie. Nie inaczej jest w przypadku content marketingu w branży motoryzacyjnej. Odpowiedni przekaz reklamowy, będący jednocześnie subtelną promocją marki, to strategia prowadząca nie tylko do poszerzenia grona klientów, ale również zbudowania z nimi stałej relacji. Jak powinien wyglądać doskonale przygotowany content […]

17 lutego 2022

Content marketing w branży erotycznej

Content marketing w branży erotycznej jest równie istotny, jak w innych dziedzinach środowiska internetowego. Według badań Gemius ponad 40% polskich internautów odwiedza strony erotyczne. Choć większość osób słysząc slogan „branża erotyczna” raczej utożsamia go z obrazami – zdjęciami lub filmami, to jednak treść pisana również ma tu spore znaczenie. Szczególnie ważne jest opracowanie strategii contentu […]

17 lutego 2022

Jak pisać unikalne opisy produktów, które są do siebie podobne?

Tworzenie opisów produktów z pozoru wydaje się być łatwym i przyjemnym zadaniem. Jednak co zrobić, gdy mamy do napisania kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt opisów produktów, które np. różnią się tylko kolorem czy rozmiarem, przy zaznaczeniu, że poszczególne treści mają się różnić? Przy pierwszych pięciu, siedmiu, w porywach do dziesięciu tekstów, nie jest źle – schody […]

17 lutego 2022

Thin content – co to jest i zagrożenia jakie niesie

Thin content, podobnie jak duplicate content jest bardzo szkodliwym działaniem, które negatywnie wpływa na odbiór strony internetowej, firmowego bloga, sklepu online i innych platform. Takie nieprzychylne postrzeganie treści na stronie dotyczy nie tylko użytkowników, ale i algorytmów wyszukiwarki. Thin content jest zjawiskiem, które znacznie obniża widoczność witryny w rankingu Google, a co za tym idzie […]

17 lutego 2022

Jaki wpływ ma content marketing na wyniki wyszukiwania?

Na pozycję strony w wynikach wyszukiwania wpływ ma kilka istotnych czynników. Nie są to już tylko frazy kluczowe, ale i jakość i długość treści, tytuł (meta title) i opis (meta description) strony, nagłówki, linkowanie wewnętrzne i zewnętrze, a nawet historia i wiek domeny. By witryna dobrze się pozycjonowała, należy zatem zadbać o naprawdę dobry i […]

17 lutego 2022

Nagłówki w content marketingu – czy mają znaczenie?

Teksty zamieszczone w Internecie składają się z wielu elementów – w tym także z nagłówków. Wiele osób zastanawia się nad tym, jakie jest znaczenie nagłówków w content marketingu? Jakie powinny być nagłówki w marketingu? Czy faktycznie są tak istotne w pozycjonowaniu całej strony? Czy dzięki nim można sprawić, że strona będzie pokazywała się wyżej w […]

17 lutego 2022

Vademecum wiedzy na temat evergreen contentu. Co to jest i jak pomaga w kampanii SEO?

Wzbudzenie ogromnego zainteresowania wśród potencjalnych klientów treścią to dzisiaj jeden z absolutnie podstawowych elementów strategii marketingowej dla praktycznie każdej strony WWW. Należy jednak zauważyć, że w zdecydowanej większości przypadków content charakteryzuje się niezwykle krótką żywotnością. Mowa tutaj przede wszystkim o wpisach typowo newsowych bądź reportażach czy felietonach. Jakie kroki należy uczynić, aby stuprocentowo naturalnie przedłużyć […]

17 lutego 2022

Teksty SEO – co to jest i jak je pisać?

Pomagają dbać o wizerunek marki, a przy odpowiednim briefie mogą nawet go stworzyć. Przekonują użytkowników do tego, że warto skorzystać z danej oferty czy wykonać konkretne akcje na stronie. Pomagają odpowiedzieć na potrzeby grupy docelowej i jednocześnie nakierowują na stronę ruch z wyników wyszukiwania. Teksty SEO, bo to o nich mowa, to narzędzie będące nieodłącznym […]

17 lutego 2022

Jak pisać dobre teksty na stronę internetową? 5 wskazówek

Zbudowałeś swoją stronę internetową? Fantastycznie – teraz najwyższa pora wypełnić ją treścią. Jeśli chcesz zrozumieć od podstaw, jak powinny wyglądać teksty na stronę, i co zrobić, żeby Twoje treści odpowiednio konwertowały – ten poradnik jest dla Ciebie. Teksty na stronę internetową – co musisz o nich wiedzieć? Dobrze napisany content pozwoli: przyciągnąć właściwe grono odbiorców, […]

17 lutego 2022

Pisanie tekstów na zlecenie – poradnik dla początkujących

Zastanawiasz się nad rozpoczęciem pracy jako copywriter? A może stawiasz już pierwsze kroki w tej branży i chcesz dowiedzieć się z pierwszej ręki, na co zwrócić największą uwagę? Uczyć się warto na błędach, ale najlepiej… Nie swoich. O pisaniu tekstów na zlecenie wiemy wszystko i jeszcze więcej, więc chętnie podpowiemy Ci, od czego zacząć karierę […]

17 lutego 2022

Chcesz otrzymywać porady dotyczące prowadzenia biznesu w Internecie prosto na skrzynkę pocztową?

© 2024 pasja-pisania.pl | Wszelkie Prawa Zastrzeżone | Polityka Prywatności